Pasagon – nowy polski samochód [wideo]

W ciągu ostatnich kilku lat, Polska rozwija się coraz szybciej, a my fani motoryzacji najłatwiej możemy zauważyć to obserwując pojazdy jeżdżące po naszych drogach. BMW X6 czy Mercedes Klasy S nie są już egzotykami, ale na rynku nadal jest ogromne zapotrzebowanie na pojazdy z dolnej półki cenowej jak KIA czy Dacia. Taki właśnie będzie Pasagon, czyli “nowy polski samochód”.

Całkiem nowe Renault Master!

Firma DZT Tymińscy zajmująca się produkcją Honkerów, kupiła fabrykę samochodów w Lublinie i korzystając z maszyn, które służyły do produkcji pojazdu Lublin 3, stworzyła unowocześnioną wersję tego auta nazwaną Pasagon Truck. To tak naprawdę Lublin z innymi światłami, grillem oraz silnikiem, który musiał spełnić normy emisji spalin Euro 4.

Auto zostało zaprezentowane podczas V Międzynarodowych Siemiatyckich Targów Pogranicza, pojazd zrobił wrażenie nawet na dr Marku Sawickim, Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który polecając Pasagona niczym Nikoś Dyzma mówił o tym, że “lepszy polski dobry produkt niż byle jaki zagraniczny.”

Co miał na myśli Pan z firmy DZT mówiąc o samochodzie kombi?

Takie auta też są potrzebne, nie znamy wprawdzie ceny “nowego polskiego samochodu”, ale na pewno nie będzie ona wysoka. To ma być typowy wół roboczy, ciekawi tylko wyposażenie opcjonalne, do którego obok kołpaków i przygotowania do montażu radia z okablowaniem i anteną, producent zaliczył m.in. nawigację – jak to będzie wyglądać?

Kiedy KIA czy Dacia przygotowuje nowy samochód, nawet jeżeli nie ma żadnej płatnej kampanii reklamowej, to chociaż na stronie producenta znaleźć można jakieś informacje dotyczące tego auta. Niestety my, Polacy, nadal nie możemy uwierzyć w to, że weszliśmy do nowoczesnej Europy. Jedyną rzeczą jaką udało się znaleźć w internecie na temat Pasagonu, są dwie ulotki.

Twórcom, a właściwie producentom tego pojazdu, pozostaje życzyć jak najlepiej. Nie zaszkodziłoby zatrudnienie przynajmniej jednej osoby, która odpowiadałaby za PR firmy,  grafikę, wygląd ulotek, dostęp do informacji czy wreszcie udzieliłaby kilku rad dotyczących promocji takiego produktu. Wprawdzie oficjalna premiera pojazdu przewidziana jest na 16 września, jednak tak ważne wydarzenie jak pokaz nowego polskiego auta na pewno zainteresowałaby media.

Volkswagen Amarok Bimobil – pickup dla bezdomnych

Podobnie z modyfikacjami przeprowadzonymi w aucie. Pojazd na pewno wyglądałby dużo lepiej, a przez co prawdopodobnie wzrosłaby jego sprzedaż, gdyby zatrudniono albo chociaż skorzystano z usług projektanta, a nie księgowego. Wystarczyłoby przemodelować również przednie nadkola, a grill i światła nie raziłyby tak bardzo, podobnie z tylnymi lampami. Klamki nie są chyba drogim interesem, podobnie pewnie jest z kierownicą – nie wiadomo, gdyż nikt nie widział tego auta wewnątrz.

Regulamin komentowania

  • Grzesiek

    Dużo ładniejszy był Lublin.

  • aa

    Jakiej pojemności jest w nim silnik??

    • BBBzdenek

      2,6

  • macentos

    Nie ma co go krytykować, w mieście i tak go nikt nigdy nie ujrzy – chyba, że na jakiejś wystawie. Fajnie, że jest inicjatywa.

  • Krzysiek

    Wszystko o silniku jest tu http://www.andoria-mot.com.pl/?pid=48

  • Piotr

    Haha. Jak się go zrobi na FULL opcję, to będzie kosztował 100 tys. zł. ŻAL.
    Pamiętam jak mój tata kupował kiedyś nowego Lublina, to kosztował 60-65 tys i oczywiście w standardzie była kierownica, skrzynia biegów, szyby na korbę i instalacja radiowa. O takich rarytasach jak ABS czy klima to nie było co marzyć.

