Polskie ceny nowego Focusa

Ford Focus 2011

Ford Polska opublikował ceny nowego Forda Focusa. Nowa generacja najpopularniejszego modelu marki będzie w Polsce kosztować w podstawowej wersji od 60 700 zł.

Chodzi tu o auto w wersji Ambiente hatchback, mające silnik benzynowy 1.6 Duratec o mocy 105 KM. Kierowca standardowo korzysta w tej wersji z pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów. W sumie nowy Ford Focus będzie na polskim rynku oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan (ceny od 61 700 zł) oraz kombi (ceny od 63 700 zł).

Ford Focus 2011

Ford Focus 2011

Ford Focus będzie dostępny na polskim rynku z nowoczesnym silnikiem benzynowym z rodziny EcoBoost. Jest to jednostka o pojemności 1,6 litra, która występuje w dwóch wariantach mocy 150 KM oraz 182 KM. Moment obrotowy przekazuje sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Najtańsza wersja nowego Focusa z silnikiem EcoBoost (1.6 150 KM) kosztuje niespełna 72 tysiące zł i jest dostępna dla hatchbacka w wersji Trend.

Najtańsza wersja nowego modelu Focusa z silnikiem wysokoprężnym (1,6 TDCi 95 KM + filtr cząstek stałych) to wydatek od 68 200 zł. Oferta modelowa dla modelu Ford Focus na polskim rynku obejmuje cztery wersje wyposażeniowe: Ambiente, Trend, Trend Sport oraz Titanium.

Ford Focus 2011 sedan

Ford Focus 2011 sedan

W wersji podstawowej Ambiente standardowo są: centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi, lusterka boczne sterowane elektrycznie (obudowa w kolorze nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami), tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia oraz system bezkorkowego wlewu paliwa Ford Easy Fuel.

W zakresie bezpieczeństwa każdy egzemplarz nowego Focusa wyposażono m.in. w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z systemem kontroli trakcji (TA) oraz wspomagania awaryjnego hamowania (EBA). Poza tym są poduszki powietrzne czołowe/boczne kierowcy i pasażera z przodu, a do tego boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby siedzące w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń.

Ford Focus w wersji elektrycznej w 2012 roku

Regulamin komentowania

  • Ostry

    Eh.. kiedyś auta tego segmentu były tańsze ;/ Pierwszy Focus chyba nie kosztowal w swoim czasie 60 tys. chyba ?

    • Jakub

      być może były tańsze, ale kiedyś takie wyposażenie, jakość wykończenia, moce silników, ilość miejsca itd itd oferowały samochody o “rozmiar” większe, czyli w przypadku Forda to takie było kiedyś Mondeo. Obecny VW Polo jest o kilka cm mniejszy niż Golf Mk III. Nie ma nic za darmo, więc za “nowinki” i większy komfort trzeba zapłacić.

    • Patrykozo

      Ja mam pierwszego focusa.Kupilem go za 50 tys w salonie

      • Zbyszek

        W 2000 roku kupiłem swój pierwszy nowy samochód. Vectra B po FL za trochę ponad 50, 1.6 goła, jedynym dodatkiem była manualna klima. Teraz najtańsza Insignia trochę ponad 70.

    • robin

      Jeśli ktoś spodziewał się, że nowego Focusa kupi taniej niż taką Astrę czy Golfa to się zdziwi. Czy będzie porównywalny z nimi w innych kwestiach (materiały, bezpieczeństwo, wykończenie) to dopiero dowiemy się po pierwszych testach. Jeśli poprawili kwestię korozji z poprzednich wersji to już będzie spory krok do przodu. Reszta z reguły nie sprawiała większych problemów.

  • Forest

    O boże okropny wygląd…

  • kk

    hatchback z tyłu wygląda jak KIA.

  • Tom

    Hmmmm…. Jednak nie. Sedan zdecydowanie ladniejszy w tej odmianie. Jakkolwiek wolalbym wydac te 60k na 2-3 letnie Mondeo.

  • Maciej

    Brzydki, teraźniejszy focus wygląda naprawdę OK

  • esse

    z każdą generacją coraz brzydszy

  • Dominik

    Kto kupi FOCUSA XL ??

  • Dominik

    Chodziło o Fieste bo tak wygląda

  • rocky

    wyglada jak KIA

    • http://poco Bartek

      rocky powiedział: wyglada jak KIA

      No możliwe, że przypomina bo KIA xeruje na potęgę od Forda jeśli idzie o dizajn

  • qwert

    sedan jeszcze jakos wyglada, ale hatchback porazka w opor, z czym do ludzi?

  • mozbi

    Focus droższy od Golfa czyżby myśleli że jeżeli cena będzie lepsza od Golfa to sprzedaż wzrośnie, to tu raczej się pomylili, jako auto z kratą nie będzie miało już powodzenia przynajmniej u nas więc raczej zanotują spadek sprzedaży, to teraz Golf wyprzedza go pod każdym względem, większy komfort, lepsze osiągi, mniejsze spalanie, i mniejsza cena