Toyota Corolla E12 [awarie i problemy]

Toyota Corolla E12

Stylizacja Toyoty Corolli E12 nie należy do wyszukanych, za to auto odwdzięcza się wysoką niezawodnością i solidnością. Jeżeli przy wyborze samochodu kierujecie się głównie zdrowym rozsądkiem to ten japoński kompakt będzie dla Was idealną propozycją.

Toyota Corolla IX generacji zadebiutowała w roku 2001. Rok później w ofercie japońskiego koncernu oprócz wersji hatchback pojawiły się następujące warianty nadwozia: sedan, kombi oraz minivan (Verso). W 2002 roku w punktach dealerskich zagościła usportowiona wersja Corolli oznaczona symbolem TS o mocy 192 koni mechanicznych.

Toyota Corolla Verso

2003 rok to premiera 116-konnego turbodiesla. Rok później auto doczekało się gruntownej modernizacji. W roku 2005 wersja TS została wzmocniona do 225 koni uzyskanych dzięki turbodoładowaniu. Dwa lata później miejsce Corolli zajął Auris, warto jednak pamiętać, że Corolla produkowana jest nadal jako kompaktowy sedan marki. Pod maską IX generacji Corolli znajdziemy jeden z wymienionych niżej silników:

R4 16V 1,4 (97 KM)
R4 16V 1,6 (110 KM)
R4 16V 1,8 (125 KM) Verso
R4 16V 1,8 (192- 225 KM) TS

R4 16V 1.4 D-4D (90 KM)
R4 16V 2.0 D-4D (90, 110- 116 KM)
R4 16V 2,2 D-4D (136- 177 KM) Verso

Które silniki warto polecić? Spośród motorów benzynowych na uwagę zasługują jednostki o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra. Ich główne zalety to przede wszystkim niskie spalanie oraz wysoka odporność na usterki dzięki zastosowaniu łańcucha rozrządu. Niestety w niektórych egzemplarzach z tymi silnikami pochodzących, z początku produkcji może dojść do pęknięcia przegrody kolektora ssącego.

Toyota Corolla TS Silnik

Objawem takiej usterki jest głośny hałas wydobywający się spod maski. Użytkownicy Corolli z 1,6-litrowym motorem narzekają też na nadmierne zużycie oleju silnikowego podczas dynamicznej jazdy.

Przyczyną takiego stanu rzeczy są najczęściej zużyte pierścienie tłokowe. Ta usterka również dotyczy aut sprzed liftingu. Silnik 1,8 montowany w Verso to równie udana konstrukcja. Ze względu na niewielką ilość sprzedanych egzemplarzy wersji TS trudno określić trwałość jednostki napędowej tego modelu.
Toyota Corolla E12 Wnętrze

Jeżeli zdecydujemy się na diesla to musimy liczyć się z takimi usterkami jak zatarcie turbosprężarki, defekt dwumasowego koła zamachowego czy uszkodzenie wtryskiwaczy. Niemniej jednak najodpowiedniejszym wyborem w przypadku ropniaka będzie 2,0-litrowy 90-konny motor D-4D.

Awaryjność mniejszego silnika 1,4 też plasuje się na podobnym poziomie jednak jest on mniej elastyczny niż 2,0-litrowa jednostka. Odradzamy natomiast zakupu samochodu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, która często boryka się z błędami sterowania. Przekładnie manualne też bywają kapryśne, warkot bądź terkotanie silnika podczas przyśpieszania może świadczyć o zużyciu łożyska skrzyni biegów.

Corolla Toyota Sedan E12

Ponadto w Toyocie Corolli może dojść do awarii sondy lambda, pojawia się też nieszczelność pompy wody. Spotykane są również usterki mechanizmu różnicowego, na szczęście występują stosunkowo rzadko. Kolejnymi słabymi punktami Toyoty są między innymi huczące łożyska kół, luzy w przekładni kierowniczej oraz przedwczesne zużycie drążków kierowniczych.

Użytkownicy tego modelu narzekają też na szybko zużywające się okładziny klocków hamulcowych, które wytrzymują zaledwie 30 000 km. Kolejnym słabym punktem Corolli IX generacji są gnijące uszczelki drzwi, przez które do wnętrza auta dostaje się woda.