  • Luxx

    Nowy pojazd kombi zapewne chodziło wersje nadwoziową osobową pasagona a nie stricte nową konstrukcję.
    Co tu dużo mówić, pojazd budżetowy zapewne będzie tańszy od konkurencji ale jak ktoś pamięta lubliny, ich podatność na rdzę i ogólną awaryjność to wybierze jakiegoś kilkulatka zza granicy. Kupili fabrykę dawnego lublina razem z archaiczną technologią więc poprawy jakości nie należy się spodziewać. Nie wróżę mu sukcesu.

    • shelio

      Nie bardzo się z tobą zgadzam. Ponieważ kilku letni – trzy latka busik może mieć już ok 200 tys. przebiegu. Takie są realia.
      Przykład
      Wartość powyższego auta nowego niech wyniesie np 55 tys zł. A używany z zagranicy pięciolatek 60 tys z przebiegiem min. 300 tys. Więc co wolisz wybrać. Ja wybrałbym tańszego “gorszego” ale z przebiegiem 0km.
      Przez dzisiejszy byt. Robienie dużych odległości. Zmienia się nieco sens używanych samochodów-(niestety na korzyść producentów-oni zacierają rączki aby jeszcze jak najwięcej robić km).

      • Luxx

        Za około 45tys zł masz rocznego Trafica czyli jeszcze na gwarancji. Auto mimo iż gości już kilka lat na rynku jest o lata świetlne nowocześniejsze (bardziej ekonomiczny, wygodniejszy, bezpieczniejszy, szybszy i ładniejszy) od Pasagona.

  • MP

    Przecież to najzwyklejszy lublin, czym tu się podniecać?
    Innowacyjne jest wydłużenie maski czy nowe lusterka?
    Jedyne co może być autem tego auta to cena, choć nie wróżę mu przyszłości gdy coraz to nowe auta użytkowe marek azjatyckich zaczną zalewać europejskie rynki.
    Chociaż do tego czasu trochę lublinów się posprzedaje, pójdą małymi stadkami do jakiś “firm” gdzie będą zarzynane do czasu skończenia leasingu. Potem pewnie już będą w takim stanie że nasza wiejska myśl techniczna składającą się z mistrzów migomatów będzie składać z dwóch jednego i dalej jazda.
    Pewnie też spora ich ilość trafi do firm państwowych, gdzie przecież we wszelkich przetargach różnej maści, oferta firmy DZT będzie niezwykle korzystna z ważywszy na polskie pochodzenie pojazdu i “niską cenę” nie wspominając już o zapleczu serwisowym pozostałym po serwisowaniu poprzedników passagona w prostej linii – lublinów żuków i nysek…

  • http://www.motofilm.pl Sebastian+Rydzewski

    Syf, syf i jeszcze raz syf. Polacy niech się lepiej za nic nie biorą, bo się do niczego nie nadają. Zostawmy to zdecydowanie bardziej zorganizowanemu narodowi – Niemcom.

    • a00

      Polacy bardzo dużo potrafią w motoryzacji. nie wiem czy wiesz ale najnowsze BMW serii 5 zaprojektował polak Jacek Frohlich
      Mamy dużo specjalistów, dobrych inżynierów i projektantów, jednak oni pracują dla zagranicznych koncernów. Trzeba za to podziękować urzędom za promocje przedsiębiorczości

      • Piotr

        Przede wszystkim to zdolni inżynierowie powyjeżdżali z tego pieknego kraju, bo tu nie ma żadnej przyszłości. Człowiek kończy ciężkie studia i jak mu dadzą 2 tys netto to powinien sie cieszyć i dziekować Bogu, że taka kase na miesiąc wyciąga. Samemu jak się żyje, to jeszcze ujdzie, ale weź tu rodzinę utrzymaj z tego.
        Druga sprawa to to, że mgr inż w Polsce traktuje sie jak gówno. W stanach z takim tytułem jest się bogiem niemalże, bo oni tam w wiekszości kończa studia po 3 latach.

