Renault Clio III [awarie i problemy]

Renault Clio III

Włosi słynną z szybkich sportowych aut, Szwedzi specjalizują się w rodzinnych wozach typu kombi, Niemcy wytwarzają solidne limuzyny, a Francuzi? Jakie samochody najlepiej udają się Francuzom? Oczywiście miejskie autka segmentu B, które nie tylko niebanalnie wyglądają, ale oferują przestronne wnętrza i ciekawą paletę jednostek napędowych. Nie inaczej jest w przypadku Renault Clio III.

Renault Clio III po faceliftingu

Renault Clio III po faceliftingu

Historia modelu

III generacja Clio została zaprezentowana w 2005 roku, jednak Renault nie zrezygnowało z produkcji Clio II, które jest wytwarzane nadal jako Clio Storia lub Campus w zależności od rynku. W 2006 roku do oferty dołączyła 197-konna odmiana Sport. Rok później pod maską Clio III znalazła się 106-konna odmiana diesla 1,5 dCi.

Renault Clio Combi III

W 2008 roku, w salonach pojawiła się wersja kombi. Dwa lata temu samochód przeszedł facelifting, a zmiany są widoczne głównie z przodu auta, gdzie pojawił się nowy przedni zderzak i nieco zmodyfikowane reflektory. Produkcja III generacji Clio jeszcze się nie zakończyła więc osoby szukające auta u dealerów mogą tam jeszcze kupić ten model.

Silniki

Benzynowe:

R4 1,2 16V (65, 75- 78 KM)
R4 1,2 16V TCE (101 KM)
R4 1,4 16V (98 KM)
R4 1,6 16V (88- 111 KM)
R4 1,6 16V (128 KM) wersja GT
R4 2,0 16V (139 KM)
R4 2,0 16V (197- 203 KM) wersja Sport

Diesle:

R4 1,5 dCi 8V (68, 85- 106 KM)

Wybierając jednostkę benzynową warto zdecydować się na 1,2-litrowy silnik TCE lub nieco słabszy motor 1,4. Motory 1,6 i 2,0 też świetnie radzą sobie z Clio, ale nieco więcej palą. Odradzamy zakup auta z najsłabszą jednostką 1,2 litra, która jest zdecydowanie za słaba do tego modelu. Jakie usterki mogą się nam przydarzyć jeśli wybierzemy silnik benzynowy? Przede wszystkim uszkodzeniu ulegają czujniki w tym między innymi: czujnik położenia wału korbowego.

Renault Clio Sport

Zawodny bywa także alternator, a falujące obroty biegu jałowego świadczą o zanieczyszczeniu przepustnicy. Jeśli preferujecie diesle to nie będziecie mieli zbyt dużego wyboru, bo w ofercie jest tylko jeden silnik wysokoprężny 1,5 dCi o trzech wariantach mocy – jako, że różnice w spalaniu oleju napędowego nie są zbyt duże najlepiej jest wybrać ten najmocniejszy. Niestety jednostka ta ma również swoje słabe strony, tu zawodzą między innymi: zawór recyrkulacji spalin EGR, wtryski, turbosprężarki oraz poduszki silnika.

Renault Clio III Wnętrze

Dane techniczne

Napęd przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Jakie skrzynie biegów znajdziemy w Renault Clio III? Ci, którzy szukają przekładni manualnej mają do wyboru 5- lub 6-biegową skrzynię. Jeżeli chodzi o automaty to w tym modelu znajdziemy albo 4-stopniowy klasyczny automat albo 5-stopniową przekładnię zautomatyzowaną. W przednim zawieszeniu mamy do czynienia z kolumnami resorującymi, z tyłu zaś zastosowano belkę skrętną. W testach zderzeniowych Renault Clio III osiągnęło wynik 5 gwiazdek.

Renault Clio III

Awaryjność

Najwięcej problemów w tym aucie sprawia jednak elektronika, oprócz wyżej wspomnianych czujników odpowiedzialnych za właściwą pracę silnika zawodzi także karta Hands Free służąca do otwierani i uruchamiania auta. Często też zawodzi oprogramowanie odpowiedzialne za działanie urządzeń pokładowych. W autach użytkowanych w Polsce notorycznie wybijają się łączniki stabilizatora i silentblocki wahaczy, a także górne łożyska kolumn McPhersona.

Renault Clio III Wnętrze

Użytkownicy Clio III narzekają na stukającą tylną klapę bagażnika, nagminnie przepalające się żarówki H7 oraz parujące reflektory. Sporadycznie zdarza się, że wymiany wymagają: pompka sprzęgła, sonda lambda oraz sprężarka klimatyzacji. Awaryjne bywają też siłowniki centralnego zamka, termostat, a także cewki zapłonowe (w wersjach benzynowych).

Renault Clio III

Naszym zdaniem

Renault Clio III to jedno z największych aut w swoim segmencie oprócz przestronności największym atutem tego modelu jest miękkie zawieszenie, które idealnie tłumi wszelkie nierówności. Kolejną zaletą Clio jest niewielka cena, najtańsze egzemplarze kupimy już za około 18 000 zł. Warto jednak pamiętać o tym, że wiele młodych aut zostało sprowadzonych z Francji, gdzie uczestniczyło już w poważnych wypadkach.

