Romet 4E – polski samochód z napędem elektrycznym

Romet 4E

W połowie 2006 roku firma Arkus & Romet Group wznowiła sprzedaż skuterów i motocykli pod nazwą Romet. Stara polska marka znowu pojawiła się na rynku jednośladów i – jak się okazuje – właściciele firmy mają jeszcze bardziej ambitne plany. Teraz pracują nad czterokołowym pojazdem z napędem elektrycznym.

Elektryczne Kangoo Z.E. w 2011

Romet 4E ma być polskim samochodem z napędem elektrycznym – najprawdopodobniej większość części, podobnie jak w przypadku jednośladów, pochodzić będzie z Chin. Dzisiaj na stronie oddziału Romet Motors zajmującego się produkcją skuterów, motocykli oraz quadów pojawiła się informacja o prototypie 4E.

Romet 4E

4E będzie małym, miejskim, elektrycznym pojazdem, który ma konkurować ze skuterami i motocyklami. Dwuosobowy pojazd a la Smart ma mieć zaskakująco sporo przestrzeni bagażowej. Energię dostarczą dwa bezszczotkowe silniki elektryczne (BLDC – BrushLess Direct-Current), każdy o mocy 2 kW. Będą one pobierały moc z ołowiowego lub litowo-jonowego akumulatora o pojemności 10 kWh.

Detroit 2010: Młodszy brat Audi e-Tron

Auto ważące zaledwie 349 kilogramów (bez akumulatorów), ma być w stanie przejechać około 100 kilometrów bez potrzeby ładowania. Romet twierdzi, że największą zaletą 4E jest ekonomiczność. Dwuosobowy malec pokona tę odległość za zaledwie 5 złotych.

Romet 4E

Do prowadzenia mierzącego zaledwie 2450 mm długości pojazdu potrzebna będzie jedynie karta motorowerowa. Wygląda na to, że 45 kilometrów na godzinę to prędkość maksymalna modelu 4E. Kiedy pojawią się pierwsze egzemplarze i ile trzeba będzie za nie zapłacić? Tego jeszcze nie wiadomo.

Regulamin komentowania

  • http://null cezary170

    Jak bendzie dobra cena to sprzedam skuter i dołoze troche XD

    • http://autokult.pl/author/bartek Bartosz Pokrzywiński

      Chyba aż tak dobra to ona nie będzie ;)

      • bolek

        będzie czy nie będzie ważne że będzie a i tak fajnie będzie a kto wie może będzie coś więcej niż ten malczan który będzie jaki będzie ;)

  • Mateusz

    “Do prowadzenia mierzącego zaledwie 2450 mm długości pojazdu, potrzebna będzie jedynie karta motorowerowa.” NONSENS!

    Jeśli do jego prowadzenia będzie potrzebna jedynie karta motorowerowa to oznacza to, że będzie można nim jeździć również po ukończeniu 18 roku życia, na sam dowód? Polskie prawo jest beznadziejne, a przepis zezwalający jeździć skuterem każdemu komu tylko stuknie 18-nastka nasi politycy zatwierdzili chyba po zażyciu dużej dawki substancji działających podobnie do dopalaczy…

    • dvb

      Mateusz powiedział: „Do prowadzenia mierzącego zaledwie 2450 mm długości pojazdu, potrzebna będzie jedynie karta motorowerowa.” NONSENS!
      Jeśli do jego prowadzenia będzie potrzebna jedynie karta motorowerowa to oznacza to, że będzie można nim jeździć również po ukończeniu 18 roku życia, na sam dowód? Polskie prawo jest beznadziejne, a przepis zezwalający jeździć skuterem każdemu komu tylko stuknie 18-nastka nasi politycy zatwierdzili chyba po zażyciu dużej dawki substancji działających podobnie do dopalaczy…

      Niestety tak jest a później się dziwić że taki wyjechał pod koła jak on nawet nie wie jak wygląda znak ustąp pierwszeństwa

      • 123

        Miejmy nadzieje, ze kazdy model bedzie w takich jaskrawych kolorach – przynajmniej bedzie go mozna latwo wypatrzec na drodze i z daleka omijac :)

        Pomysl dobry, ale wykonanie jak zwykle. Czy na pdawde w Polsce nie ma osob, ktore by zaprojektowaly “wzglednie” ladne nadwozie? Wszystkie “polskie” auta sa strasznie brzydkie…

        • http://null RysiekK

          jak to “nie ma” szukajcie strony “hummal”. tam m.in, projekty aut miejskich możliwych do prostego i taniego wykonania

      • mariusz

        A ja sie z Toba nie zgadzam.
        jezeli ktos ma dowod osobisty, to bierze za siebie odpowiedzialnosc. Osoba dorosla powinna wiedziec co robi i skoro porusza sie droga publiczna powinna znac przepisy.
        Trzeba w koncu przestac trzymac obywateli za raczke, jak to bylo za komuny.
        nalezy skonczyc z wydawaniem na wszytko pozwolen, a zaczac wymagac odpowiedzialnosci

    • Rwj5

      W unii wszyscy dorośli jeżdzą na dowód takimi autkami jak microcar, ligier itp. Tylko u nas taka ciemnota więc zmieniają. Nie znasz przepisów, zapłacisz karę raz i kolejny raz to się nauczysz.

