Mercedes klasy E W211 [awarie i problemy]

Mercedes Klasy E

„Jest gwiazda – jest jazda” tak zwykli mawiać fani luksusowych aut ze stajni Mercedesa. Najbardziej kultowe pomniki tej niemieckiej marki to oczywiście W123 i W124, niektórzy twierdzą, że to ostatnie prawdziwe Mercedesy. Nowe modele może nie są już tak bezawaryjne jak ich protoplaści, ale nadal nie brakuje im luksusu na wysokim poziomie.

Mercedes Klasy E T

Jeszcze kilka lat temu wiele osób ze smakiem oglądało się za E-klasą W211. Ta luksusowa limuzyna doskonale łączy w sobie klasyczny design z nowoczesną technologią. Debiut W211 miał miejsce w 2002 roku. Rok później do oferty dołączyła odmiana kombi oznaczona literką „T”. W 2005 roku Mercedes przeprowadził modernizację jednostek wysokoprężnych. W 2006 roku samochód doczekał się też bardzo dyskretnego liftingu, zmieniony między innymi przedni zderzak i tylne lampy oraz poprawiono klika elementów wewnątrz.

Mercedes E63 AMG

W tym samym czasie pojawiła się też przerażająco szybka udoskonalona wersja AMG o mocy 514 koni mechanicznych, która mocą i osiągami przewyższała BMW M5 i Audi S6. W 2009 roku z taśm produkcyjnych w fabryce, w Stuttgarcie zjechały ostatnie egzemplarze W211, a producent zaprezentował jego następce oznaczonego logotypem W212. W211 jest dostępny z napędem na tylną lub ze stałym napędem na 4 koła nazywanym 4Matic. W Mercedesie dostępne były trzy przekładnie: 6-biegowy manual bądź 5- lub 7-stopniowy automat. Pod maską E-klasy pracuje jeden z poniższych silników benzynowych:

R4 1,8 Kompressor (163- 184 KM)
V6 2,5 (204 KM)
V6 3,0 (231 KM)
V6 3,2 (224 KM)
V6 3,5 (272- 295 KM)
V8 5,0 (306 KM)
V8 5,4 (476 KM) E55 AMG
V8 5,5 (388 KM)
V8 6,2 (514 KM) E63 AMG

W ofercie silnikowej nie zabrakło także ciekawej gamy diesli z rodziny CDI z wtryskiem typu Common Rail:

R4 2,1 (122, 136, 150- 170 KM)
R5 2,7 (177 KM)
R6 3,2 (204 KM)
V6 3,0 (190, 211, 224 KM)
V8 4,0 (260- 314 KM)

Jak widać jednostek napędowych jest tak dużo, że trudno się na coś konkretnego zdecydować. Które silniki cieszą się najlepszą opinią użytkowników? Spośród silników benzynowych najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i spalaniem będzie 1,8-litrowy silnik z kompresorem. Warto jednak, przed zakupem sprawdzić stan jego łańcucha rozrządu. Inne silniki też nie powinny sprawiać większych problemów, ale będą dość sporo palić.

Mercedes Klasy E Silnik

Jeżeli chodzi o diesle to najlepszym wyborem będzie 5-cylindrowy wariant 2,7 CDI. Trwała jest także odmiana 2,1 CDI. Musimy jednak pamiętać, że w egzemplarzach z przebiegami około 200 000 km wymiany mogą wymagać między innymi wtryskiwacze. Jedną z najczęściej spotykanych usterek jest uszkodzenie pompy układu hamulcowego SBC, której wymiana kosztuje około 6 000 zł.

Mercedes Klasy E Wnętrze

W skrzyniach automatycznych często zawodzi ich sterowanie. Ponadto bardzo szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe. Użytkownicy W211 narzekają też na częste awarie elektroniki. Tu najczęściej dochodzi do: defektu mechanizmu składania lusterek, awarii systemu multimedialnego Command. Często też pojawiają się problemy z właściwym działaniem klimatyzacji, źródłem takiego stanu rzeczy jest usterka oprogramowania odpowiedzialnego za jej właściwe działanie. Przyczyną takich problemów jest słabe zabezpieczenie układu elektrycznego przed wilgocią.

