Honda Civic VII [awarie i problemy]

Honda Civic VII

Wiecie co łączy młodych kierowców z emerytami? Otóż ci pierwsi odkupują używane Hondy Civic od tych drugich, którzy wcześniej zakupili je w salonie. Dzięki temu auta te są niezwykle zadbane i nie sprawiają większych problemów w eksploatacji. Co ciekawe dość łatwo jest odkupić taką Hondę, która wcześniej została zakupiona w polskim salonie i jest w świetnym stanie.

Zanim jednak zdecydujecie się na zainwestowanie w VII generację tego japońskiego auta klasy kompakt zapoznamy Was z krótką historią tego modelu. Pierwszą najważniejszą datą jest rok 2000, właśnie wtedy Honda Civic VII po raz pierwszy ujrzała światło dzienne. Dwa lata później do oferty silnikowej dołączył 1,7-litrowy diesel i-CDTi.

Honda Civic Sedan VII

Rok 2003 to okres, w którym pod maską Civica zagościł 160-konny motor benzynowy V-TEC. Rok później auto przeszło gruntowny facelifting, a jego produkcja zakończyła się w 2005 roku. W ofercie dostępne były warianty nadwozia hatchback, sedan i coupe. Pod maską VII generacji Civica pracowały następujące silniki:

R4 1,3 VTEC (85 KM + 20 KM) wersja Hybrid nieoferowana w Europie
R4 1,4 (90 KM)
R4 1,6 VTEC (110 KM)
R4 2,0 VTEC (160 KM)
R4 2,0 VTEC (200 KM) Type-R

R4 1,7 i-CDTI (100 KM)

Spośród motorów benzynowych warte polecenia są wszystkie jednostki napędowe. Żaden z silników nie powinien sprawiać problemów o ile przestrzegamy terminowej wymiany oleju i regulacji luzu zaworowego. A jak jest z silnikiem diesla? I-CDTi konstrukcji Isuzu nie należy do przesadnie awaryjnych jednostek wysokoprężnych, jednak pomimo dobrych opinii najsłabszym punktem tego motoru jest turbosprężarka, która może się zatrzeć.

Honda Civic Coupe VII

Najbardziej awaryjnym elementem w Hondzie Civic jest jednak skrzynia biegów, a dokładniej jej łożyska. Problem dotyczy auta z silnikami o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra. Naprawa wymaga rozebrania całej przekładni z czym wiążą się dość spore koszty. Ceny takiej operacji oscylują w granicach 2000 zł. Kolejnym słabym punktem Civica VII generacji jest maglownica, w której z czasem pojawia się luz. Objawem takie usterki są głośne stuki wydobywające się z okolicy przedniego zawieszenia.

Honda Civic VII Silnik

Podobno zawieszenia japońskich kompaktów uchodzą za pancerne, niestety zawieszenie Civica VII nie należy do bezproblemowych. Powód? Przedwczesne zużycie amortyzatorów, które objawia się wyciekami oleju widocznymi na ich obudowach. Ta usterka może pojawić się nawet w egzemplarzach z przebiegami poniżej 100 000 km. Gumy przedniego stabilizatora również nie należą do trwałych. Z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, w którym często należy dochodzi do utraty zbieżności.

Honda Civic VII Wnętrze

Zabezpieczenie antykorozyjne również nie należy do najlepszych, rdza pojawia się przede wszystkim na: tylnej klapie bagażnika, rantach drzwi oraz na masce i progach. Jak widać koncern Honda nie może uporać się z korozją od dłuższego czasu, bo problem ten dotyczył również poprzednich generacji Civica. Ponadto użytkownicy narzekają na skrzypiące oparcia przednich foteli, za co winę ponoszą uszkodzone tuleje. Kolejnymi drobnymi mankamentami tego auta są podatne na parowanie reflektory i szybko przepalające się żarówki.

Honda Civic VII

Podsumowując, Honda Civic VII generacji to jeden z najmniej awaryjnych kompaktów. Zadbany egzemplarz kupimy już za około 18 ooo zł. Miłośnikom szybkiej jazdy polecamy topowy wariant Type-R, który z pewnością wprawi w euforię niejednego kierowcę. Przed dokonaniem ostatecznej transakcji szczególną uwagę należy zwrócić na: stan karoserii, przednie zawieszenia, a także układ kierowniczy.

Zobacz także:

Awarie i problemy: Honda Accord VII

Awarie i problemy: VW Golf IV

Seat Toledo II/Leon I [awarie i problemy]

Renault Megane II [awarie i problemy]

Regulamin komentowania

  • Adrian

    Auto mi się podoba ale moim zdaniem cena jest zbyt wygórowana względem tego co oferuje 

  • Mariusz

    Jeżdżę tą generacją już od ładnych paru lat. Auto serwisowane jest w autoryzowanym serwisie Hondy. Do tej pory nigdy nie było z nim problemów. Zgodzę się z całością artykułu (szczególnie, że dwa tygodnie temu wymienione zostały łożyska skrzyni biegów), pomijając część dotyczącą korozji – moje auto to jeszcze wersja przedliftowa, więc do najmłodszych nie należy, a pomimo tego nie widać nigdzie najmniejszych śladów tego typu problemów z blachą.

