Chrysler PT Cruiser [awarie i problemy]

Chrysler PT Cruiser

W naszym zestawieniu prześwietlaliśmy już dla Was auta z Niemiec, Japonii, Włoch, Szwecji, a nawet Korei Południowej. Tym razem przyszła jednak pora na coś specjalnego, samochód w stylu retro pochodzący ze Stanów Zjednoczonych. Chrysler PT Cruiser to najlepszy dowód na to, że MPV nie musi być nudny.

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Design tego auta ma tyle samo przeciwników co zwolenników, ale jedno jest pewne – nie da się przejść koło niego obojętnie i nie skomentować jego stylistyki. PT Cruisera po raz pierwszy zaprezentowano w 2000 roku, a już dwa lata po premierze do oferty silnikowej dołączył 2,2 -litrowy diesel CRD. W 2004 roku światło dzienne ujrzała wersja Cabrio. dwa lata później w 2006 roku samochód przeszedł drobny facelifting.

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Pod skrzydłami koncernu Chrysler-Daimler auto produkowane było do 2007 roku. Przez następne dwa lata po głośnym rozwodzie Chryslera z niemieckim Daimlerem PT był wytwarzany dalej przez grupę Chrysler Holding LLC. Oficjalnie produkcję PT Cruisera zakończono w roku 2009, jednak samochód został wskrzeszony jeszcze w tym samym czasie przez Chrysler Group LLC.

Chrysler PT Cruiser Wnętrze

Ostatnie PT Cruisery zjechały z taśm montażowych w lipcu 2010 roku. Napęd w tym niewielkim amerykańskim krążowniku przekazywany jest wyłącznie na koła przednie. Jeżeli chodzi o przekładnie to mamy do wyboru albo 5-biegową skrzynię manualną albo 4-stopniowy automat. Pod maską Chryslera znajdziemy następujące jednostki napędowe:

R4 1,6 16V (116 KM)
R4 2,0 16V (141 KM)
R4 2,4 16V (143- 152 KM)
R4 2,4 T 16V (218- 233 KM)

R4 2,2 CRD (121-150 KM)

Które silniki cieszą się dobrą opinią? Spośród motorów benzynowych najlepiej sprawdzają się 2,0- i 2,4-litrowe jednostki R4. Mają jednak pewną wadę, potrafią spalić nawet około 15 litrów paliwa na 100 km. Silnik o pojemności 1,6 litra również nie powinien sprawiać większych problemów, jednak odradzamy jego wybór, bo wyraźnie nie radzi sobie z PT Cruiserem. Warto również polecić trwały motor Diesla, który w 150-konnej wersji wydaje się najrozsądniejszym wyborem.

Chrysler PT Cruiser Wnętrze po faceliftingu

Jedna z najczęściej spotykanych usterek w autach z motorem CRD to pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem ssącym. W skrajnych przypadkach, w motorach benzynowych może dojść do urwania się poduszki silnika, co skutkuje pęknięciem obudowy paska rozrządu i uszkodzeniem pasa przedniego przez rolkę napinającą ten pasek.

Chrysler PT Cruiser

Największą bolączką tego Chryslera jest awaria wysprzęglika hydraulicznego, co objawia się tym, że nagle przestaje działać sprzęgło. Koszt naprawy tego elementu to około 1000 zł. Innym słabym punktem PT Cruisera jest zawieszenie, które wyraźnie nie radzi sobie na naszych drogach. Tu najczęściej dochodzi do przedwczesnego zużycia łączników stabilizatora i silentblocków przednich wahaczy.

Chrysler PT Cruiser Bagażnik

Łożyska kół również nie należą do najtrwalszych. Ponadto w niektórych egzemplarzach pojawia się zanik wspomagania układu kierowniczego, w takiej sytuacji konieczna jest regeneracja pompy wspomagania. Słabym punktem układu kierowniczego są także wybijające się drążki kierownicze. W najstarszych autach na przednich i tylnych krawędziach błotników zaczynają pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Chrysler PT Cruiser Bagażnik

Użytkownicy PT narzekają także na uciążliwą usterkę przełącznika zespolonego odpowiedzialnego między innymi za włączanie świateł mijania, przyczyną takiego problemu jest zwarcie występujące w tym elemencie. Jedynym ratunkiem w takiej sytuacji jest jego wymiana, warto dodać, że taki defekt w wyniku wady konstrukcyjnej może się powtarzać. W niektórych autach może wypaść tylna boczna szybka bagażnika.