        • a00

          Właśnie tak. ledwo ledwo dostałem prace po 4 latach studiów inż za marne pieniądze i w dodatku na pół czarnucha :/
          “Druga sprawa to to, że mgr inż w Polsce traktuje sie jak gówno”
          Tak to wygląda bo jednak za dużo szkoły produkują absolwentów. a tak jest bo powstało bardzo dużo szkół, a mamy teraz niż demograficzny i teraz bywa że przepychają matołów. Na poliechnike śląską w tym roku przyjmowali wszystkich jak leci na mgr zaocznie a i tak nie dali rady utworzyć roku bo za mało chętnych. wykształcenie wyższe traci na wartości.

    • Artur Kuśmierzak

      Ty Sebastian, to że się urodziłeś na poniemieckich terenach to nie znaczy, że musisz być proniemiecki

    • :)

      ty pieprzony folksdojczu

      według mnie między innymi ludzi takich jak ty powinno się co najmniej wystrzelać !!! i spalić w krematorium i wrzucić do kibla

      przez takich jak ty polska jest tam gdzie jest [*]

      • http://www.motofilm.pl Sebastian+Rydzewski

        “według mnie między innymi ludzi takich jak ty powinno się co najmniej wystrzelać !!! i spalić w krematorium i wrzucić do kibla ”

        Widzę, że też Niemiec :)

        • Artur Kuśmierzak

          Porszę uprzejmię o spokój :P

        • :)

          różne rzeczy można zapożyczać z innych kultur, a niemcy w tej dziedzinie wydają się najbardziej kompetentni

    • a00

      Dodam jeszcze jedno. Widzę co kilka dni kolejne ogłoszenia pracy z branży automotive dla inżynierów z różnych firm. nasz przemysł motoryzacyjny jeszcze żyje tylko że produkujemy dla zagranicznych marek. jesteśmy tylko podwykonawcamii całe g z tego mamy.

    • RAFAŁ

      CZŁOWIECZKU NIE WIESZ ILE ŚWIAT ZAWDZIĘCZA POLAKOM. POCZYTAJ SOBIE LEPIEJ O POLSKICH PROTOTYPACH, KTÓRE DZIĘKI NASZEMU WSPANIAŁEMU RZĄDOWI NIGDY NIE WESZŁY DO PRODUKCJI.

  • Bubu

    Popieram ta inicjatywe. Jednak przychylam sie do postulatow autora – nalezaloby zmienic przod auta. Moze zamiast wielu malych reflektorow wstawic jeden duzy o nowoczesnym ksztalcie.

    Swoja droga ciekawe, czy Pasagon spelnia nowe normy emisji spalin.

    • Luxx

      Czytaj uważnie – silnik Andorii dostosowany do Euro 4 więc na obecną chwilę spełnia normy emisji spalin. Zmiana wizualna na niewiele się zda – konstrukcyjnie to zeszłe milenium.

    • Din

      Nie spełnia, w artykule podano że spełnia EURO4, a już (od 10.2009) obowiązuje EURO5!

      Po drugie te opowieści o innowacyjności to tylko przykrywka na wyciągnięcie kasy z Unii z programu Innowacyjna Gospodarka, i pewnie dostali.
      Niech jeszcze postarają się o Kapitał ludzki i za te miliony EURO co dostaną zatrudnią jakiegoś PR-owca, Marketingowca, i tp.

  • p

    Przód wygląda jak świński ryj

  • :(

    lublin fajniejszy :( niby nowy silnik większe lusterka nowe opcje wyposażenia to plus… ale wygląd zepsuli

    a co myślicie o reaktywacji poloneza :) serio pytam :) na jednym forum podobno szklarze po nim strasznie płakali a konkretniej po trucku

    TAK CZY SIAK JAKAŚ RADOŚĆ DUMA MNIE OGARNIA JAK WIDZĘ, ŻE JEDNAK MAMY POLSKI SAMOCHÓD

  • :)

    ale bym zapomniał jednak jest LEOPARD :)

    • :)

      albo i nie jest ktoś na forum youtuba napisał, że chyba 52% akcji kupili Niemcy LOL

  • AG

    Ten przód to koszmar, już stara wersja była ładniejsza, teraz wygląda coś ala MADE IN CHINA.

