VW Passat B5 [awarie i problemy]

Volkswagen Passat B5 FL

Volkswagen latami pracował na wizerunek auta bezawaryjnego. Niestety, w ostatnich latach nawet najbardziej uznani producenci samochodów za sprawą niedopracowanych nowoczesnych technologii zaliczyli spektakularne wpadki. Nie inaczej było z VW – wadliwe konstrukcje 2,0 TDI, montowane między innymi w Passacie B6, przyniosły marce niechlubną sławę. Co z Passatem B5?

Volkswagen Passat Variant B5 FL

Podobno to jeden z ostatnich Volkswagenów uważanych za wzór bezawaryjności. Niestety, w praktyce nie jest już tak różowo, zwłaszcza jeśli trafimy na wysłużony egzemplarz. Choć trudno w to uwierzyć, Passat B5 został zaprezentowany w 1996 roku, rok później w ofercie pojawiło się przepastne kombi. W 2000 roku samochód przeszedł facelifting, który nieco uatrakcyjnił jego wygląd.

Volkswagen Passat B5 FL W8

Zmieniono przede wszystkim przedni zderzak wraz z atrapą chłodnicy, a także przednie i tylne światła. Rok później do gamy silników trafił 275-konny, 4,0-litrowy motor W8. A w 2005 roku na rynku pojawiła się nowa odmiana Passata oznaczona logotypem B6. W B5 napęd przekazywany jest na przednie lub na 4 koła za pomocą mechanizmu różnicowego Torsen, napęd 4×4 został oznaczony przez Volkswagena jako 4Motion. Do wyboru mamy 5- lub 6-biegową skrzynię manualną bądź automatyczną. Co znajduje się pod maską B5? Jeden z poniższych silników:

R4 1,6 (101- 102 KM)
R4 1,8 (125 KM)
R4 1,8T (150 KM)
R4 2,0 (115, 120- 130 KM)
VR5 2,3 (150- 170 KM)
V6 2,8 (193 KM)
W8 4,0 (275 KM)

R4 1,9 TDI (90- 110 KM)
R4 1,9 TDI PD (101, 115- 130 KM)
R4 2,0 TDI PD (136 M)
V6 2,5 TDI (150, 163-180 KM)

Który silnik warto polecić? Spośród motorów benzynowych najlepiej sprawdzają się wersje 1,8T i wolnossąca jednostka napędowa o pojemności 2,0 litra. Większe motory, jak na przykład VR5 czy V6, są droższe zarówno w eksploatacji, jak i serwisowaniu ze względu na wyższą usterkowość ich osprzętu. Odmiana W8 jest bardzo rzadko spotykana, ale ze względu na dużą pojemność z pewnością będzie jeszcze droższa w utrzymaniu. Najczęściej spotykanymi awariami osprzętu w motorach benzynowych są uszkodzenia alternatora, rozrusznika, sondy lambda, pompy oleju, a także cewek zapłonowych.

Volkswagen Passat B5 FL W8

W dieslach najbardziej pancerną konstrukcją jest najsłabszy silnik 1,9 TDI z pompą rotacyjną. Niestety, nie radzi sobie z autem o takich gabarytach. Polecam natomiast 1,9 TDI PD na pompowtryskiwaczach, jednak tu już może dojść do uszkodzenia dość drogiego dwumasowego koła zamachowego. Unikajmy wariantu 2,5 TDI, w którym często zacierają się wałki rozrządu i występuje defekt pompy wtryskowej. Odradzam też 8-zaworowy silnik 2,0 TDI BGW (nie mylić z 16-zaworowym motorem 2,0 TDI z modelu B6) ze względu na zapychający się filtr cząstek stałych. Ponadto w każdym z diesli w każdej chwili może paść przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się turbosprężarka.

Volkswagen Passat Variant B5 FL Bagażnik

W autach z większymi przebiegami wymiany wymaga też cały napęd paska klinowego. Usterka ta objawia się głośnym piskiem słyszalnym podczas pracy silnika. Najsłabszym punktem Passata B5 jest przednie wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie, które bardzo szybko zużywa się na naszych niskiej jakości drogach. Kompletna wymiana wszystkich wahaczy przy użyciu dobrej jakości zamienników to wydatek minimum 1000 zł. Podatne na uszkodzenie są też osłony przegubów półosi napędowych.