Toyota Corolla E12

Jednak najwięcej problemów sprawiają notorycznie przepalające się żarówki, które ze względu na trudny dostęp ciężko wymienić. Mocną stroną Corolli E12 jest natomiast solidne zawieszenie, gdzie wymiany wymagają głównie amortyzatory i to przy większych przebiegach. Niestety są one dość drogie w zakupie. Ceny najtańszych używanych egzemplarzy Toyoty Corolli E12 zaczynają się od około 16 000 zł.

Zobacz także:

Renault Megane II [awarie i problemy]

Awarie i problemy: VW Golf IV

Awarie i problemy: Skoda Octavia II

Awarie i problemy: Toyota Avensis II

Regulamin komentowania

  • jaworjawor

    śmigam corollą e12 w wersji t-sport i moge napisać pare słów o tym modelu. Szybko padające żarówki i klocki to prawda, z resztą wymienionych wad nie miałem problemów. Generalnie model chrakteryzuje się bardzo wysoką bezawaryjnością mimo mojej ciężkiej nogi (200 koni pod maską kusi :) eksploatacja wychodzi bardzo podobnie do jednostek benzynowych 1.4 i 1.6, części kosztuje podobnie, jedynie spalanie jest troche większe ale i tak jest wyjątkowo niskie jak na takie osiągi. Średnie spalanie w miescie 10-12 litrów, na trasie 7-9. Warto wspomnieć pare słów o samym silniku. Wolnossąca jednostka kręci się aż do 8200 obr/min i dzięki zmiennym fazom rozrządu daje mocnego kopa w plecy przy 6200 obr. Silnik roku 2002, montowany także w sportowych odmianach tooyty celicy i matrixa a także w lotusach exige gdzie zapewniał przyspieszenie do setki w 4.7s. Dzięki współpracy toyoty z yamahą (podobnie jak w przypadku każdego innego sportowego silnika toyoty) silnik osiaga ponad sto koni z litra co jest bardzo dobrym wynikiem. Warto wspomnieć, że toyota celowo zaniżyła katologowe osiągi corolli z tym silnikiem, aby bardziej praktyczna corolla nie odebrała klientów droższej celice. W rzeczywistości auto przyspiesza do setki w ok 7.2s, z odrobina wprawy można zejść poniżej 7 sekund
    http://www.youtube.com/watch?v=AW5c8e3Xvyw
    Silnik podobnie jak inne benzynowe jednostki ma rozrząd na łańcuchu i jest wyjątkowo bezawaryjny, jedynie warto wymieniać olej częsciej niż zaleca producent i lać wysokiej klasy syntetyki. Gdyby ktoś miał więcej pytań odnośnie modelu zapraszam na forum.corollaclub.org

    • gosc

      no ladnie idzie:), niestety takie auta mój 2 miesieczny syn będzie znal tylko z opowiadań, bo wchodzi wszędobylskie turbo, za gówniarza dawno temu miałem corolle e10 – samochód nie do zdarcia, a łatwego życia nie miał hehe, silniczek 1.3 wyrywał jak glupi do przodu, a przy tym mało palił, szkoda ze te aurisy takie dziadkowe są

  • K.O.

    Miałem taką z silnikiem 1.6 – osiągi słabawe, benzyniaki Toyoty palą sporo a z częściami problem…

    • Falcone

      IMO stare i już nieprawdziwe… No chyba, że zaglądasz tylko do ASO : ) Chociaż to jeszcze zależy co dla kogo znaczy drogo, ze spalaniem jest podobnie ^^

    • dzek42

      jak chcesz mieć niskie spalanie to słabe bo to silniki wysokoobrotowe jak nie podkręcisz to nie pojedziesz

  • Jothus

    jezdze rolka z 2003 ktora jest w rodzinie od nowosci i nabila juz niemal 300 tys km, jedyne wymiany jakie byly dokonywane to czesci eksploatacyjne jak olej, zarowki czy wspomniane klocki. Przez caly ten czas ani razu nie miala zadnej awarii. (odnosnie zawieszenia to potwierdzam ze jest dosc pancerne bo moja ciagle jezdzi na oryginalnym zestawie i nie ma z nim problemow )

