Kupujemy nowe Audi A6 – czy jest warte swojej ceny?

Kilka dni temu na polskiej stronie internetowej Audi w konfiguratorze pojawiło się nowe A6. Do tej pory w sprzedaży było jedynie kombi oraz Allroad starszej generacji. Zobaczmy, ile trzeba zapłacić za nowego rywala BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E.

Podobnie jak w przypadku innych marek klasy premium, czyli Mercedesa oraz BMW, Audi nie oferuje żadnych wersji wyposażenia. Od razu po wyborze konkretnego modelu, pojawiają się wersje silnikowe, których w przypadku nowego A6 jest aż pięć. Dokładniej mówiąc kupujący ma do dyspozycji trzy silniki.

Kupujemy nowego Volkswagena Jettę

Dwa benzynowe: 2,8 FSI 204 KM oraz 3,0 TFSI 300 KM oraz jednego diesla w dwóch wersjach. Mowa o motorze 3,0 TDI występującym z mocą 204 KM z napędem na przód oraz 245 KM z napędem Quattro. Oprócz diesla, również jednostka 2,8 FSI występuje w wersjach z napędem na przód i na cztery koła, jednak w jej przypadku niemiecki producent nie zdecydował się zwiększać mocy.

Audi A6

Co ciekawe, nowe Audi A6 w ogóle nie jest dostępne z manualną skrzynią biegów. W przednionapędowych wersjach moc z silnika na koła przenosi skrzynia Multitronic, w odmianach Quattro odpowiada za to przekładnia S Tronic. Trudno bezpośrednio porównywać silniki, gdyż niemiecki producent nie opublikował jeszcze na swojej stronie oficjalnych danych technicznych.

Audi z najsłabszą jednostką 2,8 FSI i napędem na przód kosztuje 198 300 złotych. Standardowo są do wyboru dwa kolory lakieru, biały lub czarny, za metaliczne i perłowe odmiany trzeba dopłacić 5260 zł. Niech będzie zwykły czarny. We wnętrzu bez dopłaty można wybrać czarną lub szarą materiałową tapicerkę, beżowa wymaga już dopłaty. Skóra dostępna w trzech wersjach kolorystycznych, jednak kosztuje już ponad 12 000 złotych. Co ciekawe, do wyboru są dwie beżowe oraz jedna brązowa skórzana tapicerka, brakuje czarnej.

Wyposażenie dodatkowe. Reflektory z diodami LED, które zdawać by się mogło, że są w standardzie, wymagają 8690 zł dopłaty. Kamera cofania 2500 zł, niech będzie. Do kamery obowiązkowo trzeba wziąć jeszcze czujniki parkowania z wizualizacją na ekranie, za 4320 zł. Razem więc prawie 7000 zł za udogodnienie podczas parkowania. Trudno, przyda się, podobnie jak zawieszenie Adaptive air suspension, które kosztuje jednak 10 790 zł. Za drogo.

Audi A6

Opony o podwyższonej wytrzymałości – 1660 zł. Czy to oznacza, że standardowe są mało wytrzymałe? Świetnie prezentują się 20 calowe fikuśne obręcze, ale kosztują 18 810 zł, rozsądniejsze będą więc zwykłe 17-stki za 3880 zł. Aktywny tempomat współpracujący z funkcją Stop&Go to z kolei dodatkowe 10 960 zł, a za asystenta jazdy nocnej zapłacić trzeba jeszcze 11 060 zł.

W liście opcji znalazł się wyświetlacz Head-Up, który kosztuje 7640 zł. Gadżet. Warto zdecydować się natomiast na lusterko wsteczne z funkcją przeciwoślepieniową za 960 zł, czteroramienną kierownicę wielofunkcyjną z możliwością łopatkami za 840 zł, MMI Radio plus za 3820 zł oraz system nawigacji. Podstawowy system MMI Navigation to wydatek rzędu 13 170 zł, natomiast wersja Plus z touchpadem kosztuje aż 19 360 zł. Stanowczo za dużo.