Volkswagen Passat B5 FL Wnętrze

Ponadto nawet w nowszych egzemplarzach na rantach błotników może pojawić się rdza. Użytkownicy Passatów B5 zwracają uwagę na trzeszczącą deskę rozdzielczą. Aby wyeliminować ten problem, należy rozebrać deskę rozdzielczą i wymienić specjalne kotwy. Cena takiego zabiegu to około 500 zł. Z drobnych mankamentów warto wymienić też matowiejące lampy.

Volkswagen Passat B5 FL Przekrój

W wyniku słabego uszczelnienia kabiny z odpływu pod przednimi wycieraczkami do wnętrza samochodu dostaje się woda. Wilgoć pojawia się głównie na dywanikach od strony kierowcy i pasażera. Problem ten da się rozwiązać poprzez wymianę odpowiednich uszczelek. Awarię należy usunąć możliwie jak najszybciej, bo woda potrafi zalać komputer silnika. Uwaga! W skrajnych przypadkach woda może też zniszczyć serwomechanizm układu hamulcowego, w wyniku czego pedał hamulca staje się twardy, a wspomaganie hamulców po prostu przestaje działać.

Volkswagen Passat B5 FL

Podsumowując, Volkswagen Passat B5 nie jest szczególnie bezawaryjnym autem. Usterkowość tego modelu – mimo dobrych opinii – jest raczej przeciętna. Największe zalety Passata to szeroka gama silników, duża dostępność zamienników i bardzo przestronne wnętrze. Najtańsze egzemplarze kupimy już za około 10 000 zł, ale musimy pamiętać, że najstarsze auta mają już prawie 16 lat i gigantyczne przebiegi, w związku z tym ich eksploatacja nie obejdzie się bez choćby kilku drobnych usterek.

Zobacz także:

Awarie i problemy: VW Golf IV

Awarie i problemy: VW Passat B6

Audi A4 B5 [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Audi A4 B6

Skoda Superb I [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Skoda Octavia II

Kategoria posta: Aktualności, Producenci, Rynek, Samochody używane, Volkswagen

Tagi: 1.6, 1.8, 1.8t, 1.9 TDI, 1.9 TDI PD, 2.0, 2.0 TDI, 2.0 TDI BGW, 2.0 TDI PD, 2.3, 2.3 VR5, 2.5, 2.5 TDI, 2.5 TDI wałki rozrządu, 2.5 V6 TDI, 2.8, 2.8 V6, 4.0, 4Motion, 4x4, Awarie, B5 1.9 TDI, B5 2.0 TDI BGW, B5 TDI, Co sądzicie o Volkswagenie Passacie B5?, Czy warto kupić VW Passata B5?, EGR TDI, Eksploatacja, napinacz paska klinowego, osłony przegubów, Passat 1.9 TDI, Passat B5 1.9 TDI opinie, Passat B5 2.0 TDI BGW, passat b5 opinie, Passat TDI, Passat Variant, Passat Variant TDI, Passat VR5, Passat VR6, PD, pompa oleju, Problemy, Rozrusznik, samochód za 10 000 zł, Samochody używane, serwis, TDI, TDI PD, turbo, V6, V6 TDI, Variant, Volkswagen B5, Volkswagen Passat B5 1.9 TDI, Volkswagen Passat Variant B5, VP, VR5, VW 1.8T, VW 4.0, VW napinacz paska klinowego, VW Passat 1.8T, VW Passat 2.3 VR5, VW Passat 2.8 VR6, VW Passat B5 1.8T opinie, VW Passat B5 1.9 TDI opinie, VW Passat B5 2.0 opinie, VW Passat B5 2.0 TDI BGW, VW Passat B5 2.0 TDI BGW opinie, VW Passat B5 2.5 V6 TDI opinie, VW Passat B5 4.0, VW Passat B5 rozrusznik, VW Passat B5 W8, VW Passta B5 2.5 V6 TDI wałki rozrządu, VW Passta B5 napinacz paska klinowego, VW Passta B5 osłony przegubów, VW Passta B5 pasek klinowy, VW Passta B5 pompa oleju, VW Passta B5 przeguby, VW Passta B5 TDI, VW Passta B5 trzeszczące deska rozdzielcza, VW Passta B5 turbosprężarka, VW Passta B5 wahacze, VW Passta B5 wilgoć we wnętrzu, VW Passta B5 woda w kabinie, VW Passta B5 zanik wspomagania hamulców, VW Passta B5 zawór EGR, VW pompa oleju, VW przeguby, VW rozrusznik, VW TDI, VW W8, VW wahacze, Wahacze, Wałki rozrzadu, wspomaganie, zawór EGR