  • R1

    Małe, ciasne, tandetnie wykonane, zła pozycja za kierownicą dla osób powyżej 170 cm, padające przekładnie kierownicze, hamulce jednorazówki (na 30 tys km) reszta poprawna, ogólem to już raczej nie Toyota. Za takie wysokie ceny lepiej szukać Golfa V, przynajmniej jest większy i bezpieczniejszy

    • Gość

      A jak tam lakier w Golfie? Po 3 latach auto nie wygląda najlepiej. Odnośnie Corolli, mam tylko 177 cm wzrostu i jakoś się mieszczę. Niepoprawną Toyotą jest Yaris II, w pierwszym roku padła pompa wody i alternator. Serwis mówił, że z alternatorem ten typ tak ma, ale po skończeniu gwarancji powiedział, że to trzeba wymienić.

      • Primaxxx

         JEZDZE COROLLA E-12 OD 4 LAT (ROCZNIK 02) D4D 2.0 110KM (5DRZWI) I MOJE OPINIE SA TAKIE … CO DO MIEJSCA W SRODKU TO SIE TOTALNIE NIE ZGODZE, MAM 187 WZROSTU I SIEDZE WYGODNIE ZA KIEROWNICA (BO DA SIE FOTEL OPUSCIC, OBOK SIEDZI SIE JAK NA KRZEŚLE :p ) A DODATKOWO ZA MNA JEST JESZCZE BARDZO DUZO MIEJSCA ZE SPOKOJNIE KTOS PODOBNYCH ROZMIAROW MA GDZIE NOGI TRZYMAC. CZARNY SRODEK Z TYM PASKUDNYM SREBRNYM PANELEM WYGLADA TANDETNIE, MOJA MA JASNA TAPICERKE I SREBRNY ZASTAPIONY IMITACJA DREWNA WYGLADA O NIEBO LEPIEJ. USTERKI: ZAWIESZENIE WYBILO SIE TROCHE OD FELG 18″ NA KTORTYCH JEZDZILEM 2-3 LATA (I NIGDY WIECEJ) ALE CO CIEKAWE JEST TYLE MIEJSCA W ZAKOLACH ZE OPONA 235/35/R18 OBCIERA DOPIERO JAK PODSKOCZE NA WYBOJACH Z 5CIOMA OSOBAMI NA POKLADZIE. SPRYSKIWACZE TO JAKAS BEZNADZIEJA LEWY CO CHWILA SIE ZATYKA PRAWY DAJE RADE ALE JEST PIERWSZY W OBWODZIE I CISNIENIE GO PRZEPYCHA, TYLNY OD KUPIENIA JEST POPSUTY… PIJE DUZO OLEJU, MECHANICZNIE RACZEJ NIC SIE NIE DZIALO, A TYLKO BENDIX OD ROZRUSZNIKA PADL BO JEST JAKIS BADZIEWNY PLASTIKOWY I SIE POLAMAL, ALE UDALO SIE JAKOS PO KOSZTACH POSKLADAC. SKRZYNIA BIEGOW TO JEST TRAGEDIA, BARDZO KROTKIE BIEGI, EWIDENTNIE BRAKUJE 6STKI. EKONOMICZNA JAZDA W TRASIE TO PREDKOSC NIE WIECEJ NIZ 100KM/H. (WTEDY SPALKANIE TO OKOLO 5,2L( Z KOMPUTERA MINIMUM JAKIE WIDZIALEM 4,4// MAX 7,5), DZIWNY JEST TEZ ZAKRES OBROTOW : SKALA 1-6 CZERWONE O ILE DOBRZE PAMIETAM ZACZYNA SIE NA 4,5 ALBO 5 A TURBO DZIALA OD 2(ZACZYNA DMUCHAC) 2,5 (FULL DMUCHANIA) DO 3,5 POTEM ZMIENIAMY BIEG BO DALEJ CIAGNAC NIE MA SENSU BO NIE JEDZIE. PODSUMOWANIE: AUTO OK, LADNIE WYGLADA (SZCZEGOLNIE Z JASNYM SRODKIEM), NIE PSUJE SIE (JESLI FILTRY I OLEJE ZMIENIAMY CZESTO), TO TYPOWY MIESZCZUCH (KROTKIE BIEGI), DUZY SILNIK – MALO MOCY CZUC ZE JEST WOLNY, ALE ZA TO PEWNIE DLUGOWIECZNY I NIEWYZYLOWANY, KIEROWCA MA WYGODNIE RESZTA TAK SOBIE, MALY BAGAZNIK ( COS ZA COS WIECEJ MIEJSCA Z TYLU) NO I COS CZEGO BRAKUJE INNYM AUTOM….. WOLNO SPADA JEGO WARTOSC. PRZEZ 4 LATA WYMIENILEM: FILTRY KOMPLET OLEJ, PALIWO, POWIETRZE, KABINOWY – 4 RAZY, BENDIX NAPRAWIALEM 2 RAZY (1 RAZ FUSZERKE ODSTAWILI), WYMIANA PASKA I RESZTY KOMPLETU ZARAZ PO KUPNIE, KLOCKI 1 RAZ, TARCZE 1 RAZ, LACZNIKI STABILIZATOROW OSTATNIO (PLACILEM OK 75ZL ZA SZT.), SZPILKI W KOŁACH (LATWO JE UKRECIC) WYMIENILEM CHYBA Z 5-6, AKUMULATOR I TERAZ BEDE MIAL DO WYMIANY PODUCHY POD SILNIKIEM ZNALAZLEM KOMPLET 4 ZA OK 800-900ZL. POLECAM TO AUTO, ALE JA ZMIENIAM NA COS MNIEJSZEGO, NOWSZEGO, W BENZYNIE I SZYBSZEGO BO DO PRACY 2KM PRZEJADE ROWEREM :P