Kupujemy nowe Audi A7 Sportback

Zmieniarka CD kosztuje 2330 zł, natomiast system nagłośnienia Bang&Olufsen piekielne 33 180 zł. Niech będzie więc tylko zmieniarka. Za takie, bardzo podstawowe Audi A6 z nawigacją, materiałową tapicerką, kamerą cofania oraz najsłabszym silnikiem benzynowym, zapłacić trzeba 227 580 zł. Jeżeli komuś zależy na niskim spalaniu, dużo ciekawszym wyborem może być BMW 520d. Niestety Audi nie ma w swojej ofercie słabszej jednostki.

Audi A6

Jeżeli natomiast ktoś byłby zainteresowany kupnem najmocniejszej wersji Audi A6 z trzylitrowym turbodieslem o mocy 245 KM i napędem Quattro, już na początku musi zapłacić 238 100 zł. Wliczając w to kompletne wyposażenie, czyli m.in. skórzaną tapicerkę, nawigację, audio od B&O, reflektory z diodami LED, wentylowane fotele z funkcją masażu, sportowy mechanizm różnicowy oraz 20 calowe obręcze, które w przypadku tej wersji kosztują 14 940 zł, kupujący musi przygotować nawet 470 000 złotych. Ogromnie dużo jak na 245 konne Audi z dieslem.

Regulamin komentowania

  • beavis

    Piękny samochód, gdyby było mnie stać na pewno bym kupił

  • darek

    Ceny opcji porazaja ale do tego juz dawno przyzwyczaila bundesliga z Niemiec
    To nie sa samochody dla przecietnych zjadaczy chleba
    A w jakiej to marce w tej klasie reflektory LED sa w standardzie?
    Wciaz malo kto cos takiego oferuje nawet w A8 wymagaja doplaty.

    • browar

      Jak na razie to tylko Audi ma full LED reflektory także wiadomo ;)

      • Piotr

        Full LED, to Ma Lexus LS460 od samego początku, tj. jakieś 5 lat

        • desf

          LS460 na pewno nie ma.
          To co jest montowane w LS600h to ew. mogą być full LEDy (chociaż na stronie lexusa nic o tym nie piszą) ale ponieważ to jest jakaś hybryda to nie zaliczamy tego do samochodów.

        • browar

          LS600h ma halogeny w opcji xenony więc Full LED to to nie jest.

    • asa

      Opel Astra IV, Insignia – już w ciut ponad podstawa sa led’y w standardzie. Nowy Ford Mondeo, Glaxy, ….

      • desf

        W astrze i insignii tylko w zestawie z ksenonami. I coś takiego to A6 ma standardzie. Tutaj jest mowa o full LED – czyli światłach gdzie oprócz ledów nie ma nic innego. Oprócz kilku modeli audi coś takiego oferuje tyko nowy merc CLS.

      • darek

        Czy ty wiesz co to sa reflektory z technologi LED bo obawiam sie ze nie bardzo
        W A6 standardowo sa biksenony a LED za doplata

  • ravyen

    Ceny tych opcji są niedorzeczne. Tym bardziej że na rynku aut używanych, wersje najlepiej wyposażone na pewno nie będą 2 razy droższe od podstawowych. Czyli jak brać nowe, to wersje podstawową – jak kupować używane – to tylko z maks wyposażeniem :D Ja tak zrobiłem ze swoim autem, brat już drugie auto wg tej zasady kupił i nie żałujemy :D

  • krahs

    sedan średniawy, czekam na avanta :)

  • http://null JACO+335I

    zapłacic 470.000zł za a6 w full, opcji w dieslu to przesada granicząca z frajerstwem,rozumiem zapłacic nawet 600.000 za nowe rs6 ,mercedesa e63 amg ew cls amg,bmw m5 itp.to tak bo to sa auta niecodzienne i wyjatkowe i choc z pozoru niewiele róznią sie karoseria są to modele dla koneserów które po tej najwiekszej utracie wartości,zadbane i serwisowane beda miały wartosc nawet po 10 latach.natomiast 10 letni diesel audi zginie w tłumie innych aut po 30 tys.zł chocby nie wiem jak był wyposażony.Prawda jest jednak taka że każde auto jest warte tyle i ktos chce za niego zapłacić i do póki beda chetni na zwykłego diesla od audi z super wypasem za prawie pół bańki do póty należy uznać go za warty swej ceny.A wiadomo ile ludzi tyle gustów i potrzeb.

    • browar

      to samo jest z bmw 535 diesel 245 km która w full opcji kosztuje około 450.000 zł.
      Ale tak na zdrowy rozsądek kto kupuje tak wyposażone auta? większość z tych bajerów nigdy nie zostanie użyta, bez innych można spokojnie żyć.