Zobacz także:

Renault Clio II [awarie i problemy]

Skoda Fabia II [awarie i problemy]

Skoda Fabia I [awarie i problemy]

Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]

Opel Corsa D [awarie i problemy]

Mercedes klasy A W168 [awarie i problemy]

Regulamin komentowania

  • Ajkawula

    Clio napęd na tył? Clio z kartą Hands Free? Co Wy za bzdury wypisujecie?

    • Rafał Warecki

      Owszem, Hands Free chociażby w Clio Gordini występuje

      • Ajkawula

        Jeżeli już, to ma kluczyk z opcją Hands Free, a nie kartę. Jest to zasadnicza różnica. Modele odpalane kartą zaczyną się od Megane w górę.

        Ale czy w ogóle Gordini ma taką opcję… sprawdzę. No i jeżeli rzeczywiście ma, to pisanie o awaryjności opcji Hands Free, w którą wyposażona jest ultra niszowa wersja modelu w kontekście opisu francuskiego mieszczucha jest… sporym nadużyciem? Niech któs koryguje te teksty przed publikacją, bo można się zrazić

  • Koniu

    “Napęd przekazywany jest wyłącznie na tył.” Chciałoby się :-D 

    • Rafał Warecki

      beznadziejny błąd, Arturowi coś musiało się ostro pomieszać

  • Gość

    5 lat w pogwarancyjny serwisie renault, jeszcze w żadnym clio turbiny nie wymienialiśmy, owszem w scenicu czy megane 1,5 to jest nagminne, ale w clio i to III? Gdzie te silniki są już poprawione względem clio II, a nawet w tych niewypałach clio II turbiny miały i mają się dobrze.
    Udało mi się przeczytać do końca, nie wiem kto to pisał albo skąd to zerżnął, ale lista usterek w tym artykule to zbieranina po trochu z każdego nowszego Renault :-|
    Zapomnieliście napisać o tym co najczęściej i najszybciej pada w clio III, o rolce napinacza paska alternatora, no i brawo za poduszki amortyzatorów faktycznie szybko tam padają, reszta to jakieś brednie są, EGR się czasem lubi przysyfić.

  • Gość

    Jedyna rzecz do jakiej mogę doczepić w Clio III to fakt że ciężko wymienić żarówki poza tym to rzeczywiście 1.2 to słaby silnik ale w ogóle 1.2 to słaby silnik i kropka tyle. Jeśli się dba to jest niezniszczalne, zresztą jak większość aut. Obecnie posiadam Magane (2011) silnik 1.6 bez turbiny (z wiadomych względów) wersja Coupe, ale szczerze silnik jakoś nie porywa. Może przez ESP lub coś co działa podobnie bo po wciśnięciu przycisku samochód jedzie w trybie zabezpieczającym poślizg przednich kół. Pozdrawiam autora i nie polecam opierać się tylko na informacjach z internetu.

    • Artur Kuśmierzak

      Może mi Pan wierzyć nie opieram się tylko na informacjach z Internetu.

    • kris

      Ja mogę powiedzieć tyle o tym samochodzie – może mały silnik ale oszczędny.
      Minusem jest diagnostyka – nie u zwykłego dobrego mechanika tylko w ASO. nie wiem czy ci ludzie nie znają się na rzeczy czy udają specjalistów itp. Według nich wymontowanie czego kolwiek to wymiana całego samochodu. Czasami pracują tam ludzie nieuczciwi którzy psują markę i odstraszają klientów. jestem ciekaw czy jak trafią na tajemniczego klienta to się zorientują co się dzieje. Ale to się dzieje. Koncesji się nie zabiera tylko na częściach takie warsztaty się “czardż”. Choć powinno się zabierać koncesję. Albo masz super mechaników i dbasz o klienta albo się nie nadajesz. Godzina postoju w Renault kosztuje 250pln i wyżej. Sam tego doświadczyłem. nie wspominając o usłudze podłączenia do komputera i nie umiejętności czytania błędów. mają wszystko jak na dłoni. Wystarczy tylko pomyśleć.

  • Snowy20

    Mialem takie niebieskie z 2006 w dieslu. W ciagu roku mialem 2 awarie. Pierwsza to zawor elektroniczny padl i nie podawalo paliwa i sie dlawil. Zaraz po 2 miechach rura od turbiny pekla na pol!! Z tego co sie dowiedzialem od Renault, to byla wada fabryczna. EGR juz tez sie niby zaczal zapychac.  Wlasnie sprzedalem i kupuje japonca w benzynie. Niby diesle lepsze, lepsza ekonomia itp ale jesli chodzi o czesci ktore moga sie rozwalic i o koszt naprawy, to ja wole prosta benzyne.

    • Pawalek

      Witam

      Ja i moi znajomi i tak wolimy Paska B5 w TeDeju, nawet taki 10 letni jest i tak lepszy niz jakies tam Clio.

      Pozdrowienia dla Passatowcow

      • NiemeickieTraktory

        Twój wybór ale nie jesteś pępkiem świata! Swoja drogą śpieszni są ci VW fani.

      • Artur Kuśmierzak

        Cieszymy się twoją radością.

        • Pawalek

          Szanuje Wasze opinie, mam Passka B5FL od dwoch lat i nic sie nie zepsulo, zmienilem tylko olej, wczesniej mialem Poloneza 1.5 GLE, i moj passacik po przesiadce wydal sie autem luksusowym, niemal z wyzszej polki, i takim w istocie jest. Pozdrawiam wszystkich Passatowco oraz Renault maniakow