        • Cypek000

          KOLEGO RATUJ GDZIE ZNALAZLES TE PODUSZKI POD SILNIKIEM POTRZEBUJE PODUSZKI SILNIKA TYLNA CZYLI POD SKRZYNIA BIEGÓW NIGDZIE NIE MA :((((((((   SERWIS KRZYCZY 800 ZŁ

        • spee_d

          Polcar tam jest na pewno dziś sprawdzałem pod skrzynie ok 100zł

      • Primaxxx

         JEZDZE COROLLA E-12 OD 4 LAT (ROCZNIK 02) D4D 2.0 110KM (5DRZWI) I MOJE OPINIE SA TAKIE … CO DO MIEJSCA W SRODKU TO SIE TOTALNIE NIE ZGODZE, MAM 187 WZROSTU I SIEDZE WYGODNIE ZA KIEROWNICA (BO DA SIE FOTEL OPUSCIC, OBOK SIEDZI SIE JAK NA KRZEŚLE :p ) A DODATKOWO ZA MNA JEST JESZCZE BARDZO DUZO MIEJSCA ZE SPOKOJNIE KTOS PODOBNYCH ROZMIAROW MA GDZIE NOGI TRZYMAC. CZARNY SRODEK Z TYM PASKUDNYM SREBRNYM PANELEM WYGLADA TANDETNIE, MOJA MA JASNA TAPICERKE I SREBRNY ZASTAPIONY IMITACJA DREWNA WYGLADA O NIEBO LEPIEJ. USTERKI: ZAWIESZENIE WYBILO SIE TROCHE OD FELG 18″ NA KTORTYCH JEZDZILEM 2-3 LATA (I NIGDY WIECEJ) ALE CO CIEKAWE JEST TYLE MIEJSCA W ZAKOLACH ZE OPONA 235/35/R18 OBCIERA DOPIERO JAK PODSKOCZE NA WYBOJACH Z 5CIOMA OSOBAMI NA POKLADZIE. SPRYSKIWACZE TO JAKAS BEZNADZIEJA LEWY CO CHWILA SIE ZATYKA PRAWY DAJE RADE ALE JEST PIERWSZY W OBWODZIE I CISNIENIE GO PRZEPYCHA, TYLNY OD KUPIENIA JEST POPSUTY… PIJE DUZO OLEJU, MECHANICZNIE RACZEJ NIC SIE NIE DZIALO, A TYLKO BENDIX OD ROZRUSZNIKA PADL BO JEST JAKIS BADZIEWNY PLASTIKOWY I SIE POLAMAL, ALE UDALO SIE JAKOS PO KOSZTACH POSKLADAC. SKRZYNIA BIEGOW TO JEST TRAGEDIA, BARDZO KROTKIE BIEGI, EWIDENTNIE BRAKUJE 6STKI. EKONOMICZNA JAZDA W TRASIE TO PREDKOSC NIE WIECEJ NIZ 100KM/H. (WTEDY SPALKANIE TO OKOLO 5,2L( Z KOMPUTERA MINIMUM JAKIE WIDZIALEM 4,4// MAX 7,5), DZIWNY JEST TEZ ZAKRES OBROTOW : SKALA 1-6 CZERWONE O ILE DOBRZE PAMIETAM ZACZYNA SIE NA 4,5 ALBO 5 A TURBO DZIALA OD 2(ZACZYNA DMUCHAC) 2,5 (FULL