      • http://null JACO+335I

        no i tu się zgodzę

        • j72

          zawsze mozna poczekac na używane :D))))

  • I

    Piękne auto :)
    Trzeba pamiętać, że jest to nowość, wystarczy porównać z modelem Avant C6, ile ma wersji silnikowych, samych diesli są 4 (3,0; 2,7 i 2 wersje 2,0). Z tego co wiem C7 ma być też w wersji hybrydowej.

    Audi nigdy nie było tanie. Choć ceny pewnie jeszcze trochę spadną.

    Mnie nigdy nie było, i pewnie nigdy nie będzie stać na nowe, jedynie na, obecnie, 12 letnią A6 (a mam Ją już 2 lata). I to też musiałem trochę poskładać, ale warto było. Dużo już razem przejechaliśmy. Kocham tą markę i moją A6 (i mam nadzieję, że Ona mnie też ;)).

  • dereck

    Nigdy nie widziałem samochodów tak podobnych do siebie, jak wszystkie, nowe modele Audi.

    • browar

      to mało widziałeś.

      • Bartek+V

        Browarku, nawet to zdjęcie nie przekonuje mnie, że jest jakakolwiek marka, której modele są tak do siebie podobne, zrób taki obrazek z Audi i BMW jeszcze.

        • Bartek+V

          Dla ułatwienia, żebyś się nie zmęczył szukając:
          1 –

          3 – link
          5 – link
          6 – link
          7 – link
          X1 – link
          x3 – link
          x5 i 6 – link

        • browar

          ja nie widzę nic złego w tym że wyglądają jak auta danej marki, przynajmniej widząc je na ulicy nie pomylisz z jakimś koreańcem.

  • beno

    przeciętnego niemca stać na nowe a6, my polacy możemy bidolić, jesteśmy krajem zacofanym nawet leżąc w europie

    • Grupa

      Nie. Przeciętnego Niemca nie stać na nowe A6 za 40-50 tysięcy euro plus dodatki(z dodatkami nawet 90 tys. euro).

      • beno

        no moze troche przegiełem ale niemiec zarabia 1500 euro a polak 1500 złote. jak ktos powiedział “Ceny zachodnie, zarobki wschodnie”.

  • http://null JACO+335I

    a propos nowych salonopwych aut i ich wyposażenia ,dziś przed południem byłem w salonie ferrari warszawa i oglądałem najnowsza italię w mojej wymarzonej konfiguracji.W perłowym białym lakierze i z czarnym dachem ze słupkami,w środku sportowe fotele ,pakiet carbonowy z kierownicą przeplataną skóra i carbon ,opcjonalnym regulowanym zawiasem z funkcją lift i kamera cofania.Felgi 20cali w kolorze tytanowym oraz czerwone zaciski.lepszej sam bym nie skonfigurował,auto do wzięcia od zaraz,cena 1.350.000zł gdyby było mnie stać nie żałował bym nawet grosza bo to po prostu dzieło sztuki. Ach musiałem sie z Wami tym podzielić bo normalnie bedzie mi sie śniła,jak jesteście z wawy to wpadnijcie do salonu.Nie wiem czemu ale zdjęcia nie oddaja tego monumentalnego wrazenia jakie robi na żywo. cena nie do przejscia przynajmniej dla mnie a rata lesingowa jak całe moje dochody ,ale jak pomysle ze kosztuje tylko tyle co trzy nowe wypasione audiki w dieslu to wydaje sie wręcz tania ,nieprawdaż?

    • Daniel

      Do salonu może wejść każdy, czy tylko potencjalny klient?
      Ostatnio byłem pod salonem kupę czasu temu i wtedy nikt do środka nie wchodził.
      Jeśli chcesz kupić Italię to pomyśl o sprowadzeniu z innych krajów EU bo przez nasz system podatkowy to szkoda pisać o cenie… .
      Można jeszcze po dukać o F430.