  • jaca

    Zapotrzebowanie jakies tam bedzie na pewno. Lublin doczekał sie juz wilu modernizacji i kazda z nich widywałem na ulicach, teraz bedzie podobnie. Straż pozarna, sluzby WOD-KAN, czy wszelakie inne pogotowia sie nim zinteresują. Z załozenia ma to byc bardzo tani samochod dostawczy, wiec wiekszosc glupich komentarzy jest zbedna. Ja osobiscie popieram takie inicjatywy. Szkoda tylko, państwo ich nie wspiera.

  • aa

    Ludzie ogarnijcie się !!!!!!!!
    To auto niema konkurować z Audi czy BMW, poprostu ma byc to konkurencja dla ruskiej Gazelli i chińskich marek, ktore wdzieraja sie na nasz rynek
    Oby jak najwiecej takich projektów i pomału bedzie to jakoś kwitło.

    • Kuba

      pfff… zobaczcie te ulotki… co za kpina

  • uni

    za to państwo wspiera fiata ktory przenosi produkcje 500-tki do włoch :D

  • uni

    pan minister wraca do wawy i do kolegow “jak nam niemca placili zebysmy rozpie…li nasz przemysl motoryzacyjny to to bylo na x lat czy na zawsze ? bo wiecie tam na poludniowym wschodzie…”

  • macentos

    Jak nie lubię samochodów marki Kia to jednak autor chyba przesadził z wrzucaniem Kii i Dacii do jednego wora.

    • Bartek

      Kia nadal jest dolną półką cenową, ale robi ogromne postępy jeżeli chodzi o jakość wykonania, a co najważniejsze niezawodność aut.

  • Grado

    Mnie takie informacje cieszą. Zawesze to krok do przodu.
    PS
    I ma kierunki w lusterkach jak w mercedesie ;)

    • Luxx

      Krokiem na przód nazywasz wskrzeszenie produkcji pojazdu którego konstrukcja sięga lat 80-tych?

  • Grado

    Ale z tą ulotkątroche przegieli: ,, Elektrysznie otwierane okna” już mogli napisać szyby albo ,,Fartuchy przeciwbłotne…” czyba chlapacze brzmią lepiej.

    Ciekawe czy ma wspomaganie i czy zamirzają wprowadzić poduszki bo w autach zagranicznych tej klasy to jużchyba standart. Mam racje?

  • dsa

    Lublin nie był udanym samochodem
    Wujek miał mówił że w zimę nigdy nie chciał palić i ciągle się sypał auto stało w garażu a przed stary tarpan mówił że tarpan bez problemu palił lublin już nie nawet po zmianie akumulatora ciągle były z nim problemy kupił go za 10tys i sprzedał po roku czy dwóch też za 10tys

    • alex

      Jak go kupił za 10tys to czego się spodziewał?

  • Leszek

    Na początku lat 90-tych FS Lublin (nieistniejąca już) potrafiła zaprojektowac nowe, fajne jak na owe czasy auto. Minęło kilkanaście lat a samochód własciwie się nie zmienił. Dobrze, że jest inicjatywa ale przydałoby się tochę twórczości. Najłatwiej jest produkować to co było produkowane ale lekka modyfikacja karoserii nie jest chyba aż taka trudna?

  • Bartek

    Panowie, a co powiecie o tym?
    http://www.youtube.com/watch?v=PWUsmUzsNe0

  • Patryk

    Czy przypadkiem ABS nie jest wymuszonym wyposażeniem standardowym samochodów po bodajże 2000 roku? na ulotce jest jako opcja

  • http://www.stronnictwopracy.info Andrzej

    Mam nadzieję, że cena tego auta będzie rozsądna. Poza tym, to tył jest z Lublina, a przód… jakoś mi nie lezą te lampy. Myślę jednak, że po kilku prezentacjach owe “zespolone lampy” (każda w innym miejscu, to teraz zespolone?) nieco zmienią i …zespolą do kupy. To zmieni przód samochodu. Dajmy fabryce czas na dopracowanie modelu. Maja plusa za to, że chcą! najproiej kupić coś zagranicznego. Tylko że potem wszyscy narzekają na bezrobocie. Tutaj przynajmniej iluś ludzi ma pracę i nie pójda do pośredniaka po zasiłki.

  • anrzej

    Dali by niegnijące blachy i poprawili zamykanie drzwi przesuwnych i tylnych bo jeszcze trochę to by zamykane były na skobel i poprawić niezawodność no i ja bym to coś kupił-niezawodność i prostota to klucz do sukcesu. Do wożenia kartofli się nadaje. Tylko ta cena trochę mało rozsądna..