DMUCHANIA) DO 3,5 POTEM ZMIENIAMY BIEG BO DALEJ CIAGNAC NIE MA SENSU BO NIE JEDZIE. PODSUMOWANIE: AUTO OK, LADNIE WYGLADA (SZCZEGOLNIE Z JASNYM SRODKIEM), NIE PSUJE SIE (JESLI FILTRY I OLEJE ZMIENIAMY CZESTO), TO TYPOWY MIESZCZUCH (KROTKIE BIEGI), DUZY SILNIK – MALO MOCY CZUC ZE JEST WOLNY, ALE ZA TO PEWNIE DLUGOWIECZNY I NIEWYZYLOWANY, KIEROWCA MA WYGODNIE RESZTA TAK SOBIE, MALY BAGAZNIK ( COS ZA COS WIECEJ MIEJSCA Z TYLU) NO I COS CZEGO BRAKUJE INNYM AUTOM….. WOLNO SPADA JEGO WARTOSC. PRZEZ 4 LATA WYMIENILEM: FILTRY KOMPLET OLEJ, PALIWO, POWIETRZE, KABINOWY – 4 RAZY, BENDIX NAPRAWIALEM 2 RAZY (1 RAZ FUSZERKE ODSTAWILI), WYMIANA PASKA I RESZTY KOMPLETU ZARAZ PO KUPNIE, KLOCKI 1 RAZ, TARCZE 1 RAZ, LACZNIKI STABILIZATOROW OSTATNIO (PLACILEM OK 75ZL ZA SZT.), SZPILKI W KOŁACH (LATWO JE UKRECIC) WYMIENILEM CHYBA Z 5-6, AKUMULATOR I TERAZ BEDE MIAL DO WYMIANY PODUCHY POD SILNIKIEM ZNALAZLEM KOMPLET 4 ZA OK 800-900ZL. POLECAM TO AUTO, ALE JA ZMIENIAM NA COS MNIEJSZEGO, NOWSZEGO, W BENZYNIE I SZYBSZEGO BO DO PRACY 2KM PRZEJADE ROWEREM :P

    • j-23

      a przepraszam bardzo na którym miejscu jest Gólf bezawaryjnosci?Corolla jest 6(-:

  • Anonim

    Mam taką korolkę użytkowaną jako drugą w rodzinie. Auto jest nudne jak komedia mydlana, ale ma w tej chwili 194kkm na liczniku i jedyna rzecz jaką w niej wymieniłem (z nieeksploatacyjnych) to jedne przegub. Poza tym jest absolutnie bezawaryjne. 1.6 benzynka rzeczywiście jest dość żwawy, ale 8 litrów w mieście w takim małym autku to jak na obecne czasy wydaje mi się za dużo. Z klockami i żarówkami święte słowa. Trzeba jeszcze dodać koszmarny dostęp do ich wymiany.

    • Artur Kuśmierzak

      Jednak najwięcej problemów sprawiają notorycznie przepalające się żarówki, które ze względu na trudny dostęp ciężko wymienić.

