Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]

Ford Fiesta MK6

Jak głosi pewien stereotyp aut na literę F się nie kupuje. To twierdzenie oparte na opiniach użytkowników tych samochodów czy krzywdzącą plotka? Zwykle w takich sytuacjach prawda leży pośrodku. Nie inaczej jest z Fordem, którego auta coraz częściej zajmują czołowe miejsca w rankingach bezawaryjności. Tym razem prześwietlimy miejską Fiestę MK6.

Poprzedni model tego auta nie należał do szczególnie trwałych, oprócz różnego rodzaju wycieków pojazd borykał się z problemem korozji nadwozia. Następca reprezentuje zupełnie inny poziom jakości, ale nie jest wolny od kilku drobnych wad. VI generacja Fiesty zadebiutowała w 2001 roku. Rok później na rynku pojawił się oparty na płycie podłogowej Fiesty model Fusion.

Ford Fiesta ST MK6

W 2004 roku do oferty dołączyła usportowiona wersja ST. Rok 2005 to czas, w którym przeprowadzono modernizację auta. Od 2006 roku we wszystkich egzemplarzach zaczęto seryjnie montować system ABS. Dwa lata później koncern ostatecznie zakończył produkcję Fiesty MK6. Pod maską fordowskiego reprezentanta segmentu B znajdziemy jeden z następujących silników:

R4 1,25 16V (75 KM)
R4 1,3 8V (60- 70 KM)
R4 1,4 16V (80 KM)
R4 1,6 16V (100 KM)
R4 2,0 16V (150 KM) wersja ST

R4 1,4 8V TDCi (68 KM)
R4 1,6 8V TDCi (90 KM)

Jeżeli chodzi o trwałość jednostek napędowych zasilanych benzyną to najlepszym wyborem będzie jeden z czterech najsłabszych motorów czyli: 1,25, 1,3 lub 1,4, a także 1,6 litra. Są to najbardziej udane warianty jednak mimo swoich zalet, w przypadku każdej wersji silnikowej mogą wystąpić awarie osprzętu. Co najczęściej zawodzi? Przede wszystkim dochodzi do uszkodzenia alternatora, defektu sondy lambda, a także awarii silniczka krokowego biegu jałowego.

Ford Fiesta MK6 Wnętrze

Dla zwolenników diesli również nie mamy dobrych wiadomości. Przed zakupem wersji 1,6 TDCi powinniśmy sprawdzić stan turbosprężarki, gdzie dochodzi do niedrożności kanału smarującego oraz kondycję łańcucha łączącego wałki rozrządu. Motor 1,4 TDCi cierpi też na problem z wyciekami oleju silnikowego, zwykle w takiej sytuacji pomaga wymiana uszczelnień wtryskiwaczy. Zawodny bywa też przekaźnik świec żarowych, objawem takiej usterki jest intensywny zapach paliwa wewnątrz auta, a także wysokie zużycie oleju napędowego.

Ford Fiesta MK6 2

Usterkowość obu konstrukcji jest porównywalna dlatego lepiej wybrać mocniejszy silnik o pojemności 1,6 litra. Jakie jeszcze usterki trapią Fiestę MK6? W niektórych egzemplarzach może dojść do rozszczelnienia hydrauliki układu wspomagania kierownicy i uszkodzenia maglownicy (przekładnia zębatkowa) wraz z pompą wspomagania, objawem takiej usterki jest ściąganie auta w jednym kierunku, słyszalne stuki oraz w skrajnych przypadkach całkowity zanik wspomagania kierownicy.

Ford Fiesta MK6 Wnętrze

Zawieszenie należy raczej do trwałych, ale w autach z większymi przebiegami zapewne trzeba już będzie wymienić przeciekające amortyzatory i łapiące luzy łączniki stabilizatora. Nietrwałe są także końcówki drążków kierowniczych i łożyska kół. Ponadto z tyłu może dojść do zapieczenia się bębnów hamulcowych. Co więcej, coraz częściej na elementach karoserii zaczynają pojawiać się pierwsze oznaki rdzy, na początku korozja daje się zauważyć pod uszczelkami tylnych drzwi.

Ford Fiesta MK6

Podsumowując, Ford Fiesta MK6 zapewnia większą bezawaryjność niż jego niemieccy konkurenci jednak w tej kategorii minimalnie przegrywa z konstrukcjami japońskimi. Jeżeli uda nam się kupić zadbany egzemplarza to będziemy cieszyć się bezproblemową eksploatacją, a jeśli już coś się zepsuje koszty naprawy będą naprawdę niskie. Najtańsze egzemplarze VI generacji Fiesty znajdziemy na rynku aut wtórych już za około 12 ooo zł.