Mercedes Klasy E

Użytkownicy Mercedesa cenią sobie komfortowe zawieszenie W211, niestety nie należy ono do szczególnie trwałych. Tu wymiany wymagają głównie wahacze. Podatne na uszkodzenie są również końcówki drążków kierowniczych. Kolejnym niedopuszczalnym jak na tę klasę auta uchybieniem jest słabe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia, w wyniku czego na karoserii zaczyna pojawiać się rdza.

Mercedes Klasy E

Podsumowując, Mercedes klasy E W211 to prestiżowa i komfortowa limuzyna z ogromną ilością elektronicznych gadżetów, które sprawiają, że jazda tym autem jest przyjemniejsza. Niestety duży natłok elektroniki generuje też wiele kosztowych w naprawie i trudnych do zdiagnozowania usterek. Ponadto wysłużone egzemplarze zwłaszcza z silnikami diesla mogą wymagać bardzo kosztownych napraw. Najtańsze Mercedesy W211 kupimy już za około 40 000 zł, ale pamiętajmy, że nie jest to samochód tani w utrzymaniu.

Zobacz także:

Mercedes Klasy E W210 [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Audi A6 C5

BMW Serii 5 E39 [awarie i problemy]

SAAB 9-5 I [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Alfa Romeo 166

Regulamin komentowania

  • Duzy

    Rdza w takim samochodzie ? nie dopuszczalne, no ale cóż.. 1 właściciel auta zmieni model na nowszy po około 4 latach, a to co się stanie z tym samochodem po 5-6 latach Mercedesa nie interesuje.

    • hE

      Jak widać dopuszczalne :P
      Czasami nawet te 4 letnie miały już rdze :P

    • Defre

      W Polsce raczej jak kupuje się nowy samochód to jeździe się nim znacznie dłużej niż 4 lata. Przynajmniej takie są moje obserwacje patrząc po sąsiadach (zamożnych). Mercedesy klasy S, E, Camry, Avensis- ludzie mają latami bo dużo tracą przy odsprzedaży a samochód od nowości mający np. 6 lat przeważnie jest dużo lepszy niż 3 letni używany od kogoś.
      Swoją drogą Mercedes ma strasznie słabą blachę. Bardzo szybko rdzewieją nawet dosyć młode roczniki. Widziałem również wady lakieru na B klasie (nie wiem jak w wyższych modelach).

      • Heh!

        Niby w Polsce zazwyczaj jak ktoś kupuje nówkę to jeździ nią dłużej, ale nie zapominajmy, że nasz rynek i jego preferencje, nie są brane pod uwagę przez projektantów takich samochodów.

  • Anonim

    Spieszmy się kochać Mercedesy, tak szybko rdzewieją…

  • Dark6024

    JAKA RDZA !? KTO PISZE TE ARTYKULY !? Po pierwsye wystepowaly tylko 6-biegowe skrzynie manualne i 5 i 7 biegowe automaty . Co do rdzy to auto ma ocynk jak pryednie blotniki,maska i klapa tyl sa y aluminium (sedan) i bey klapy (kombi) . Poza tym wymiana pompy SBC jest darmowa !!! Nawet jesli nie jestesmy pierwszym wlascicielem i auto nie bylo serwisowane w ASO .

    POPRAWCIE TO ! Jesli nie zapraszam na strone w211.pl

    • Artur Kuśmierzak

      Co do skrzyń racja zwracam honor, był błąd w źródle, z którego korzystałem, ale drugie źródło potwierdziło twoją tezę. Co do pompy i rdzy to nie jestem w stanie zweryfikować wszystkich opinii użytkowników więc pozostawię to tak jak jest.

      • Patryk

        Posiadam to auto już po modernizacji i nie ma z nim żadnych problemów. Artykuły są ciekawe, jednak jeżeli redaktor sam nie ma takiego auta i bierze informacje o nim tylko z internetu to dla mnie jest on mało wiarygodny i często połowa usterek jakie pan opisuje to bzdury i plotki które przychodzą od niezadowolonych włascicieli, którzy kupują takie auto od handlarza za 25 tys zł z bogatym wyposażeniem. 