    • Mariusz

      Ach – jeszcze jedno – 18.000 za za zadbany egzemplarz? Nie ma mowy. Ceny NAPRAWDĘ zadbanych egzemplarzy trzymają ciągle dwójkę z przodu.

  • V6

    Jak czytam artykuł o niemieckich autach np golf to 2/3 to typowe usterki. 

  • pp

    Piszący ten artykuł; odnoszę wrazenie próbuje na siłę kreować negatywny P R tego samochodu, samo czytanie kłuje w oczy i męczy stronniczośćią. Pozdrawiam

  • Bogo

    Powiem tak 100% Trafnosci kupilem to auto mialo zmianiana skrzynie biegow na 80K. 
    Teraz musze zmienic wszystkie amortyzatory i znalesc dobra przekladnie kierownicy z motorem , potocznie maglownica cena w ASO 5400pln;-) wiec wchodzi w gre tylko uzywka 
    Auto prowadzi sie super szkoda ze mam tylko najmnijsz wersje silnikowa 1.4. 
    Ps. Ma ktos dobra maglownice?
    Pozdrawiam 

  • Robinio

    Nie musisz wymieniać maglownicy,można ją oddać do regeneracji i też będzie ok.

    • Edek

      nIE MUSISZ WYMIENIAĆ MAGLOWNICY – TRZEBA WYMIENIĆ SPRĘŻYNKĘ I ŚLIZGACZ I PRZESMAROWAĆ MAGLOWNICĘ. i to wystarczy :)

  • Abusia

    Mam civica 5D z 2005 r. z przebiegiem 205 tys. km 1,6, odnoszac sie do tekstu uwazam, ze jest to udany samochod. Przy ok. 80tys. pojawił się nagle luz w układzie kierowniczym spowodowany uszkodzeniem jakiejś sprężynki koszt to 60 zł w dwóch ASO proponowano wymiane maglownicy :-) Korozja klapy spowodowana była przetarciem powłoki lakierniczej przez listwę ozdobną. Wymiana klapy na gwarancji i zmiana izolacji wyeliminowało kłopoty. Miałem też kłopot z korozją na lewym tylnym rancie nadkola usuniety tydzień temu. natomiast irytowała mnie korozja pod uszczelkami drzwi usuwana wielokrotnie na gwarancji. Przy ok. 80 tys. km pojawił się szum na łożysku sprzęgła i tak do dnia dzisiejszego jest słyszalny na odpuszczonym sprzęgle przy biegu jałowym. W ASO stwierdzono, że nie trzeba się tym martwić. akumulator wymieniłem po 5 latach i ok. 160 tys. km Tarcze wymieniłem przy 120tys. km. W zawieszeniu tylko jakieś gumy za niespełna 60 zł jak również kańcówkę drążka kierowniczego lewą i łożysko koła lewego przedniego. amortyzatory są od nowości. na lewym przednim rzeczywiście po ok. 160 tys. zauważono lekki wyciek oleju i prawdopodobnie moze być to powodem do wymiany nie jest to zauważalne podczas jazdy i nie swierdzono na teście aby skuteczność tłumienia spadła. Oświetlenie działa dobrze , w światłach mijania żarówki wytrzymują ok. 30 tys. km. Zauważyłem spadek wydajności oswietlenia świateł mijania przyczyna w wypalonym odbłyśniku za soczewką. Możliwa jest regeneracja odbłyśnika co zamierzam uczynić. Nowa lampa to koszt ok. 800 zł. Po nadto zauważyłem, że przetarł sie boczek w siedzeniu przez otarcia podczas wsiadania i wysiadania.
    Z zalet samochod spala przy spokojnej jeździe w trasie nawet 4,7l/100 km a średnio ok. 6,6 liczone z roku czasu. Okazało się też, że komputer zaniża spalania o ok. 0,5 l/100km. Fotele sa bardzo wygodne nawet wielogodzinna jazda nie powoduje dyskomfortu, dobre jest widoczność a reflektory b.dobrze oświetlają drogę. Civic ma dość komfortows zawieszeni, nie zaskakuje kierowcy, gdy przesadzimy z prędkością w zakrecie lekko uślizguje się ale w granicach bezpieczeństwa jest podsterowny. Mogę uczciwie polecić ten samochód każdemu, mimo 7 przeszło lat i przeszło 200 tys. km nie mam nadal pokusy na zmianę na inny. Gdy podejmowałem decyzje o zakupie znajomy, mnie zapewniał , że u niego w flocie civic-i mają po przeszło 200 tys. bez usterek czego nie mógł powiedzieć o corolli, w których pojawiły się kłopoty z zawieszeniami. Teraz muszę potwierdzić, że się podpisuję z jego opinią.

  • kaczar

    Regulacja zaworów – co 40 tys.km

  • IKO

    moim sedanem z 2002 roku zrobiłem już ponad 200 tyś, Oprócz spalonego silniczka spywskiwacza, łożysk w kole i elementów zawieszenia nic się nie dzieje. CUDO !