Give Your Car Wings - Väth SLS AMG V63S (2011)

Tytuł tego artykułu to motto tunera z Hösbach, którego uwaga w ostatnim czasie skupiła się na Mercedesie SLS AMG. Väth daje możliwość zaopatrzenia SLS-a w dwa różne pakiety modyfikacji. Dzisiaj będzie o tym słabszym, w którym silnik ma 615 KM mocy. Czy dodatkowe konie mechaniczne dodają skrzydeł SLS-owi?

Give Your Car Wings - Väth SLS AMG V63S (2011)
Olgierd Lachowski

01.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:50

Obraz

O sercu napędzającym SLS-a pisaliśmy tyle razy, że większość czytelników zna jego parametry doskonale, niemniej jednak pozwolę sobie przypomnieć mniej obeznanym osobom, że pod maską Mercedesa znajduje się jednostka o nazwie M159. Jest to rozwinięcie silnika M156. M159 ma 8 cylindrów w układzie widlastym o kącie rozwidlenia 90[sup]o[/sup].

Z objętości skokowej wynoszącej 6208 cm[sup]3[/sup] stuttgarcki producent uzyskuje 571 KM mocy przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. Moc jest kierowana na koła tylne za pomocą 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów o nazwie AMG SpeedShift DCT.

Sportowy Mercedes przyspiesza do 100 km/h w 3,80 s oraz osiąga maksymalną prędkość 317 km/h.

W ramach słabszego pakietu oferowanego przez firmę tuningową Väth wokół jednostki napędowej inżynierowie zmieniają moduł zarządzający silnikiem oraz układ wydechowy wyposażony w sportowe tłumiki. „Wydech” ma też specjalną przesłonę obsługiwaną z miejsca pracy kierowcy, którą może regulować natężenie dźwięku wydobywającego się z dwóch trapezowych końcówek rur wydechowych.

Po wymianie dwóch wspomnianych części M159 jest w stanie osiagnąć moc 615 KM oraz moment obrotowy 680 Nm, którego szczyt przypada o ponad 1000 obr./min wyżej niż w wozie seryjnym, bo przy 5800 obr./min.

Dzięki ulepszonemu silnikowi SLS może osiągać prędkość większą niż 330 km/h (tutaj ograniczona właśnie do 330 km/h), a od 0 do 100 km/h przyspieszać w czasie 3,60 s.

Obraz

Na dobre przyspieszenie mają też z pewnością mały, ale jednak, wpływ szersze z tyłu opony zastosowane przez tunera. Przednie „gumy” mają rozmiar 265/30 R 20, natomiast tylne 315/25 R 20 (o 20 mm szersze niż fabryczne). Opony są założone na felgi o szerokości 9,5” (przód) i 11,5” (tył). Tarcze felg zostały pomalowane na ciemny grafit tak, żeby odróżniać się od srebrnego nadwozia SLS AMG.

Użyte opony mają również korzystny wpływ na skrócenie drogi hamowania, ale żeby mieć pewność, że Mercedes po tuningu będzie hamował lepiej niż seryjny, tuner zafundował mu lepszy układ hamulcowy. Niestety, brak o nim jakichkolwiek szczegółów.

Lepsze prowadzenie, szczególnie na łukach, ma gwarantować obniżone o 25 mm zawieszenie. W tym egzemplarzu Väth zmienił tylko sprężyny. Dostępne jest jednak w pełni regulowane zawieszenie, za pomocą którego „skrzydlaka” można obniżać w zakresie od 20 do 65 mm. Ten zestaw ma także system unoszenia przedniej części wozu. Mniej radykalni klienci mogą wybierać spośród pakietów obniżających auto w przedziale od 10 do 40 mm.

Obraz

Gdy przyjrzycie się samochodowi, zauważycie, że ma on zainstalowaną małą listwę pod przednim zderzakiem oraz zmieniony tylny spojler, a także progi. Przednia listwa ma w założeniu lepiej dociskać przednią oś do jezdni. Żeby zrównoważyć siły, Väth przerobiło tylny spojler, który ma teraz wybrzuszenie nieco przypominające listwę Gurneya, dzięki któremu tylne skrzydło wytwarza większy docisk. Z kolei do progów dodano listwy, w których z tyłu kryją się otwory mające za zadanie zwiększyć chłodzenie hamulców tylnej osi.

Co prawda wnętrze tego SLS-a jest całkiem seryjne, ale projektanci tunera zapewniają, że na życzenie mogą obszyć kierownicę, fotele i drzwi lepszej jakości skórą, a także dodać kilka wstawek z włókna węglowego i zmienić prędkościomierz na urządzenie optymistycznie wyskalowane do 400 km/h.

Tuning tego samochodu kosztował 32 670 euro.

Wydaje się, że modyfikacje Vätha dodały jeszcze wigoru Mercedesowi, choć trzeba powiedzieć, że przed przeróbkami Mercedes zdecydowanie nie należał do ospałych.

Obraz

Jak wspomniałem na początku, jest to słabszy pakiet. W mocniejszym, o nazwie V63RS, silnik uzyskuje 635 KM mocy i 690 Nm momentu obrotowego. Niestety, prędkość maksymalna jest ograniczona do 330 km/h. Pozostałe zmiany dostępne w V63RS są takie jak w V63S.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 615 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 99,07 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,5 x 20″
  • Koła tylne: 11,5 x 20″
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 315/25 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1237 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 330 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)