Awarie i problemy: Mercedes Klasy C W203

Mercedes-Benz Klasy C W203

Mercedes kiedyś kojarzył się z komfortem, elegancją i niezawodnością. Niestety, tej ostatniej cechy próżno szukać w nowych konstrukcjach tego niemieckiego producenta. Dziś sprawdzimy, czy Mercedes W203 rzeczywiście negatywnie wpłynął na postrzeganie marki przez klientów.

Awarie i problemy: BMW Serii 3 E46

C-klasa trzeciej generacji trafiła do salonów w 2000 roku i była sprzedawana aż do 2007 roku. Warto jednak dodać, że 4 lata po premierze przeprowadzono gruntowny facelifting, który wyleczył W203 z chorób wieku dziecięcego. Samochód oferowany był w trzech wariantach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. To niewielkie konserwatywne autko oferowane było z następującymi silnikami:

  • 1,8 (129 KM)
  • 1,8 (143 KM)
  • 1,8 Kompressor (163 KM)
  • 2,0 CDI (115 KM)
  • 2,0 CDI (122 KM)
  • 2,0 CGI (170 KM)
  • 2,2 CDI (143 KM)
  • 2,2 CDI (150 KM)
  • 2,3 (204 KM)
  • 2,3 Kompressor (192 KM)
  • 2,4 (170 KM)
  • 2,4 4Matic (170 KM)
  • 2,6 (170 KM)
  • 2,7 CDI (170 KM)
  • 2,8 (231 KM)
  • 2,8 4Matic (231 KM)
  • 3,0 CDI (231 KM)
  • 3,2 (218 KM)
  • 3,2 4Matic (218 KM)
  • 3,2 CDI (224 KM)
  • 3,2 (354 KM) AMG
  • 3,5 (272 KM)
  • 3,5 4Matic (272 KM)
  • 5,5 (367 KM) AMG

Spośród podanych wyżej wersji silnikowych na szczególną uwagę zasługują 3 diesle oraz 5 motorów benzynowych. Jeśli zdecydujemy się na jednostkę wysokoprężną, wówczas powinniśmy rozważyć zakup 2,2-litrowego CDI o mocy 143 lub 150 koni mechanicznych. Żądni mocnych wrażeń powinni zdecydować się na nieco większy, 170-konny motor o pojemności 2,7 litra.

Mercedes-Benz Klasy C Silnik

Audi A4 B6: awarie i problemy

Niestety oba te silniki borykają się z awariami układu wtryskowego i układu recyrkulacji spalin. Jednak mimo tych usterek te dwie jednostki napędowe będą sprawowały się lepiej niż dość problemowe 3,2 CDI. Wybierając agregat benzynowy, warto rozważyć następujące propozycje: 1,8 o mocy 170 koni, 2,0 Kompressor dysponujący mocą 163 koni, a także 204-konną 2,5-litrową V6. Na uwagę zasługuje także 3-litrowe V6 o mocy 231 koni.

Mercedes-Benz Klasy C W203 Wnętrze

Prawdziwym rarytasem dla bardziej majętnych odbiorców będzie wersja AMG, która doskonale łączy komfort, elegancję i sport w pełnym tego słowa znaczeniu. Niestety mimo szerokiej palety silnikowej i bogatego wyposażenia model ten nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród fanów marki. Dlaczego? Głównym powodem takiego stanu rzeczy są nie tylko problemy z korozją, ale także awarie napędu, zawieszenia i dość kosztowne w naprawie usterki elektroniki.

Przejdźmy więc do konkretów. Zaczniemy od karoserii, którą niezbyt dobrze zabezpieczono przed działaniem czynników zewnętrznym, co w efekcie powoduje korozję nadwozia. Problem dotyczy głównie aut sprzed liftingu, czyli wyprodukowanych do 2004 roku. Kolejnym słabym punktem C-klasy jest nietrwałe zawieszenie – z przodu występują problemy z tulejami dolnych wahaczy (koszt ich wymiany to 1500 zł), z tyłu z kolei dość szybko zużywa się guma stabilizatora.

Mercedes-Benz W203 Przepływomierz

Saab 900/9-3: awarie i problemy

W niektórych egzemplarzach zawodzą też automatyczne skrzynie biegów. Czujniki i oprogramowanie systemu ABS również nie należą do najtrwalszych. W silnikach diesla oprócz problemów z wtryskiem pojawiają się również kłopoty z pompą wysokiego ciśnienia, a także usterki przepływomierza. Co więcej, w niektórych autach występuje typowa dla nowoczesnych jednostek wysokoprężnych awaria turbosprężarki.