      • http://null JACO+335I

        Bardzo chce kupić Italie chyba jak większość miłośników tej marki,nietety czy bedzie kosztowała banke z hakiem czy tez sprowadzona z niemiec wyjdzie 900 tysi to i tak jest dla mnie abstrakcja i pewnie długo jak nie na zawsze pozostanie w sferze marzeń.Ledwo wyrabiam na moje spełnione marzenie bo serwis ,paliwo i rata leasingowe za emkę to i jak dla mnie nie lada wysiłek.Co do wejscia do salonu to chyba moze wejśc każdy ,ja troche poudawałem klienta ,powołałem sie na pana Dante Cinque więc nawet sobie w niej trochę posiedziałem.Wiem podniecam sie jak 12 latek ale nic na to nie poradzę.

        • Artur Kusmierzak

          Zastaw się a zaszalej :)

      • desf

        Inne kraje EU prawie nic tu nie zmienią, bo ściągając z zagranicy i tak musisz zapłacić akcyzę. A to że vat będzie np. 19% zamiast 23% to niewielka różnica.

  • waldek

    Audi słynie ostatnio z bogatego wyposażenia podstawowego ;)

  • desf

    Audi trochę popłynęło z tymi cenami opcji. Jak ja się bawiłem konfiguratorem to 3.0TFSI wyszło mi za 340kpln. I to wcale nie było na jakimś takim bardzo dzikim wypasie. Dla porównania poprzednia generacja A6 z 3.0 TFSI (10km słabszy i tiptronic zamiast stronica) po bardzo porządnym wyposażeniu kosztowała niewiele ponad 250kpln.
    Z drugiej strony nowe BMW 5 nie lepsze, też trzeba przygotować ze 100kpln jak się chce to auto porządnie wyposażyć.

    • browar

      no niestety, za jakość trzeba płacić.

  • Forest

    Mnie wyszło ponad 477 tys zł z silnikiem 3.0 TFSI i praktycznie mega full pakietem wyposażenia :) Także jak na tak piękne auto i z takim wyposażeniem to chyba cena normalna – wkońcu marka Premium ;)

    • http://null JACO+335I

      normalna!? cos łatwo Ci przychodzą te cyferki,albo nie zdajesz sobie sprawy ile to jest 477 koła,ze kupowanie za ta cene zwykłej trzylitrówki nie wazne czy to audi,bmw czy merc to po prostu porazka,albo jestes warszawskim developerem które co rok musi wyleasingować pare autek na fullu żeby mieć ze dwie banki kosztów

  • adam

    tylko to 335d wiec 286 km bemy a nie 245 km od audi raczej sekundy bym nie myslal co kupic

    • browar

      widocznie na stronie głównej BMW jest jakiś błąd bo jest napisane że 535d ma 245 km.

  • Patryk

    A6 bardzo fajne, ale cena wypasionego egzemplarza niebezpiecznie zbliża się do A7 i A8. Trochę przesadzili z tą ceną A6-stki, ale na pewno pojawią się niedługo słabsze wersje silnikowe, które będą już kosztować normalnie.

  • seba

    wolalbym chyba bmw 3 od a6. o 5 nawet nie wspomne…

  • tyui

    Piękne jest to Audi konkurencja nie z czym się pokazywać, zwłaszcza BMW.

  • czarek1197

    Ładne auto, ja jestem fanem VAG i sam posiadał A4 B7 3.0 TDI i ogólnie chyba będzie jeździł samochodami audi do końca życia. A co do powyższego A6 to szczerze takie przeciętne. Jako fan jestem rozczarowany. Zdecydowanie lepiej prezentuje się nowe BMW 5, chociaż lekko nie lubie BMW.
    MINUS dla audi za ten model

  • jim

    Zdecydowana przesada, kolegi stary zamówił własnie nowego cayenne w dieslu, ten sam silnik co w a6, wyższa pułka bo suvy tej klasy co cayenne plasują się ciut wyżej niż limy jak a6 czy bmw5, naprawde w full opcji i wyszedl jakos 430tyś, co i tak jest przesada jak za diesla… Ale audi coś poj…ało. Fakt, że autor napewno ją napchał czym popadnie, np bezsensownymi asystentami, czy też audio za 20koła, ale to i tak przesada.
    A do autora mam jeszcze jedno zdanie- widać, że żaden z ciebie moto-znawca bo Mercedes chyba od 94 ma wersje wyposażenia, a od 1998 w niezmienionej postaci- classic, elegance i avantgarde…. Oczywiście nie w każdym modelu ale w najpopularniejszych tak.

