Czy przebije BMW Alpinę? - Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Cabrio (2011)
Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.
11.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:17
Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.
Będzie to auto, które osiągami ma przebić wóz BMW Alpiny. Jasne, raczej kabrioletami Schnitzera czy Alpiny nikt nie będzie się ścigał, ale lepsze osiągi któregoś z tych aut mogą odebrać klienta rywalowi.
Bazą do tuningu Schnitzera, podobnie jak miało to miejsce u Alpiny, jest BMW 650i Cabrio. Ten luksusowy samochód jest „uzbrojony” w 4,4-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Do tego w produkcji mocy pomagają mu dwie turbosprężarki. Taki właśnie zestaw w seryjnym aucie pozwala osiągać moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min i moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1750-4500 obr./min.
Dla inżynierów z Aachen tyle koni to sporo za mało. Za mało o ponad 130 rumaków. W efekcie zmian w elektronice zarządzającej jednostką napędową ta ostatnia generuje aż 540 KM. Maksymalny moment obrotowy również osiąga imponującą wartość wynoszącą 750 Nm.
Oczywiście ze wszystkim i tak bez problemu radzi sobie 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, która napęd przenosi na tylne koła.
Schnitzer na razie nie zdecydował się na wymianę całego układu wydechowego, zmienił za to tylny tłumik oraz końcówki rur wylotowych. W zawieszeniu też nie ma rewolucji, tuner zdecydował się tylko na montaż nowych sprężyn.
Duże zmiany za to zaszły w osiągach. BMW po tuningu przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,40 s. Spuszczony ze smyczy wóz potrafi rozpędzić się do aż 310 km/h. Ac Schnitzerowi udało się zatem uzyskać nieco lepsze przyspieszenie niż Alpinie, ale jest o 1 km/h wolniejszy.
Skoro samochód świetnie przyspiesza, powinien mieć też nienaganne hamulce. Dobre hamulce ma już seryjnie, ale firma tuningowa postanowiła zmienić zaciski z przodu. Zatem teraz 374-milimetrowe wentylowane przednie tarcze są zatrzymywane przez zaciski o 8-tłoczkach. Z tyłu pozostało bez zmian, czyli są 345-milimetrowe tarcze hamulcowe.
Nie ma obaw, że po tuningu auta nie da się rozpoznać, bo zmiany wizualne są bardzo małe. Ac Schnitzer zainstalował tylko spojler z przodu oraz zmienił koła. W miejsce fabrycznych 18-calowych felg są przykręcone obręcze większe aż 2 oraz 3 cale (w zależności od modelu felgi). Firma tuningowa daje do wyboru felgi o trzech wzorach, a więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
Auto zostanie oficjalnie przedstawione na wystawie samochodowej we Frankfurcie i być może tam tuner ujawni koszty tuningu.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm, 8-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: Od 8,5 x 19” do 10,0 x 21”
- Koła tylne: Od 9,5 x 19” do 11,0 x 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2015 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
- Długość: 4894 mm
- Szerokość: 1894 mm
- Rozstaw osi: 2855 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
- Prędkość maksymalna: 310 km/hblock position=\inside7335/block
Źródło: carscoop