W modelu W203 dość często dochodzi do przeróżnych usterek skomplikowanej elektroniki, których zdiagnozowanie będzie nas słono kosztować. O niedopracowaniu modelu świadczą również kłopoty ze zmianą kierunku nawiewu wewnątrz (uszkodzenie systemu przesuwającego klapy kierujące nawiewem).

Mercedes-Benz Klasy C

Alfa Romeo 156: awarie i problemy

Podsumowując: Mercedes klasy C trzeciej generacji to samochód dla ludzi ceniących komfort, dynamikę i bardzo przywiązanych do tej niemieckiej marki. Niestety, w latach, w których auto było produkowane, koncern Daimlera współpracował z amerykańskich Chryslerem, co znacząco odbiło się na jakości wykonania W203. Ten samochód nie jest wzorem niezawodności. Kupujący będą musieli liczyć się z dość kosztownym utrzymaniem, ale czego się nie robi dla Mercedesa…

Regulamin komentowania

  • Piotrek

    Mercedes kiedyś kojarzył się z komfortem, elegancją i niezawodnością. Niestety tej ostatniej cechy próżno szukać w nowych konstrukcjach tego niemieckiego producenta. – Zwrot niesamowicie prawdziwy. Mercedes wyrobił sobie opinię niezawodnego poprzez W123,124, ’190′ i starsze modele, klasyczne.

  • Czarek1197

    Nowe mercedesy to poraża i tyle w tym temacie.
    pozdrawiam

    • kuba

      cóż, w większość modelów zostawia sporo do życzenia. Ja bym tylko nie wliczał do tego sls, sl, cl.

  • bonaventura

    Niestety posiadam C-Klasse, lecz starszy model W202. Ale wszystko opisane w artykule można pod niego podciągnąć jeśli chodzi o awaryjność elektroniki oraz korozję. Kiedy stawałem przed wyborem jakie auto kupić dałem się ponieść emocji i pomyślałem “A co, kupie sobie Mercedesa” a mogłem posłuchać ojca, człowieka doświadczonego z motoryzacją który miał juz setki aut w tym kilka Mercedesów i powtarzał ” Ch… nie jazda kiedy z przodu gwiazda”

  • Tom

    A mój szef własnie sprzedał BMW serii 7 ze względu na wysokie koszta napraw… Przesiadł się na mercedesa… :D Znowu przez dwa lata nie zobaczę premii… Ale pocieszam się, że stać mnie na mercedesa dla mojego szefa … :P :D

  • http://brak Janek

    Muszę się zgodzić z tym że mercedes stał się autem bardziej awaryjnym, powód jest prosty, staliśmy się coraz bardziej wymagającymi klientami, kiedyś auta były proste jak budowa cepa, teraz nie do końca… Dużo elektroniki, bajerów etc. Zawodowo pracuje jako mechanik, na codzień naprawiam auta właściwie wszystkich producentów i coś państwu powiem, na tle innych marek mercedes się nadal wyróżnia. Naprawia się go po prostu przyjemnie, wszystko jest przemyślane, “zorganizowane” i zrobione z porządnych materiałów. Niestety jeśli ktoś kupi już mocno zużyte auto (zdecydowana większość) troszkę będzie musiał w niego włożyć bo te “dobre” podzespoły nie należą do najtańszych.
    Z tego co pamiętam właśnie w203 wypada najlepiej pod względem awaryjności w klasie średniej w rankingach, także nie przesadzajmy.

  • Paweł

    Witam wszystkich mam okazje kupic teraz mercedesa c220 wersja w203 z 2000r 143km z przebiegem156000km i wlasnie chcialbym sie dowiedziec od specjalistow czy warto taki samochod kupic samochod jest od starszego pana i jest 1wlascicielem czekam na odpowiedz koledzy pozdrawiam fan mercedesow:):)

  • Pioto30

    też mam okazje kupić C200 cdi od 1 właściciela i przebieg 160 tys dziadka z Austri piekny ful opcja wersja elegance ale jak tak czytam fora to mam mieszane uczucia i sie wacham

  • tom

    HAHAHA Posiadam obecnie taki samochód (c220CDI) i jest dużo mniej awaryjny niż mój poprzedni passat (B5 1,9TDI). Nie wiem skąd autor czerpie takie informacje na temat awaryjności samochodu. Prawdą jest, że jakość spadła, ale dotyczy to każdej marki produkującej samochody.