        Auto mam praktycznie od nowości ( miało pół roku i 60 tyś km, daje do myslenia, szczególnie na allegro gdzie 10 letnie auta mają po 160-180 :)
        Klocki i tarcze wymieniłem w ciągu 6 lat tylko raz a jezdzę sporo.

        Korozji nigdzie nie ma, jednak jeżeli auto jest bite, to raczej normalna sprawa że gdzieś ona wystąpi ”nawet w tej klasie aut”

        Także nie dziwcie się że te auta rdzewieją jeżeli są to jedne z najbardziej wyeksploatowanych aut – tak połowa mercedesów to taksówki które mają po nawet milion kilometrów i w czasie takiego czasu auto nie raz, nie dwa a więcej razy się stuknie, zderzy, zarysuje.

  • Jacek

    Mam od nowiści E211 2007 220 CDI , tarcze przód /tył przy 97000 km , klocki 1 wymiana , żadnych awarii zawieszenia , skrzynia automat wymieniony oring wtyczki sterowania 45 zł , żadnej rdzy , wszystkie elektryzne sprawy 100% OK , ale ten samochód nie był rozwalony , zatopiony , spalony , lakierowany ect…. po co podawać takie dane skoro one dotyczą aut powypadkowych
    Jacek

    • Endi

      Jeżdżę W211 2003 220 CDI, jestem drugim właścicielem, mam go 3 lata, kupiłem w idealnym stanie, jak dotychczas wymiana serwisowa i koło pasowe, sprawuje się super, nie ma żadnej rdzy!! Dziwią mnie takie artykuły. Panowie i Panie, jeśli rdzewieje Wam mercedes w211, na pewno jest bity i przeszedł niejedno…
      Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy gwiazdy:)

      • Ann

        Mam tez w211 2003 r i żadnej rdzy!!!

    • Endi

      Jeżdżę W211 2003 220 CDI, jestem drugim właścicielem, mam go 3 lata, kupiłem w idealnym stanie, jak dotychczas wymiana serwisowa i koło pasowe, sprawuje się super, nie ma żadnej rdzy!! Dziwią mnie takie artykuły. Panowie i Panie, jeśli rdzewieje Wam mercedes w211, na pewno jest bity i przeszedł niejedno…
      Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy gwiazdy:)

  • Reados

    Niestety, w moim W211 z 2007r zaczyna się pojawiać ruda. Autko jest fajne ale zmusza mnie do sprzedaży, kiedyś miałem Forda Escorta i tam z rdzą nie dałem rady wygrać, nauczony doświadczeniem z Fordem wiem, że póki ogniska korozji są mało widoczne – auto trzeba czym prędzej do zimy sprzedać bo po zimie to niestety – sól zrobi swoje

  • Kasper822

    Nie znam takiej jednostki benzynowej 2,5 jest 2,6 V6 177KM

  • Gość

    Kupiłem nowego Mercedesa W 211 w 2003 roku i do dziś nie pojawiła się rdza, zatem myślę, że był to problem tylko w W 210. Jeśli auto nie było naprawiane, jest odpowiednio zadbane to nie ma szans na rdzę. Co innego, gdy kupujemy używanego wyeksploatowanego Mercedesa.

  • MAREK

    WITAM MAM PROBLEM Z MOIM AUTEM MERCEDES W211 E 320 CDI W AUCIE ODCINA MOC PODŁANCZAM GO DO KOMPUTERA I POKAZYJE BŁĄD ZE JEST ZA DYZE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA . WYMIENIŁEM CZYJNIK I DALEJ TO SAMO. CZY KTOŚ MOŻE POMÓDZ

    • Zdzisław Bartula

      Mam ten sam prroblem.Szarpanie. Komputer nic nie wykazuje. Wymieniłem wszystkie filtry i nic. Elektronika ciagle szwankuje

  • MAREK

    WITAM MAM PROBLEM Z MOIM AUTEM MERCEDES W211 E 320 CDI W AUCIE ODCINA MOC PODŁANCZAM GO DO KOMPUTERA I POKAZYJE BŁĄD ZE JEST ZA DYZE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA . WYMIENIŁEM CZYJNIK I DALEJ TO SAMO. CZY KTOŚ MOŻE POMÓDZ