Regulamin komentowania

  • Noname

    Błąd w tekście. Passat delfin czyli B5 ma stały napęd na 4 koła realizowany za pomocą mechanizmu różnicowego torsen i nie jest on elektronicznie rozdzielany tylko stały dokładnie tak samo jak w audi a4 b5 quattro. Dopiero od passata b6 gdzie silnik jest już montowany poprzecznie wkładali haldex’a

    • Artur Kuśmierzak

      Racja, w B5 jest silnik ułożony wzdłużnie połączony z mechanizmem różnicowym Torsen, a szwedzki Haldex jest w B6, gdzie motor jest ułożony poprzecznie. Pomyliłem się, bo kiedyś oglądałem testy różnych napędów i B6 z Haldexem dość słabo radził sobie na rolkach, i po tym utkwiło mi w pamięci, że Passat ma właśnie Haldexa, a teraz sobie przypominam, że to był B6 a nie B5. Dzięki za sprostowanie.

      • Vbn

        to czy ma haldex czy torsen jest niejednoznaczne (sa tysiace opini za jedna i druga opcja), ale wydaje mi sie ze jednak haldex, pomimo silnika ulozonego wzdluznie,zrobic haldex do tego to zadna sztuka, a nawet latwiej niz poprzecznym silniku,

        • Noname

          W internecie może i jest tysiące opinii za jedną i za drugą opcją ale fakty są takie, że Passat B5 i B5FL ma stały napęd i mechanizm torsena. Różne opinie wynikają pewnie z tego, że 4Motion we wszystkich pozostałych VW to jest właśnie Haldex a w pasacie jest inaczej bo silnik siedzi wzdłużnie i układ napędowy jest zaadaptowany z Audi A4 quattro podobnie jak przednie zawieszenie.

      • Anonim

        edit: nieważne, do usunięcia

  • Gordon

    “W 2006 roku samochód przeszedł facelifting” – raczej w 2001 roku, bo w 2006 pojawiła się nowa generacja.

  • Sl3223

    “W 2006 roku samochód przeszedł facelifting” – FL był w 2000 cała produkcja B5FL trwała do 2005

  • absurdalny

    “W 2006 roku samochód przeszedł facelifting, który nieco uatrakcyjnił jego wygląd” raczej w 2000 roku był facelifting 2006 też był ale tylko kierunki wstawiono w lusterka i kształt ich zmieniono i były symetryczne a w wewnątrz kierownica się zmienił

  • DRK

    A czy VW Passat B5 nie przeszedł faceliftingu w 2000 roku?

  • Bob

    Piszesz że przeszedł 2006r facelifting a później że 2005 wszedł nowy model coś jakoś nie tak. Pierwszy facelifting był w 2000r później był  drugi na koniec produkcji .

    • Artur Kuśmierzak

      Facelifting był jeden w 2000 roku, to była literówka. W 2005 do produkcji trafiła B6-ka.

      • http://www.iparts.pl iParts

        dokładnie tak

  • Automotorisport

    Rdza? No śmiech na sali, w bezwypadkowym modelu nie zobaczysz rdzy, skąd autor ma takie informacje?

    • Artur Kuśmierzak

      Od użytkowników B5 :)

      • Damian

        To chyba od tych co klepali je u pana Kazia w warsztacie.

    • Bob

      Racja jaka rdza swojego mam od 2001r i rdzy nie znajdziesz na nim.

      • Artur Kuśmierzak

        Problem dotyczy głównie aut po lifcie

        • Artur Kuśmierzak

          Ale z późniejszych lat produkcji,.

        • Bob

          Jak wcześniej napisałem mam od 2001 po lifcie z salonu  i rdzy ze świecą by trzeba szukać.