Chrysler PT Cruiser

Podsumowując, Chrysler PT Cruiser do stosunkowo bezawaryjne auto jednak w niektórych egzemplarzach mogą zaskoczyć nas poważne awarie, których usunięcie będzie dość drogie. Na szczęście większość mniejszych usterek można usunąć za nieduże pieniądze. Największe atuty tego nietuzinkowego samochodu to ekstrawagancki wygląd, niska cena zakupu – około 11 000 zł – oraz przestronne i pojemne wnętrze.

Zobacz także:

BMW Serii 1 E87 [awarie i problemy]

Alfa Romeo GT [awarie i problemy]

Audi TT 8N [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Smart ForTwo I

Regulamin komentowania

  • Niekrytykrytyk

    PIERWSZY BJAAAAAAAAAAAACZ!  =D

    • Audience

      Cieszymy się razem z tobą, że co ci w końcu wyszło w życiu.

  • Rajkonkret

    wypadająca szybka? o to bardzo trwałe auto…..

  • Forest

    To jedno z nielicznych aut, które gdy wymijam na ulicy – odwracam głowę i robię pawia… Mega obleśne auto, gorsze od Multipli !

    • Artur Kuśmierzak

      Bez komentarza.

    • Mateo

      fakt, jest wyjątkowo obrzydliwy, a kabriolet to już w ogóle masakra jakaś

    • Dogmedio

      A ty pewnie jeździsz DAEWO!!!!!

  • Brak polskich znakow

    Dla mnie stylistycznie bardzo udany model, jedynie wnetrze wyglada rodem z matiza

  • Barens

    Stylistycznie nadal swiezy chociaz tylne lampy moznaby lepiej zaprojektowac
    deska rozdzielcza jest straszna
    pali sporo
    specyficzna bryka

  • jarecki

    Moim zdaniem to auto dla kogoś, kto w ogóle nie zwraca uwagi na prowadzenie auta i jego jakość w szerokim tego słowa znaczeniu. Dla mnie to porażka.

  • hE

    To nie jest specyficzna bryka czy porażka tylko samochód który jest bardziej amerykański niż europejski.

    • jarecki

      Chyba “bardziej zły niż dobry”.

  • Sluna

    Pt Cruiser jest to auto z duszą, której Waszym brakuje bo wyglądają jak ,,sieczka”
      Czym jezdzicie? mogę sie dymyślac! Więc gazujcie je (bo pownie nie stać na paliwo)
    2.2 CRD przy tym silniku duża większość Waszych wspaniałych maszyn poprostu poległaby w przedbiegach!

                                                                    pozdrawiam

    • jarecki

      Chyba ty.

      • Gonzo Flakon

        Przestań pierdolić głupoty! Jeden lubi bułki z masłem, drugi posuwa teściową a trzeci lubi jak mu nogi śmierdzą. Z gustami się nie dyskutuje. Szanuj czyjś wybór i bądź nowoczesny. 

      • Gonzo Flakon

        Przestań pierdolić głupoty! Jeden lubi bułki z masłem, drugi posuwa teściową a trzeci lubi jak mu nogi śmierdzą. Z gustami się nie dyskutuje. Szanuj czyjś wybór i bądź nowoczesny. 