  • http://www.penspinning.pl RafauPenSpin

    Spoko, za dobrze wyposażoną A6 można dostać zacniejszego imo GT-R’a lub nawet 2 nisski 370z. Niemcy są szaleni.

    • darek

      Jesli dla ciebie alternatywa dla A6 jest gt-r to o kim to mozna mowic szalony.To nawet nei ejst szalenstwo ale glupota i dziecinada tego typu porownania.
      Ale czego sie spodziewac od dzieci ktora sie nudza na feriach .

      • browar

        dokładnie, to tak jak ktoś kupiłby do firmy ciężarówkę za ponad pół miliona złotych i powiedzieć że to głupota bo za tyle kasy można mieć sportową furę, dziecinada.

      • http://www.penspinning.pl RafauPenSpin

        alternatywa cenową, nie jeśli chodzi o samochód. jeśli za te same pieniądze mogę mieć coś dużo ciekawszego i sprawiającego większą przyjemność z jazdy to jestem szalony.

  • Inż

    Ceny z księżyca, a design dla mnie bardzo przeciętny i megazachowawczy.

    Doczesne życie jest za krótkie, by jeździć nudnymi samochodami.

    Dziwi mnie, że entuzjaści motoryzacji kochający tak zachowawcze auta – wg mnie targetem Audi są ludzie, którzy motoryzacji nie lubią, ale chcą mieć wygodny, pewny, jakościowy samochód.

    • browar

      to są auta z wysokiej półki mowa o 5,A6, E klasa. Nie wszyscy potrzebują kosmicznego auta, tandetnie wykonanego tylko że by dziwnie wyglądał.
      Wolę zdecydowanie ładne, eleganckie i stylowe auto od dziwnego, brzydkiego,bijącego po oczach swoją oryginalnością.

      • DNAm2

        Tak się składa, że są samochody które wyglądają o wiele bardziej oryginalnie i fajniej wyglądające niż niemiecka nuda (szczególnie audi), a przy tym oferują tyle samo prestiżu i jakości (a nawet więcej). Audi to najnudniejsze samochody na świecie, takie są fakty i nic tego nie zmieni.

        • browar

          podaj mi przykład takiego auta które są bardziej prestiżowe i lepiej wykonane a w dodatku nie są nudne dla ciebie.

          Bo jak do tej pory to woja opinia jest widziana jako typowego hejtera niemieckiej motoryzacji a więc mało w tym obiektywizmu.

  • aron

    Beznadzieja bartek to twoje kupowanie… Jedna wersja mega golas z chu…. dodatkami, a do drugiej wybrales wszystko jak leci i sie dziwisz ze jest droga… zero talentu redaktorskiego widac ze wiekszosc z was to z lapanki a nie zadni moto-fani tym bardziej znawcy

  • rr

    trzeba byc nienormalnym… za ta kase Aston Martin, Range Rover Sport Cosworth ktory ma 600PS a nie smiesznego 3.0 smierdzacego diesla… buhehehe padłem i leze i chyba juz dzisiaj nie wstane…:))

  • Alex

    Nowe audi a6 nie jest warte swojej ceny. Pomijamy fakt wyglądu (kwestia gustu) i to że teraz większość modeli audi jest taka sama a więc jeżeli jeden aktualny model audi się komuś nie podoba to prawdopodobnie nie będą mu się podobały wszystkie modele.

    Najtańsze Audi w cenniku to koszt 198,000 PLN w tej cenie mamy silnik 2.8 FSI o mocy 204 konie.
    Najtańsze BMW 5 w cenniku to koszt 197,000 PLN z silnikiem 3.0 emblematem 523i i mocy 204 konie.

    Pierwsza rzeczą rzucająca się w oczy jest napęd. Otóż luksusowe audi dostajemy z napędem na przednią oś, u konkurencji dostajemy jedyny słuszny w segmencie “limuzyna” napęd na tył.

    Wyposażenie dodatkowe i konfigurowanie pominąłem bo chyba każdy się ze mną zgodzi że to temat rzeka jedna rzecz będzie lepsza u audi a druga tańsza u bmw i tak w kółko.

    Następną rzeczą na którą zwróciłem uwagę jest gwarancja.
    Otóż kupując podstawową wersję BMW mamy 5 letnią gwarancję z limitem 100,000 KM
    u AUDI mamy podobnie jak w np w fiacie gwarancja na 2 lata bez limitu kilometrów.