        • Artur Kuśmierzak

          Nie jestem w stanie w zweryfikować wszystkich usterek.

        • Eeee?

          To, że rdzy nie ma w Twoim egzemplarzu, nie znaczy, że wszystkie Passaty są wolne od tego problemu.

        • gtr

          Raczej to, że w jakimś egzemplarzu pojawiła się rdza nie oznacza że problem występuje w nawet mniejszej części.

        • malarz

          Poszukaj przy oswietleniu tablicy rejestracyjnej z tylu dookola lampek :-)

        • Sebastian

          Ja mam 2004 passat, Lakier oryginal fabryczny. Grubosc lakieru na kazdym elemencie i miejscu to pomiedzy 115 a 130 mikronow. Auto serwisowane, i sprawdzone. Pewniak. Podczas kupna nawet zawieszenie mialo znaczki audi vw. Poprzedni wlasciciel wymienial tylko opony, hamulce, zarowki i olej z filtrami. Reszta podzespolow tak jak w fabryce byla zamontowana. Po 2002 rdzewieja nadkola. I to nke tylko moj. Bo 3/4 Passatow od 2002 do 2005 jezdzi z zardzewialymi nadkolami. Czy to taryfy czy prywatne. Tu gdzie mieszkam w anglii to juz stare auto i malo osob w to inwestuje. Ja z moim nie mam zadnych problemow. Zawieszenie jeszcze oryginalne, nic nie puka, silnik i reszta dziala wiec jeszcze nim polatam. Jest oszczedny i tani w eksploatacji. Przynajmniej teraz gdy zmieniam tylko olej i filtry oraz klocki i rozrzad. Jedyne co musialem zmienic to czujnik cieczy. Wariowal. Przebieg to 210 tys.

      • Derek F40

        Sąsiad ma paska z polskiego salonu z 2005r i  rdzewieje maska w okolicach wycieraczek.

        • Duzy

          Kolega ma b5 z 99 roku, wujek miał paska b5 z 97, teraz ma audi a4 99 rok wszystkie przypadki w kombi i rdzewieją pod szybą na tylnej klapie.. A żadne z nich nie było bite w tył

        • passat2001r

          tak pewnie plastikowa ramka rdzewieje… to nie mercedes że ma rdzewieć

        • Duzy

          nie plastikowa ramka tylko blacha rdzewieje. Pod uszczelką, nad znaczkiem VW. Wogół szyby wpiernicza.

  • zibi

    “W 2006 roku samochód przeszedł facelifting, który nieco uatrakcyjnił jego wygląd.”

    W 2006r to juz byl passat b6.lifting to byl w 2001

    • Artur Kuśmierzak

      W 2000 roku już poprawione.

  • Anonim

    Poniższa dyskusja czy przeszedł lifting czy to nowa wersja najlepiej podsumowuje to auto. Dodajmy jeszcze informację o rdzy i przeciętnej bezawaryjności i mamy kolejny dowód na to, że większość społeczeństwa to bezmyślne owieczki biegnące ślepo do skażonego wodopoju zwanego VW…. napisałbym dobitniej ale zapewne zaraz by mi to nadwrażliwy admin wymoderował. Ostatnio wymoderował mi słowo ‘wieśniak’, które jak wiadomo jest ciężkim przekleństwem.

  • Szymon

    W Passatach B5 nie było silnika VR6 i VR5, a V6 i V5 – oznaczenie VR miało w starszych modelach wskazywać, na poprzeczne umieszczenie tego silnika. W B5 silnik umieszczony jest wzdłużnie, więc oznaczamy po prostu jako V6, V5 ;)

    • Artur Kuśmierzak

      Niestety drogi Czytelniku nie masz racji, polecam zajrzeć do dobrego katalogu lub popytać na forum VW

    • Noname

       VR oznacza silnik w układzie V ale o kącie rozwarcia cylindrów na tyle małym, że mieszczą się pod jedną głowicą.

    • Tomek

      Załamka.. W dobie internetu nikt nie potrafi znaleźć rzetelnych i prawdziwych informacji – chodzi mi tu o motory VR5 i VR6. Silnika VR6 nigdy nie było w Passacie 3B/3BG – to jest akurat jedyny model, gdzie była klasyczna V-ka z dwoma głowicami. Jest to 30 zaworowa jednostka o kącie rozwidlenia 90 stopni. Co innego VR5 – był montowany przed i po lifcie w dwóch wariantach 150 i 170KM – 10 i 20 zaworów.. Początkowo był nazywany VR5 potem zmienili nazwę na V5 ale jest to ta sama konstrukcja lecz ze zmienioną głowicą.