  • KRISSS

    Cena Niestety Jest Zaporowa Jak Za Takie “gowno” Bo Ma Wynosic 6-7 Tysiecy Euro.
    Takze Nie Widze Swietlanej Przyszlosci Tego Czegos W Takiej Cenie.
    Jezeli By To Kosztowalo 6-7 Tysiecy Ale Zlotych To Napewno Znalazlo By Sie Duzo Chetnych Chocby Jako Dodatkowy Samochodzik Do Dojazdu Do Pracy.

  • http://www.autokult.pl Rafał+Warecki

    dobre, bo Polskie :) cieszy fakt, że polski rynek miejskich samochodów elektrycznych się naprawdę rozwija i widać tego efekty, to chyba co najmniej trzeci polski prototyp elektryczny – jeżdżący jaki widzę. Smucić może fakt samej jakości tych produktów – chińszczyzna? :/

  • Kuba

    Skąd oni biorą projektantów !?

    • Piotrek

      W tym wypadku nie chodzi o wygląd tylko o fakt że za piątaka przejedziemy 100 kilometrów, i na łeb się nie będzie lało, będzie ciepło i miło. A co do rejestracji tego cuda jako wymagające tylko k.m lub dowodu to jestem głęboko zbulwersowany. Każdy kto porusza się po drogach powinien posiadać chociażby podstawy zachowania się na drodze! Bo wyjedzie taki agent na skrzyżowanie i nie będzie wiedział co zrobić. Fajnie byłoby jeżeli by tylko stanął i przepuszczał wszystkich, ale on może kogoś zabić. A co do ceny, wydaje mi się że jest zbytnio wygórowana za taki pojazd (6-7T Euro). Za tą cenę trudno o coś oszczędniejszego, ale na pewno znajdzie się auto którym będziemy mogli pojechać na wakacje i nie tylko (alternatywa Benzyna + GAZ)

  • kfiat

    Kuba
    Też tak pomyślałem, zdaje się że, rozdali kredki w szkole podstawowej w jakiejś dziurze a następnie wybrali rysunek na którym były koła…

  • Eustahy+Motyka

    Tylko czekać kiedy ludzi na to będzie stać i zaleje nas fala stojących bezradnie na środku drogi takich oto samochodzików z rozładowanymi bateriami…

  • derek1

    Wozidełko nie samochód.

  • fuzz

    tylna szyba z seicento?

  • Mikado

    ciekaw jestem jak sie bedzie sprzedawac – czy w ogole stanie sie gosciem polskich drog

  • polski smart

    widac , zę to moze byc następca smarta i może wygryźc go z rynku i oby tak się stało

  • fsdf

    nie wiem czemu się czepiacie wyglądu,moim zdaniem fajnie wygląda. Jak by kosztował 10 tysiaków i jechał chociaż z 80 to można by brać :D ale 45 ? To będzie zwykły zawalidroga, korki gwarantowane

  • guciojr

    W praktycznie całej europie jeździ się skuterami bez prawka i nikt o to nie płacze bo to genialny i tani środek transportu. Co do zachowania na skrzyżowaniach to jakoś nie widziałem człowieka na skuterze na środku skrzyżowania, który nie wie co robić a są tańsze i logicznie powinno być ich mnóstwo (we Włoszech na światłach potrafi stać kilkanaście skuterów). Cena 24 -28 tys będzie czterokrotnie mniejsza w porównaniu do Norweskiego projektu Buddy (18KM i Vmax 80 km/h) też można jeździć nim bez prawka w Norwegi i jakoś jeżdżą bez uprawnień.

  • Jogurt.

    Typowo do miasta Warszawy , Wrocławia, Krakowa, Szczeciny idealny. W korkach Fiat Seicento pali mi 10 l to kosztuje 45Zł/100 km. Romet tylko 5zł/100km. No Panowie to wychodzi 9 razy taniej :D.

  • Janntos4

    Romet jest tylko pośrednikiem w sprzedaży tego chińskiego badziewia.  Jeżeli nie wiecie co to jest badziewie, to kupcie sobie taki chinolski skuter, albo chinolski samochód ze znaczkiem  Rometa, a w tym samym dniu przekonacie się dokładnie co to jest BADZIEWIE.

  • http://www.facebook.com/people/Smierc-Gmo/100002877751285 Smierc Gmo

    ale przynajmniej buda jest mozna i w sniegu i deszczu bo skuter to tylko przy sloneczku…

  • Gbf

    Zastanawiam się ile z tych 100km zostanie po pierwszej zimie heh

  • Gbf

    Zastanawiam się ile z tych 100km zostanie po pierwszej zimie heh

  • Dzikiew

    Prawda okazała się bolesna……..
     http://www.youtube.com/watch?v=fRf_Y5W-MKE