    Brałem pod uwagę podstawowe wersję i z dwóch wyżej wymienionych wybrał bym bmw Ponieważ jest bardziej zbliżone wartości 200,000 PLN. Pomijając fakt że na Polskie zarobki oba modele powinny chodzić po 150,000. Pozdrawiam

    • desf

      BMW nie ma 5cio letniej gwarancji tylko “service inclusive” – oznacza to że przeglądy i wymiany oleju i niektórych elementów eksploatacyjnych są za darmo. Gwarancji jest normalnie 2 lata. Co oznacza że w 3cim roku wymienią ci za darmo olej i może nawet klocki hamulcowe ale niewiele ponadto.
      Gwarancja dłuższa niż 2 lata jest zarówno w audi jak i w bmw dostępna za dopłatą.

      Inna sprawa że audi nawet takiego “service inclusive” nie oferuje za darmo.

    • browar

      po uj Ci tylny napęd? będziesz driftował? czy lubisz jak auto słabo się prowadzi zimą?
      co do gwarancji kolega wcześniej mnie uprzedził.

      zapomniałeś dodać że A6 jest szybsze ;)
      Myślę że to są tak bardzo podobne auta że potencjalny klient kierowałby się gustem i sympatią do marki. No chyba ze dla niego RWD jest priorytetem bo nie będzie mógł bez tego pokręcić bączków na parkingu jak popada ;)

      • http://autokult.pl/author/rafal-warecki Rafał Warecki

        browar powiedział: po uj Ci tylny napęd (…) czy lubisz jak auto słabo się prowadzi zimą?

        Nie przesadzajmy, miałem okazję prowadzić kilka aut (testowych, więc przygody w sumie nie dłuższe niż parę dni, ale też w ostrej zimie) z różnymi napędami AWD, zarówno “stałymi” jak i “dołączanymi” (w tym także Audi), a sam na co dzień, jeżdżę autem RWD.

        W czasie ostatnich zamieci i śnieżyc (okres sylwestrowy) zrobiłem nim ponad 1000 kilometrów w góry, po naprawdę nieprzyjaznych jeśli chodzi o jakość, odśnieżanie i poziom wzniesień drogach. Napęd RWD w połączeniu z odrobiną elektroniki naprawdę spisywał się świetnie i przewidywalnie w każdych warunkach, aż sam momentami byłem zaskoczony, że szedł praktycznie bez uślizgu kół napędzanych (zresztą tak jak na normalnych miejskich drogach)…te ględzenie o kiepskim prowadzeniu RWD w warunkach zimowych to takie przędzenie bajek, jeśli ktoś ma choć minimum doświadczenia z samochodami to rzekłbym nawet, że prowadzenie RWD jest przyjemniejsze, a zwłaszcza po odłączeniu kagańców i przy wysokiej koncentracji, oczywiście moim skromnym zdaniem…

  • fox

    Tak sie sklada ze mam a6 w PRAWIE pelnej opcji (nie mam tylko grzanych stolkow z tylu i tv, ale jest webasto, acc, keyless, kamera, pneumatyka, drewno gdzie sie da i co tam sobie wymyslimy). W konfiguratorze mi wychodzilo jakies 400 000zl. Zaplacilem 1/3 tego po 2,5 roku… Takze w salonie ktos zaplacil jak za 2 a6 a sprzedal jak za 1,2 a6;D

    Tylko to uczucie, jak patrzysz na pana obok w A6 i masz swiadomosc, ze on tam nic praktycznie nie ma w porownaniu do Ciebie jest nie do ocenienia. No i jeszcze toto, ze masz to z salonu…

    Mi sie wydaje, ze takie a6ochy to beda latac glownie w kombi. Bo wyposazyc jak A8 i zaplacic jak za A8, a miec wciaz “tylko” a6… to jedynym argumentem moze byc juz tylko chec posiadania kombi

    • Alex

      I mądrze zrobiłeś bo samochód na wypasie cieszy 2 razy. Pozdrawiam

    • browar

      gratuluje dobrego wyboru i witam w rodzinie ;)

  • Przemek

    Audi – za drogie/jakiegos mega prestizu to też nie ma a poza tym za drogie i za nudne!!