      Podsumowując: wszystkie benzynowe sześciocylindrowe Volkswagenowskie silniki prócz tych w Passacie B5/B5FL to konstrukcje VR6.

      • Anonim

        W niektórych źródłach jest napisane, że to silnik VR6 w innych, że to jednostka V6. Jednak poszukując odpowiedzi skojarzyłem, że jest to ten sam motor co w Audi A6 C5, więc musi to być jednostka V6. Zwracam honor:)

        • Tomek

          Nie było możliwości włożenia wtedy VR6, ponieważ B5/B5FL to bliźniak A4 – chodzi tutaj głównie o to, że silnik już mieli gotowy z Audi. Poza tym nie było wtedy jeszcze stworzonej 24-zaworowej wersji VR6 a montowanie starego 12-zaworowego silnika mijało się z celem. Generalnie 3B i 3BG to kopia A4-ki na tej samej płycie PL45 także nie opłacało im się tworzyć specjalnie nowego motoru. Co innego W8, który był zapowiedzią Phaetona..

          A i najważniejsze: pooglądaj sobie te silniki (2.8 30V) i zwróć uwagę na to, że wszystkie mają dwie głowice a jaki z tego wniosek? Już sam się domyślasz..

  • sees

    zamknij się hejcie z patologicznej rodziny

    • Anonim

      browar, to Ty? w każdym razie reprezentujesz poziom miłośnika niemieckiej motoryzacji.

      • Tomek

        twój poziom jest 10 razy niższy jak przystało na dziecko neostrady

        • Kolegatomka

          a wlasnie ze twoj jest nizszy choc pobawimy sie resorakami

        • iron

          Widać jakie debilne bachory są hejterami VW…
          Te auta są zdecydowanie dla dojrzałych i mądrych ludzi nie dla pustych neokidów.

        • Anonim

          Żałosny jesteś. Mój komentarz przynajmniej dotyczy tekstu, a Twój jest bełkotliwym obrażaniem mnie. Taki komentarz to każdy głąb i analfabeta potrafiliby napisać bez czytania czegokolwiek i bez jakiejkolwiek wiedzy. Dlaczego na tym forum prawie nikt nie potrafi odpowiedzieć mi merytorycznie tylko ciągle jakieś tępe przytyki ad personam (pewnie i tak nie wiecie co to znaczy). Czy naprawdę same głąby tu komentują? Nie ma dla mnie godnego przeciwnika?

    • Kolegatomka

      prawda w oczy kole choc z nami do piaskownicy

  • liroy

    powieś się przez to że ludzie lubią dobre samochody…

  • Wiktor

    Dziwi mnie postawa niektórych userów tego bloga… Mam wrażenie, że łatwiej by przyjęli obelgę na własną rodzinę niż na ich jedyną, ukochaną markę… Wyluzujcie trochę….

    • hh

      Bo banda bachorów nie ma co robić a pieprzyć głupoty bo są hejterami i nie broń swoich hejterze

      • Ee

        odezwawał się hajter

        • hh

          hejter hejterów i owszem :D
          A tak po za tym to twój komentarz jest na poziomie 12 latka któremu zabrakło argumentów ;D

      • Wiktor

        Ale co się już plujesz do mnie? Czy ja kogoś bronię? Czy ja pochwalam komentarze “hejterów” i przytakuję za każdym razem? Jeżeli ktoś wyraża to samo co ja chciałbym napisać to kliknę “Podoba mi się” zamiast pisać kolejny taki sam komentarz.

