Samochody używaneToyotaUżywana Toyota Celica VII - typowe awarie i problemy

Używana Toyota Celica VII - typowe awarie i problemy

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Artur Kuśmierzak
27.08.2011 20:58, aktualizacja: 30.03.2023 10:06

Z czym kojarzy się Wam Toyota Celica? Z rajdami? Ze sportowym zacięciem? Tak, właśnie takie skojarzenia budziły poprzednie generacje tego wozu, niestety z Celicą VII jest nieco inaczej. Nie jest już tak bezkompromisowa jak jej poprzedniczki, ale za to doskonale sprawdzi się jako pierwsze "sportowe" auto dla młodego kierowcy.

Toyotę Celicę najlepiej charakteryzuje określenie - „rozsądny sportowy samochód”. Nie ma tu napędu na tył, więc nie rozbijemy się na najbliższym drzewie sprawdzając granice swoich możliwości za kierownicą podczas ulewy, a ponadto nie zrujnują nas koszty jego serwisowania i eksploatacji. To auto może wybrać tylko osoba kierująca się sercem i rozumem jednocześnie.

Silniki

  • R4 1,8 VVT-i (143 KM)
  • R4 1,8 VVTL-i (192 KM) TS

Którą jednostkę napędową warto polecić? Polecamy każdą z nich, jednak jeśli trafimy na wyeksploatowany egzemplarz to musimy liczyć się z tym, że przedwczesnemu zużyciu mogą ulec panewki wału korbowego i pierścienie tłoków. Spotykane są również przypadki uszkodzenia prowadnic łańcucha rozrządu, co doprowadza do uszkodzenia zaworów. Należy jednak pamiętać, że jest to rzadkość.

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII© mat. prasowe / Toyota

Mankamentem silników montowanych w Celice VII jest zwiększony apetyt na olej silnikowy, problem ten w większości przypadków spotykany jest w autach z początku produkcji. A jak jest ze spalaniem? 143-konna odmiana przy spokojnej jeździe w mieście spali około 11 l/100 km, przy agresywniejszym wciskaniu pedału gazu spalanie może wzrosnąć nawet do 15 l/ 100 km. Mocniejsza wersja pali średnio od 1 do 2 litrów więcej - więc jak widać warto jej szukać.

Dane techniczne

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII© mat. prasowe / Toyota

W zawieszeniu zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano kolumny resorujące wraz z wahaczami poprzecznymi. Jako, że Celica to auto pseudosportowe warto przyjrzeć się bliżej jego osiągom. Słabsza 143-konna wersja pierwszą setkę osiąga w 8,7 sekundy, a jej prędkość maksymalna to niestety jedyne 205 km/h. W przypadku mocniejszej odmiany TS jest nieco lepiej, sprint od zera do setki wynosi tu 7,2 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 225 km/h.

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII© mat. prasowe / Toyota

Awaryjność

W niektórych egzemplarzach może pojawić się awaria silniczka krokowego biegu jałowego. W wielu autach uszkodzeniu ulegają amortyzatory tylnej klapy. Czasem też ingerencji mechanika może wymagać pasek klinowy, który lubi popiskiwać. Kolejny drobny mankament to hacząca skrzynia biegów.

Naszym zdaniem

Przed zakupem konkretnego egzemplarza radzimy dokładnie sprawdzić jego stan techniczny, gdyż wiele aut dostępnych na rynku jest już kompletnie zajeżdżona i mogą wymagać ogromnych nakładów finansowych. Najtańsze auta kupimy już za około 20 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)