Dacia Duster po tuningu Eibach i Giacuzzo Design

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Dacia Duster to samochód, który dużo osób traktuje z przymrużeniem oka. Zyskał on jednak naszą sympatię i trzeba przyznać, że dzięki swojej niewysokiej cenie i przyzwoitej konstrukcji spisuje się całkiem dobrze w roli budżetowego SUV-a. Dzisiaj prezentujemy jeden z nielicznych profesjonalnych pakietów tuningowych dla tego samochodu.

Pierwsze zdjęcia Dacii Duster o mocy 850 KM!

Pakiet jest wspólnym dziełem firm Eibach i Giacuzzo Design. Obie firmy chciały uatrakcyjnić wygląd Dustera, jednak bez zbytniej ingerencji w mechanikę i wygląd pojazdu, dzięki czemu cena modyfikacji ma pozostać na przyzwoitym i ogólnie dostępnym poziomie.

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Eibach dostarczył nowe, twardsze sprężyny dla Dacii, dzięki czemu pojazd znajduje się teraz 30 mm bliżej podłoża i – według zapewnień firmy Eibach – także lepiej się prowadzi. Kolejne modyfikacje są już dziełem Giacuzzo Design.

Zakazana reklama Dacii Duster [wideo]

W masywne nadkola Dustera wkomponowano 20-calowe  felgi aluminiowe. Są to czarno-srebrne obręcze Alutec Shark z szerokimi oponami o niskim profilu marki Michelin Pilot Sport PS2 245/35. Tuner chwali się, że taka kombinacja felg i opon jest jedną z największych widzianych dotychczas na Dusterze. Według mnie nie ma się czym chwalić, ponieważ z profilu wygląda to trochę nieproporcjonalnie. Sądzę, że wystarczyłyby trochę mniejsze felgi z oponami o większym profilu, które bardziej pasowałyby do charakteru kompaktowego SUV-a, jakim jest Duster. Jednak to tylko moje zdanie – gusta są różne.

Dacia-Duster-Eibach-Giacuzzo

Cały pakiet został dopełniony orurowaniem z przodu i po bokach, a tylny zderzak zmodyfikowano w taki sposób, aby pomieścił dwie końcówki wydechu. Przypomnijmy, że za podstawą wersję Dustera trzeba w polskim salonie zapłacić jedynie 39 900 złotych.

Regulamin komentowania

  • Rafał Warecki

    Trochę sztywniejsze sprężyny się na pewno w Dusterze przydadzą, seryjnie jest dość miękki. Wersję 1,5 dCI w weekend zabraliśmy na poligon wojskowy – niebawem będziecie mogli przeczytać jak sobie poradziła ;)

    • PZ

      po co utwardzać zwykłe auto miejsko-rodzinne, zwłaszcza na polskich drogach???
      poczekajmy na normalne drogi, potem utwardzajmy

      • Rafał Warecki

        Dacia się reklamuje hasłem:
        “Dacia Duster – zabierz ją w teren”
        więc chyba nie do końca to auto tylko rodzinne, “miękkie” sprężyny w 
        terenie momentami zaniżały bardzo ładny prześwit jakim to auto
        dysponuje…ale i tak było bardzo dobrze

    • Derek F40

      Zawieszenie jest podobno z Nissana X-Trail. 

  • Me

    Tylko po co ten samochód utwardzać przy tak badziewnych silnikach. Przecież największą zaletą tego samochodu prócz ceny jest bardzo komfortowe zawieszenie.

    • hE

      Silniki nie są badziewne tylko słabe. Dacia to po prostu sprawdzone rozwiązanie Renault w dosyć przyzwoitej cenie. Może ma słabe wnętrze i osiągi ale cena jest bardzo przyzwoita nawet dla Polaków ;-)

      • Rafał Warecki

        bardzo przyzwoita i to widać, na odbiór Dustera czeka się chyba z pół roku ;-)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001978676618 Cezary Kopeć

    Jak dla mnie niezła wioska :) seryjne Duster jest w porządku i może się podobać.
    pozdrawiam

    • Maniak08

      moim zdaniem tez zmiany sa jakies nieodpowiednie, duster ma inna filozofie bycia

  • Zwyczajna

    Brąz jak u bmw x1.

    • Anonim

      Nie, to w x1 brąz jest jak w dusterze.

  • Gosc

    Niskoprofilowe opony? W SUV-ie? Chcialbym zobaczyc jak te felgi z oponami wygladaja po przejechaniu 100m po kamienistej drodze :-) Nie wspomne juz nawet o tym ze w tym pakiecie nic do siebie nie pasuje.

    • Xxx

      zgadzam się. Na tych felgach wygląda jakby na patykach jeździł. Felgi nie pasują do “muskularnych” błotników.