        W poprzednim poście zauważyłem pewne dziwne zjawisko, któremu nie masz prawa zaprzeczyć, bo tak jest! To samo tyczy się i “fanów” Audi, bo jeśli ktokolwiek ma odmienne zdanie to jest gorszy, bo on nigdy nie miał takiego samochodu – każdy chwali swoje lub to co lubi ale nie przesadzajmy. Lubisz/masz VW – proszę bardzo. Twój wybór. Ale to nie oznacza, że od razu jest to najlepszy samochód na świecie i każdy musi przytaknąć…

        • DrWho

          jezeli przedzial wiekowy wypowiadajacych sie bylby jawny to wszystko byloby jasne
          99% bluzgaja gowniarze bez prawka i wiejscy analfabeci (glownie tez szczyle) ktorych ojciec staym paskiem wozi ziemniaki z pola i stad ich fascynacja niemiecka motoryzacja i powinnosc obrony marki.

          Co to za okreslenie “hejter”? wtorny analfabetyzm.. polskiego nie znacie wy ofiary nowej matury chowane na teletubisiach i harrym poterze?

  • V6

    To sa jaja tyle awarri w jednej marce. Przecietna awaryjnosc brak stylu nuda i bida z nedza, zawieszenie jak w wozie drabiniastym + amortyzatory i te kopcace smrodziuchy ropnioki za ktorymi nie da sie jezdzic tylko z zalozenia wyprzedzac fe łe precz z tym dziadostwem

    • Tyskie

      ja myślałem ze tu opisuja wszystkie niemieckie auta a tu tylko jeden folcwagen

    • rente

      jebac hejterów

      • Zimnylech

        browar idz sie napij i przepij smutki ze nabyłes złom jutro wystaw ogłoszenie i bedzie po sprawie

        • ~znafca

          A esse_esse wszędzie tylko tego browara widzi… zakochałeś się w nim że tak o nim pamiętasz? co za…

    • Urbański

      gdyby to były takie nudne i biedne auta to by nie było takiego zainteresowania a tu w ciągu paru godzin prawie 60 komentarzy to świadczy o czymś zupełnie innym :)
      jakby to była taka nudna marka to byś tu nawet nie zajrzał a już tym bardziej nie chciałoby ci się pisać komentarza na 3 linijki ;)

      • Okocim

        nie rozumiesz tego ze przy takich artykułach jest najwiecej smiechu jak sie czyta komentarze ludzi ktorzy sie takim złomem podniecaja?hahahahahah

        • Desperados

          zawsze sobie można tłumaczyć że to złom jak nie można mieć takiego hahahahahhahahaha
          tak byś chciał że aż cie skręca hahaha

        • Hahahaha

          miec wieswagena szczyt marzen polskiego rolnika hahaha NIE DZIEKUJE. Ty jestes typowym przedstawicielem fanów tej marki ktory twierdzi ze takiego auta mozna jedynie zazdroscic hahahaha 

        • Zazdrosnyowieswagena

          VW prosty jak linijka toporny jak ruski czołg krol lawet opis usterek siega ksiegi kilku tomów, komfort + belka skretna sie wyklucza bo auto sie nie prowadzi tylko toczy opinia wiejskiego wozu – JEST czego zazdroscic

        • Nurburg

          te wszystkie opinie negatywne tylko utrwalają to że VW to auta dobre i budzące zazdrość u innych sam się dziwie czemu bo są lepsze auta no ale tak już to jest.
          całe szczęście nikt normalny nie czyta takich blogów jak ten tylko dzieciaki którzy nie mają żadnej styczności z samochodami no może co niektórzy przejadą się seicento od ojca :D

        • uzi

          Nurburg dokładnie, skoro VW są tylko dla wieśniaków i rolników to trzeba przyznać że jest to najbardziej  dochodowy zawód skoro na jednych postach jest tylko o cenach że takie drogie itd a faktycznie w pierwszym półroczu 2011r VW może pochwalić się trzema modelami w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów,  z czego Golf jest na pierwszym miejscu a Passat z dużym wzrostem pnie się w górę

  • kfd

    ale to dobrze przecież świadczy ze dużo ma hejterów bo hejci się przecież tylko marki dobre w których widzi się ogromną konkurencję i nie trzeba być wielce psychologiem żeby to odkryć

    • Tatramocna

      taka dobra jak ten artykuł opisuje? hahahahahahaha zawsze mozesz to sobie tak tłumaczyc

      • Daniel

        Miałem wiele aut i zawsze wracałem do VW, jest to po prosty solidne a zarazem dobrze wykonane, jakość na bardzo wysokim poziomie, bezawaryjne, komfortowe z przyjemnym prowadzeniem.
        Żeby coś o tych autach powiedzieć trzeba mieć z nimi styczność.