  • http://www.nfiah.pl p5d

    heh 130km/h to chyba troszke za mało-przyśpieszenie też pewnie ok 35s do sety podczas
    gdy zachodnie dostawczawki mają je podobne do osobówek

  • http://www.stronnictwopracy.info Andrzej

    p5d – a czy Ty uważasz, że samochód dostawczy musi naprawdę jeździć szybciej, niz 130? gdzie??? W Polsce Kodeks Drogowy zezwala na jazdę 90 km/h po drogach publicznych i 110 km/h po autostradach. Czepiasz się! ważna jest blacha, silnik, wspomaganie, niezawodność, dostęp do serwisu i cena. Reszta w dostawczaku to rzecz zupełnie nieważna.

    • Michał

      Jasne że ważne są rzeczy o których piszesz. Powiedz tylko, które z nich spełniał LUBLIN. Blacha? Silnik? A może niezawodność?

  • Tom3ek

    Rewleacja ten nowy lublin, delie mówią tylko że nic co polskie nie jest dobre, cena będzie oscylowała 55-75tys w zależności od wyp.

  • http://www.wojciechow.eu/ Andrzej

    Cena nie jest wygórowana. Ważne, że coś jest, że ktoś patrzy nie tylko na zachód. jak ma się cokolwiek, to można to udoskonalać. Warszawskie FSO, bielskie FSM czy poznańska fabryka które kiedyś produkowały polskie auta już nie są nasze! Lubelskie FSC/Deawoo/Intrall – dzisiaj ponownie jest polską fabryką. Ludzie, to w skali kraju ewenement. Już za to właścicielom należy się pochwala, że podjęli produkcję polskiego auta, a nie żadnego Niemca, Włocha czy Japończyka :)

  • Glock

    ja tam podziwiam gościa, oby wiecej takich to i w Polsce bedzie lepiej, osobiscie dodał bym kilka opcji dla budownictwa i 4×4, bo w innych dziedzinach to marne szanse (przy tej opini jaka ma lublin), aleekipa budowlana bardziej zadowolona była by z 4×4, niz starego merola na 1 oś, to samo tyczy sie np wywrotek chociaż tu juz jest tania gazela, ale w busach 9 0s mozna z nią powalczyc, oczywiscie do wszystkiego uwzglednic trzeba cene bo w biznesie nie ma miejsca na patriotyzm. Inna sprawa ze niemcy kupowali by swoje nawet gdyby nie było dobre, a Polacy nie zwracają na to uwagi. Pozdrowienia za prube ratowania naszego przemysłu dle gościa co bedzie to produkował oby mu sie udało.

  • http://mk wacek

    Nie tylko Niemcy kupowaliby swoje nawet jesliby gorsze bylo. Ogolnie ludzie z krajow bardziej rozwinietych gospodarczo niz Polska maja taki gospodarczy patriotyzm. Np. w USA tamtejsze firmy czesto reklamuja swoje wyroby jako Made in USA. Mysle ze w porownaniu z chinskimi czy innymi tanimi wyrobami jak Gazela, Pasagon bedzie lepszej jakosci. Napewno silnik jest trwaly. Mam nadzieje ze bedzie Andoria Euro 5. Do tego jesli jest dobrze zakonserwowany przeciwko rdzy to bedzie sukces. Mozna kilka zmian estetycznych zrobic ale to pozniej. Na poczatek jest calkiem w porzadku.

  • POLSKA

    Chyba będe archeologiem na tej stronie patrząc na daty ;), No ludzie to auto jeśli będzie niezawodne ,tanie i wytrzymałe , to czego nie? Silnik spełnia już EURO 5 (wikipedia) . Poza tym jak to się rozwinie to nie pozostana na takim poziomie . To początki po kilku latach przerwy , gdy inne koncerny miliony aut narobiły. Życzę im sukcesu . Niech dzt. na wschód eksportuje ,bo psełdo niemiec typu ,,Sebastian+Rydzewski” i tak bedzie wolał zjechanego sprintera z 350000 km i wg. niego będzie gitara ;)

  • vvv

    sam się nie nadajesz, co zrobiłeś dla polskiej motoryzacji?

  • Vbnkiszkor

    dzięki takim “rodakom” jak ty tak właśnie jest