      -cytat z mojego tekstu, ostatni akapit
      :) Pozdrawaim

  • Rafmar0000

    toyota corolla 2002 to dobre auto na zakupy .do kościoła do pracy ,przy 135km/h huczy jak syrena 105 . powyżej ujdzie poza tym po polskich drogach blomby z zębów wypadają [taczkiiiiiii]

  • Rafmar0000

    toyota corolla 2002 to dobre auto na zakupy .do kościoła do pracy ,przy 135km/h huczy jak syrena 105 . powyżej ujdzie poza tym po polskich drogach blomby z zębów wypadają [taczkiiiiiii]

  • Rafmar0000

    toyota corolla 2002 to dobre auto na zakupy .do kościoła do pracy ,przy 135km/h huczy jak syrena 105 . powyżej ujdzie poza tym po polskich drogach blomby z zębów wypadają [taczkiiiiiii]

  • Kr S

    Jeżdżę toyotą corollą z 2003 roku E-12 jest , a raczej była niezawodna  dziś miałem awarię padła mi skrzynia biegów  nie wiem co robić. Poproszę o jakieś porady. kr.s@o2.pl Dziękuję Krzysztof

  • Wtp

    W Corolli Verso pierwszej generacji 2001-2004 silnik VVT-i miał moc 135 KM .Jak dodamy max ciężar auta 1290 kg to autem jeździ się nawet bardzo fajnie ..W następnym modelu ograniczono moc.

  • Wtp

    Sory za niedokładność- chodzi o silnik  1.8  ;-))

  • bart

    ..zona ma od nowosci corollke ostatni wypust e12 z 2007 silnik 1.4 benzyna..w ostatnie wakacje padla czesc odpowiadajaca za sterowanie przepustnica..objawialo sie to zbyt wysokimi obrotami na niskich biegach..byl zamiennik za 100pln ale o dziwo nie pasowal..oryginal kosztowal ok 420pln..teraz kolejna awaria – biegi 2,4 nagle przestaly wchodzic..okazalo sie ze poszly aluminiowe linki (ciegna?)..w toyocie koszt czesci to “jedyne” 2200pln, zamiennikow brak, pozostaja uzywki lub naprawa starych..co do przednich zarowek to fakt, ze dosyc czesto je wymieniam (2x w roku)..wymiana jednej zajmuje mi zawsze jakies 30min, bo zdaze zapomniec jak sie to robilo:)..spalanie spore..na trasie ok 7-8L/100km, a jak jade super ekonomicznie to czasem 5L wyjdzie..w miescie okolo 9-10..na autostradzie powyzej 130km/h 10 i w gore..dla porownania moj sluzbowy Auris 1.4d spalal srednio 5,5L/100km miesiecznie w proporcjach polowa duze miasto i polowa trasa…

  • dzek42

    Nie wiem jak ktoś jeździ jeżeli pisze że 30000 na klockach ja mam 66000 i oryginalne klocki

  • znafca8

    zdaje się że 1.4 D nie miał dwumasu, więc choćby z tego względu lepiej go kupić (nie ma oczywiście też dpf).

  • Jarek

    corolla e12 2002rok,1.4 vvti, 5 drzwi, wersja sol, przebieg 235000k z czego 35000na lpg.
    Fajne auto, trwałe, sympatyczne w codziennym użytkowaniu, z tym silnikiem trochę za słabe. Spalanie benzyny 6,7-7,5 przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym, lpg 8-9 l/100km. Instalacja sekwencyjna dobrej klasy- brak problemów.
    Usterki:zwiększone zużycie oleju(wada fabryczna)konieczna regeneracja przekładni kierowniczej (stuki na brukowanej drodze), łączniki + gumy stabilizatora, końcówki kierownicze,1 łożysko przedniego koła, 2 razy tarcze przód, 1 raz klocki tył, kilka razy klocki przód, olej i filtry na bieżąco- więcej kompletnie żadnych awarii. Akumulator oryginalny DO DZIŚ!!!!
    Auto użytkowane rozsądnie, aczkolwiek sporo. Oczywiście dbam o nie bardzo dlatego pewnie niewielka liczba usterek. Korozja nie wystąpiła nawet pomimo dwóch niedużych napraw blacharskich .Regularnie co 3 lata robiona jest konserwacja podwozia. Auto od dawna dokładnie myte w zakamarkach myjkami ciśnieniowymi.
    Na dzień dzisiejszy konieczność wymiany tarcz hamulcowych przód i tył + klocki, trochę zużyte wnętrze, natomiast reszta bez najmniejszego zarzutu.
    Kupię jeszcze raz toyotę choć vw golf jest fajniejszy o mam porównanie. Niestety zakup używanego (powyżej 5-6 lat)golfa w rozsądnym stanie graniczy w Polsce z cudem.