  • Noname

    Zauważcie, że te usterki, które są tu wymienione to są drobne, proste w naprawie awarie. VW potrafią zdiagnozować i naprawić w 1 dzień prawie w każdym warsztacie. Części dostępne od ręki, ogromny wybór zamienników, ogromna ilość informacji o diagnozowaniu i naprawie aut grupy VAG w internecie (łatwy dostęp do tej wiedzy sprawił, że swoje A4 B5 obsługuję, diagnozuję i naprawiam różne drobiazgi sam, oszczędzam i jeszcze mam z tego satysfakcję).

    Poczytajcie sobie artykuły z kategori awarie i problemy o Alfie GT albo o Saabie 9-5 tam to dopiero jest kolorowo.

    • KierowcaVolkswagena

      W końcu ktoś logicznie myślący.

    • erwin

      Dokładnie jestem tego samego zdania, można kupic samochód za 500tys i też będą się zdarzały awarie, a Passat jednak w takiej ilości jest na naszym rynku że nie ma możliwości żeby odbyło się bez jakichkolwiek awarii, też uważam że Passat jest to jeden z najmniej awaryjnych samochodów 

  • zoth

    nie wiem czego taki pojazd po VW jest bardzo dobra marka ale nie idealna bo takiej nie ma, nie kazdy musi lubiec to samo dlatego dla niektorych VW to najlepsza marka swiata tak jak dla mnie BMW i nie wiem w czym wy widzicie problem ale najlepiej napisac ze VW jezdza wiesniaki a BMW pustaki, rzygac sie juz chce od czytania takich zakompleksionych debili

    • DTM

      Popieram.

  • Ja to nie ja

    Moim zdaniem przereklamowany nijaki samochód, którego awaryjność jest na przeciętnym poziomie (nie licząc zajechanych trupów bo te sypią się na potęgę) tylko w Polsce wyrobiła się żelazna opinia na temat tych samochodów.
    Dla mnie sprawa prosta chcesz mieć sobie VW to mniej, ale nie wmawiaj mi bredni że te auta się nie psują a TDI pali tylko 4l na 100km bo z doświadczenia wiem że jest inaczej…

    • Noname

       1.9 TDI 110km AVG pali mi w a4 5,7 litra średnio. Jest to średnia z 20tys km. I wiem, że da się zejść sporo niżej bo raczej nie jeżdżę oszczędnie.

      • A4

        i to jest pewnie stary diesel, ja w rodziców A4 2,5 TDI V6 potrafię zejść do 4 w trasie średnio dynamicznie jadąc

        • Wiktor

          I to jest właśnie problem tych marek…. Dla Was ważne jest, żeby było tanio. Dla mnie jazda samochodem ma sprawiać przyjemność, musi być wygodnie, a nie ma palić 4 litry na 100km….

        • Pawalek

          No nie wiem,  mój B5 z 2000 roku w TDI na trasie przy 140, ma srednie spalanie maksymalnie tak gdzieś ze 4 litry. Narazie jeszcze troszke moim pojeżdżę (mam 198 tys km). Zostane przy Passaciku i co wiecej już sobie ostrze zęby na B6 ale narazie jeżdża nim sami prezesi i dyrektorzy banków, (kiedyś u nas pod GS-em taki stał – normalnie wymiekłem taki luksus)….
          Pozdrawiam wszystkich PASSATOWCÓW

  • Anonim

    haha! Cały wątek pełen tłuków! 

  • Ed

    stary szrot kazde auto pali malo w trasie liczy sa krotkie odcinki po miescie a rozbujac ta ciezka kolumbryne nie jest latwo przez co pije swoje niczym sie nie wyroznia na tla innych marek poza nudnym wygladem pasujacym do starych dziadow jezdzacyhc na dzialki