Zobacz także:

Awarie i problemy: Ford Focus Mk1

Awarie i problemy: Ford Mondeo Mk3

Opel Corsa D [awarie i problemy]

Regulamin komentowania

  • Borixon

    Dziękuję Artur za wpis, kupiłem Fieste 1.3 8v 2006 tydzień temu, ogólnie wszystko jest raczej ok z tym wspomaganiem to mi dałeś do myślenia bo lekko mi ściąga auto ale nie wiem czy to nie wina kół/opon których jeszcze nie sprawdziłem a mam 195/45/16 największy zalecany rozmiar.

    Mam tylko małe pytanie ucieka mi płyn chłodniczy w zbiorniczku wlałem do połowy i po 200 km miałem już stan minimalny, nie wiem gdzie może uciekać bo nie widać nigdzie żadnych wycieków w żadnym miejscu..?? Pomożesz ?

    • Gosc

      Znikający płyn może trafiać do komory silnika poprzez nieszczelną uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy Ci auto nie kopci, nie ma oleju w zbiorniczku i czy ma moc.

      • Borixon

        brałem pod uwagę tą opcje ale żadnych z tych objawów nie widać na ‘oko’.

        • Artur Kuśmierzak

          Ja też miałem taki problem tylko w innym Fordzie, to była wina chłodnicy trzeba ją było wymienić bo przeciekała. Jednak najlepiej jest zarejestrować się na forum Forda i tam popytać to jedno z lepszych forów albo odwiedzić mechanika. Ja niestety nie jestem mechanikiem a tym bardziej na odległość nie bardzo mogę pomóc :( Warto też sprawdzić wszystkie węże chłodnicy czasem w Fordach potrafią się wycierać. Najprawdopodobniej to jakaś nieszczelność w układzie chłodniczym. A co do ściągania to raczej nie koła, jak są źle wyważone to drga kierownica, ale raczej nie ściąga. U mnie w Fordzie maglownica też padła.

        • Borixon

          Ale to ściąganie nie jest jakieś okrutne, bardzo lekkie bym powiedział więc maglownica to chyba nie jest przyczyna. Ale dzięki za rady. Zobaczymy jak Ford będzie się sprawował, to mój pierwszy Ford także powiem cokolwiek za jakiś czas.

  • Bejbe

    Poza 1,6 i 2,0 benz. nie ma żadnego sensownego silnika, zwłaszcza dieslowskiego. Chyba już lepiej kupić VW Polo lub nawet Skodę Fabię, tym bardziej że Fiesta nie jest zbyt urodziwa a jakość wykonania wnętrza w większości wersji jest bardzo niska

    • gość

      Z tym że ani Polo ani Fabia bardziej urodziwe nie będą, a co do wnętrza to mówisz chyba o tych sprzed FL z 2005 r.

      • wujo

        A co myslicie o silniku 2.0 benz w tym modelu? sa z nim jakies wieksze problemy?

    • Zakielek

      Urodziwa – to kwestia gustu

  • Zwoszczynski

    witam! mam taki problem z mk6 1,3 mianowicie przy dłuższych trasach tak jakby ciezej chodzila skrzynia biegów. czy ktos sie z tym spotkal i czy ma jakas rade na to?? linki zostaly wymienione lecz to nie pomogło. 

  • 123

    No to się autor popisał wyobraźnią…. Niech mi autor powie GDZIE w tych silnikach jest silnik krokowy do wolnych obrotów???!!! Już uczniowie zawodówki wiedzą że zastosowano tam zupełnie inne rozwiązanie… No ale jak to czyta taki zwykły kowalski to autor ądry!!! Hoho! Aż nieprzyjemnie się czyta bzdury w tym artykule… No ale jak to dawniej mawiano – papier wszystko przyjmie…

    • Jrokosz

      popieram

  • paweł

    Od sierpnia 2012 roku jestem w posiadaniu fiesty z 2006 roku z silnikiem 1,4 benzyna autko naprawde godne polecenia uroda to kwestia gusty narazie zadnych awarii procz tym co typowe dla tego auta i opisanego wczesniej to lekkie sciaganie i drobne ubytki plynu chlodniczego

  • fajnafredzia

    Kupiłam swoją wymarzoną Fiestę w zeszłym tygodniu, ale niestety kupiłam ją bez tylnej półki. Sprawdzałam na allegro. ale mają tylko półki do modeli 5-cio drzwiowych. Czy taka półka będzie pasowała do modelu trzydrzwiowego? Pomóżcie! Jestem zrozpaczona, moja fiestka jest niekompletna!!!

    • Drziba

      Jak chcesz to napisz na drziba (at) gmail.com to zmierze dla Ciebie półkę w 3 drzwiowej wersji

  • Maciek

    Niedawno kupiłem bogato wyposażoną wersję Forda Fiestę z 2007r z silnikiem 1,25, 75KM. Spod podwozia wycieka płyn z układu wspomagania kierownicy. Miał ktoś podobny przypadek? czy wymiana maglownicy jest konieczna?