  • Agrokosk1

    Mam pytanie mam problem z Mercedesem C klasa 2,2 litra przy dodawańu kazu od 2tyś i jak przyspieszam coś żużni jakby ciogloł powietrze niewiem czy to turbina czy alternato normalnie cioągnie zaplala nie kopci

  • Dawid

    Posiadam mercedesa w 203 od ponad dwoch lat i nie moge sie zgodzic z tym co piszecie. Owszem dlugo szukalem tego odpowiedniego ale jak czlowiek znajdzie auto bezwypadkowe to nie bedzie narzekal na blache. Moj Diabolek ma 12 lat i wiem ze jest dopieszczany pod kazdym wzgledem przezemnie . Blacha i zawieszenie ideal co do elekryki moge sie zgodzic ze nie stoi na najwyzszym poziomie. Jak ktos kupi auto tanie i powypadkowe bedzie mial pozniej duzo wydatow  :P Jak bede zmienial a innego mercedesa chcialbym kupic w takim stanie jak moj :) Podrawiam posiadaczy MERCEDESÓW

  • Dawid

    Posiadam mercedesa w 203 od ponad dwoch lat i nie moge sie zgodzic z tym co piszecie. Owszem dlugo szukalem tego odpowiedniego ale jak czlowiek znajdzie auto bezwypadkowe to nie bedzie narzekal na blache. Moj Diabolek ma 12 lat i wiem ze jest dopieszczany pod kazdym wzgledem przezemnie . Blacha i zawieszenie ideal co do elekryki moge sie zgodzic ze nie stoi na najwyzszym poziomie. Jak ktos kupi auto tanie i powypadkowe bedzie mial pozniej duzo wydatow  :P Jak bede zmienial a innego mercedesa chcialbym kupic w takim stanie jak moj :) Podrawiam posiadaczy MERCEDESÓW

  • Autodas

    Bez GWIAZDY nie ma JAZDY !!!!!!!

  • Piotr

    Kupilem póltora roku temu MB C200 rok 2005 z przebiegiem prawie 300 000 km z mysla o moim synu. Przy kupnie szukalem i nic nie znalazlem do czego móglbym sie doczepic. 2 tygodnie temu pojechalem do przegladu nowy TÜV i AU. bez zastrzezen otrzymalem na 2 lata.
    Jestem naprawde zadowolony z niego po przejechaniu ponad 20 000 km. Jest to mój drugi MB, poprzedni byl klasy E z którym równierz nie mialem problemów. Jest to mój 7-my samochód tu w niemczech i chyba juz zostane przy tej marce bo jest naprawde OK.

  • artur

    tylko i wylacznie bmw e46 z silnikiem diesla 2.0 150km,albo 3.0 204km,ten 3.0 jak dla mnie bomba,pocisk i spalanie jak w tym 150km.lub benzynka 0d 2.0i do 3.0i.zaczynaja sie od 150km do 231.wstawiamy gaz i jezdzimy tanszym kosztem jak w dieslu.tyle na temat.

  • schusi

    mam od roku w203 z silnikiem 2,2 CDI , jest to mój pierwszy mercedes na stałe , wcześniej jeździłem różnymi innymi i znałem markę , swojego kupiłem do flejtucha z Bawarii , który tylko gnoju na pole nim nie woził auto było zapuszczone zaniedbane totalnie tak że reanimacja była kosztowna ale się opłaciło , autko śmiga aż miło , mało pali i daje dużo frajdy z jazdy i powiem wam jedno jak się o auto dba to ono się odwdzieczy.

  • Czepialski

    Uwaga! Autor strasznie namieszał przy opisywaniu pojemności i mocy silników. Proszę sprawdzać dokładniej.

    Najsłabszy silnik benzynowy ma pojemność 2.0, a nie 1.8l. Nie ma diesli o pojemności 2.0l. Zarówno 200cdi jak i 220 cdi mają pojemność 2.15l. Benzynowiec o mocy 143km też ma kompresor (wiem, bo mam). I tak dalej. Proszę popracować nad rzetelnością dziennikarską i nie sugerować się oznaczeniami modelu. Mercedes C240 wcale nie musi mieć silnika 2.4, a BMW 335 wcale nie musi mieć pojemności 3.5l.

  • Sas

    I bądź tu człowieku mądry jedni piszą, że awaryjny, a inni że nie (tylko rdzewieje plus awarie ze zużycia). Każda gazeta i kazdy portal pisze co chce…

  • Mariusz

    mam W203 od 6ciu lat, ale auto ma już 10lat, obecny przebieg 192tys. Co przy nim wymieniałem to: tarcze i klocki hamulcowe (7latek), wszystkie wahacze (8lat), koło pasowe alternatora (9lat), jakąś gumową rurkę przy silniku (6latek, robione w serwisie więc dokładnie nie wiem po co ona była). Oczywiście co rok przegląd. Z ostatnich dolegliwości które zaczynają mi dokuczać to szumy z nawiewu (prawdopodobnie piszczące łożyska nawiewu), pogarszająca się czytelność wyświetlaczy panelu kontrolnego (licznik przebiegu itp.) oraz radia gdy temperatura zewn przekracza 20st.C. Generalnie naprawi się jedno, zaczyna nawalać następne…