    • baxxx

      powiedział młody szczyl :D

  • PASSAT B5FL BGW

     hehe żal kolegi który to napisał…

    ” Odradzam też 8-zaworowy silnik 2,0 TDI BGW (nie mylić z 16-zaworowym
    motorem 2,0 TDI z modelu B6) ze względu na zapychający się filtr cząstek
    stałych. Ponadto w każdym z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ”

    tak się składa że posiadam ten nieszczęsny 2.0 8V BGW. mam nakręcone już ponad 230000km  no i niestety ale ten filtr DPF jeszcze mi się nie zapchał a jego zabrudzenie przeważnie gdy sprawdzam na VAG wynosi około 10%… może źle użytkuje samochód hehe,… a co do tego że “  w każdym z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ” to nie rozumiem kolegi, bo u mnie żadna z tych wymienionych wyrzeż rzeczy nie padła do teraz… w zasadzie mogę w 100% polecić ten silniczek a miałem już passata chyba 98r z silnikiem AHH który także polecam, był bezawaryjne oraz byłem nieszczęśliwym posiadaczem passata z silnikiem BENZYNOWYM 2.3 VR5 KOD AGZ… silnik i jego osprzęt to porażka miałem go ponad 2 lata a nigdy nie udało mi się go ogarnąć, aby chodził jak należy, zawsze coś się psuło…2.3 vr5 nie polecam…

  • PASSAT B5FL BGW

      hehe żal kolegi który to napisał…

    ” Odradzam też 8-zaworowy silnik 2,0 TDI BGW (nie mylić z 16-zaworowym
    motorem 2,0 TDI z modelu B6) ze względu na zapychający się filtr cząstek
    stałych. Ponadto w każdym z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ”

    tak się składa że posiadam ten nieszczęsny 2.0 8V BGW. mam nakręcone już
    ponad 230000km  no i niestety ale ten filtr DPF jeszcze mi się nie
    zapchał a jego zabrudzenie przeważnie gdy sprawdzam na VAG wynosi około
    10%… może źle użytkuje samochód hehe,… a co do tego że “  w każdym
    z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ” to nie rozumiem kolegi, bo u mnie żadna z tych
    wymienionych wyrzeż rzeczy nie padła do teraz… w zasadzie mogę w 100%
    polecić ten silniczek a miałem już passata chyba 98r z silnikiem AHH
    który także polecam, był bezawaryjne oraz byłem nieszczęśliwym
    posiadaczem passata z silnikiem BENZYNOWYM 2.3 VR5 KOD AGZ… silnik i 
    jego osprzęt to porażka miałem go ponad 2 lata a nigdy nie udało mi się
    go ogarnąć, aby chodził jak należy, zawsze coś się psuło…2.3 vr5 nie
    polecam…

  • PASSAT B5FL BGW

      hehe żal kolegi który to napisał…

    ” Odradzam też 8-zaworowy silnik 2,0 TDI BGW (nie mylić z 16-zaworowym
    motorem 2,0 TDI z modelu B6) ze względu na zapychający się filtr cząstek
    stałych. Ponadto w każdym z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ”

    tak się składa że posiadam ten nieszczęsny 2.0 8V BGW. mam nakręcone już
    ponad 230000km  no i niestety ale ten filtr DPF jeszcze mi się nie
    zapchał a jego zabrudzenie przeważnie gdy sprawdzam na VAG wynosi około
    10%… może źle użytkuje samochód hehe,… a co do tego że “  w każdym
    z diesli w każdej chwili może paść
    przepływomierz, zacząć przeciekać zawór EGR lub zatrzeć się
    turbosprężarka. ” to nie rozumiem kolegi, bo u mnie żadna z tych
    wymienionych wyrzeż rzeczy nie padła do teraz… w zasadzie mogę w 100%
    polecić ten silniczek a miałem już passata chyba 98r z silnikiem AHH
    który także polecam, był bezawaryjne oraz byłem nieszczęśliwym
    posiadaczem passata z silnikiem BENZYNOWYM 2.3 VR5 KOD AGZ… silnik i 
    jego osprzęt to porażka miałem go ponad 2 lata a nigdy nie udało mi się
    go ogarnąć, aby chodził jak należy, zawsze coś się psuło…2.3 vr5 nie
    polecam…

  • Lizkaj

     W 2000 roku samochód przeszedł facelifting, który nieco uatrakcyjnił jego wygląd. Co wy pajace pierd…….

  • Pozdrawiam

    Bardzo słaby artykuł, dużo pomyłek. Brak odniesienia się do niektórych jednostek napędowych, artykuł napisany na “odczep się”