  • Tomek

    Sprzedam Toyotę Corollę kombi 1,6 benzyna rok 2003, przebieg 128300 km . Kupiona w polskim salonie i cały czas serwisowana w Aso Toyota. Garażowana
    tel 510116138

  • ToyotaCorollaVerso

    Posiadam Corollę Verso E12 (sol) z motorem 2,0 16V D4D common rail o mocy 90 koni z rocznika grudzień 2001 zakupioną jako demo (pokazówka z salonu). Przebieg – będzie zaraz 300000km. Oczywiście japończyk (początek numeru vin – J) ten nie posiada koła dwumasowego filtra cząstek itp… Auto jest nudne jak flaki z olejem ale decyzje o jego sprzedaży wciąż są odkładane bo… nie chce się nic poważnego zepsuć. Silnik-jak wygląda silnik? :) Tam nikt nie zagląda… Pasek rozrządu i alternatora co 105000km olej pełen syntetyk do dziś dnia 5W50. Silnik bez jakiegokolwiek wycieku – musiałem zabezpieczyć miskę olejową przed rdzą. Turbo jeszcze oryginalne. Skrzynia też sucha bez pocenia – cięgła elastyczne zmiany biegów jeszcze fabryczne. Przekładnia kierownicza suchutka bez luzu. Amortyzatory,sprężyny, łożyska z mocowaniami mcphersonów, wahacze z tulejami i sworzniami, przeguby, tuleje belki tylnej, a nawet osłony przegubów – fabryczne. Układ wydechowy (tłumiki, siatka elastyczna) – fabryczny. Przepalające się żarówki? W ciągu ostatnich około 5 lat zmieniłem raz tylną (wciskana bezcokołowa) i raz przednią (hb11chyba). Współczucie dla właścicieli aut z żarówkami H7… Jeśli chodzi o blachy w tym aucie to są cienkie jak w matizie jakby ktoś go z puszki po piwie zrobił ale co ciekawe nie rdzewieje i nie gnije (brak korozji progów, nadwozia, nadkoli). Podłoga ma nalot rdzy bo japońce nie zakonserwowali go tylko prysneli jednorazowo cienką powłokę farby. Klocki hamulcowe wymieniane co trochę i tak na okrągło… Łożyska kół już 2 sztuki wymienione jedno przednie i tylne (tylne jest z piastą i z absem za co serwis krzyczał coś koło 1600zł – oczywiście samo łożysko bez wymiany :) a kupiłem niemieckie za 400zł), a teraz przednie znów powoli daje o sobie znać więc to będzie 3 łożyska na przejechanych 300000km. Po 7-8 latach jazdy rozrusznik się zawiesił musiałem dać na bieg i pchnąć auto by zmienił położenie… odpalił i działa do dziś. Jakoś po 10 latach rozszczelniła się chłodnica silnika więc za oryginał koło 400zł zapłaciłem (nie aso). Więcej napraw nie było. Silnik nie posiada intercoolera i mało kto jest w stanie podnieść jego moc (denso) bez negatywnych skutków (a tte jest b.drogie). To nie TDI gdzie można pakować chipa czy boxa itp… Więc z mocą 90PS trzeba się pogodzić choć przy wyprzedzaniu też niema powodu do wstydu. Zbiornik paliwa jest mały przydałby się 2-krotnie większy z passata b4. Spalanie (nie wg. komputera bo zdarza mu się przekłamywać, a wg. tankowania) min. 5,5l/100km max. 9l/100 (4 osoby, klima, przyczepa z plandeką). Możliwe, że było by mniejsze spalanie bo powinny być opony 195/65R15, a wstawione mam o szerokości 205 na felgach 16″ co ma odbicie na przyśpieszeniu i w paliwie.

  • Piotr

    Miałem kupić E12 z 2006 1.4 lub 1.6 benz . I już byłem zdecydowany gdy się okazało iż nie wszystko taki złoto jak się sieci. Otóż po przewertowaniu forów etc okazało się iż tak kolorowo już nie jest. Częste awarie skrzyni biegów i cięgien sterujących to norma – a naprawy tanie nie są .Szale goryczy przechyliła informacja o REGULACJI ZAWORÓW, tak auto z 2006 w którym reguluje się zawory? Zawory reguluje się płytkami co też podnosi koszty. Bez jaj