  • grzegorz

    Dodam swoja opinie jako ze jestem postronny bo nie jestem wlascicielem tego wynalzaku ale uzytkownikiem od przypadku do przypadku. Auto jest generalnie brzydkie ale w tej brzydocie przyciaga uwagę .Środek siermieżny ale przestronny szczegolnie tylna kanapa widocznosc do tylu zerowa. Zawracanie koszmarne slaby promien skrętu> Silnik 2.2 CRD bo z takim wlasnie mam kontakt mocny dobre przyspieszenie dosc cichy ale bardzo paliwozerny teraz uszkodzony ma termostat wiec pali koszmarnie duzo mysle ze ponad 12 l w miescie. Zawieszenie fajne dosc konfortowe ale bardzo awaryjne tulejki stabilizatora przód kiepskie tyl rownież jak i łaczniki tyl i przód koncowki drązkow rownież jest mozliwosc smarowania posiadaja kalamitki co bylo dla mnie zaskoczeniem tak samo swożnie wahaczy byc moze regularne smarowanie przedluzylo by zywotnosc. Hamulce bardzo dobre pomocniczy (reczny ) fajnie rozwiazany szczeki ktore rozpieraja sie wewnatrz pierscienia tarczy hamulcowej. Zawieszenie tyl dosc pokombinowane dwa drązki stabilizujace polaczone dziwnym lacznikiem zwanym ,, smiglo” awaryjna czesc ktora gdy jest uszkodzona powoduje halas dochodzacy od tylu auta. Drazek stabilizatora przedni poprzeczny przykrecony dwiema lapami do sań zwracac uwage przy wymianie tulejek drązka na sruby mocujace czesto sie one urywaja przy odkrecaniu i jest problem czy nawiercac czy wymieniac sanki cale. W eglemplazu ktory mialem okazje testowac  ,,mechanicy ” przyspawali lape mocujaca bezpośrednio do sań . Podsumowujac auto moim zdaniem totalna pomylka jesli chodzi o polski rynek motoryzacyjny . Brzydkie paliwozerne czesci drogie . Odradzam zdecydowanie zakup chyba ze ktos chce poszpanowac tylko nie bardzo jest czym tak na dobra sprawe MOze ta opinia komus sie przyda rozwazajac zakup.

    • grzegorz

      Zapomnialem dopisac auto wybitnie na dalekie podroze wtedy spelnia swoja role idzie po trasie jak czolg zadna gora mu nie straszna i spalanie w normie ok 7l w trasie Zdecydowanie odradzam na krotkie dystanse i do miasta szczegolnie zatloczonego koszmarnie trudne parkowanie ze wzgledu na duzy promien skretu

      • Blabla

        Posiadam właśnie model z silnikiem 2.2 CRD i nie rozumiem problemu spalania? Na trasie 6,5l a w mieście rzecz jasna większość aut pali więcej, ale ten silnik i tak jest moim zdaniem oszczędny. Co innego gdyby to była benzyna.
        Co do promienia skrętu to mi trochę przeszkadzało na początku, teraz, po 5 miesiącach jazdy w ogóle mi to nie przeszkadza. Po prostu wiem już wcześniej, że muszę brać inaczej jakąś zatoczkę czy zawracanie. Coś jak jazda busem. Po prostu trzeba umieć jeździć.Co do wyglądu to kwestia gustu i tyle, mi bardzo się podoba i zawsze będzie, bo to moim zdaniem linia ponadczasowa (podobne zdanie mam o Peugeot 607). Nie znudzi się. Ja na przykład rzygam na Passaty czy Golfy, bardziej bezpłciowych aut to ja nie znam. Ale to mój gust, moja opinia i to się nie liczy, tutaj chodzi o fakty a nie co się komu podoba.Fakty natomiast są takie, że autko ma niezawodny silnik Mercedesa (Mercedesy klasy E śmigają na tym silniku spokojnie po 400-500 tyś. km), co daje mu sporo mocy przy niewielkim spalaniu, przestronne wnętrze, składaną kanapę  która robi z niego sporego “busa” do przewożenia fortepianu itp., wygodne fotele i komfort jazdy. Jako właściciel nie narzekam.

  • verjar

    super auto mam go od 2 lat i jest super wczesniej miałem passata i mondeo ale Pt cruiser kładzie obydwa na łopatki.oczywiscie autko mało ekonomiczne ale cóż kazy musi miec jakies wady