Najbardziej ekonomiczne auta w swojej klasie? Ekotest już wkrótce!

Spalanie podawane przez producentów bardzo często mija się z rzeczywistym, szczególnie gdy pojazd musi poruszać się po kiepskich nawierzchniach. Zorganizowano VII Superstest Ekonomii, czyli wyścig mierzący ekonomię i ekologię jazdy. Na trasie liczącej 320 km spotka się aż 20 pojazdów.

Pomysłodawcą takiego wydarzenia jest Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Sponsorem imprezy jest sieć stacji benzynowych Statoil. Kierowcy będą pokonywać trasę od stacji sponsora w Warszawie do Poznania, a tam będzie trwał Dzień Eco-drivingu.

W stawce zobaczymy aż siedem samochodów napędzanych gazem ziemnym: minivany Opel Zafira 1.6 CNG Volkswagen Touran EcoFuel 2.0, dostawce Volkswagen Caddy EcoFuel 2.0 Iveco Daily 50C14G oraz autobus Tedom.

Ultra ekskluzywny zegarek od Pininfariny

Obok tradycyjnych napędów pojawią się także trzy auta napędzane hybrydową. Zdobycze najnowsze technologii wykorzystują Honda Insight i coupe CR-Z GT, które staną w szranki z Toyotą Prius. Toyota w poprzedniej wersji z roku 2007 wygrała ówczesny Supertest Ekonomii z wynikiem 3,11 litra na każde przejechane 100 kilometrów.

Do wyścigu staną standardowo auta Skody – Fabia IIOctavia II. Oba auta mają pod maską jednostki diesla TDI 1.6. Volkswagen wystawia natomiast Polo BlueMotion, które według producenta ma najmniejsze spalanie w całej stawce. Rzecz jasna wyścig zweryfikuje te dane ;-)

Jak z BP żartuje się w szerokim swiecie? [video]

Citroen liczy na swojego C3 z jednostką 1.6 HDi, szczególnie w kategorii mistrz zasięgu na jednym zbiorniku paliwa. Do walki staje także debiutująca marka Infiniti ze swoim produktem FX, które ma na papierze największe spalanie. Debiut zaliczy także marka Chevrolet z modelem Spark 1.2. Do rywalizacji staje także Fiat 500 w wersji 1.3 JTD MultiJet. Stawkę zamykają dwie wersje Opla Astry III.

Czekamy na wyniki Supertestu Ekonomii i na pewno was o nich poinformujemy ;-)

Kategoria posta: Aktualności, Ciekawostki, Producenci

Źródło: samar.pl

Tagi: ekonomia jazdy, ekotest

Regulamin komentowania

  • Symcio

    Dziennikarzych… ??? popraw to :)

  • Symcio

    Dziennikarzych ??? wez to popraw :)

    • http://autokult.pl/author/piotr Piotr Mazanek

      racja racja – już :)

  • eko

    Sam jestem ciekaw jak wyjdzie Polo. Przypuszczam, że nie będzie jednak z 1.2TDI CR tylko wersja 1.6TDI CR, która na tą chwilę jest oferowana w Polsce. Z 1.2 to przypuszczam, że i hybrydy by padły.

    • Interceptor

      No niekoniecznie… chociaż kto wie – te małe TDi naprawdę gromią :d tym bardziej w wersjach BlueMotion

  • bercik

    W zeszłym roku wygrał Passat BlueMotion – poniżej 3,1 litra/100km. Jak to im się udało… To jeszcze w starej specyfikacji BlueMotion z silnikiem 2.0TDI, a nie 1.6TDI CR jaki jest w tej chwili oferowany.

  • derek1

    No i znowu parada zawalidrogów… przydałby się tam jakiś hummer dla równowagi.

  • damian

    stawiam że Infiniti wygra ten cały test:)

    • derek1

      Nie bo wygra autobus tedom.

  • WinstonWolf

    nie zdziwie się jak w segmencie premium w czołówce znajdzie się jakiś model Volvo

  • Tomson

    Teraz VW stawia na CNG i serię EcoFuel która jest w polsce niedostępna. W niemczech od dwóch lat jest sprzedawany m.in. 150 konny Passat EcoFuel ze zmodyfikowanym silnikiem 1,4 TSI. To pierwsza seryjna jednostka na świecie posiadająca jednocześnie kompresor i turbinę a zasilana CNG

    • prince

      Szkoda że nie ma go u nas w Polsce. Bez wątpienia jest to naprawdę dobre i ekonomiczne auto – w końcu test na spalanie w którym osiągnął 3,08 litra na 100 km – to naprawdę świetny wynik!

      • verdi

        To masz na myśli wynik Passata w Supertest Ekonomii 2009? Pamiętaj tylko, że dotyczył on Passata BlueMotion z 2-litrowym 2.0 TDI CR. W tym roku mają być jakieś na CNG. Może już są wyniki.

        • prince

          A to przepraszam, faktycznie test dotyczył jednostki BlueMotion, sorki :- )

        • DLS

          Z tego co wiem jest już dostępny Passat Bluemotion 1,6 TDI 105 KM – ciekawe jak ten wypadłby w teście?

    • bono

      Chyba ADAC robił ostatnio test kto przejedzie najdłuższy odcinek tankując za 30€. Wygrała Panda na CNG, ale drugi był Passat Variant na CNG. Różnica niewielka – jak liczyłem to było ok. 0,5kg CNG na 100km. Przy takiej masie, gabarytach wyszło coś koło 5-5,1kg w Passacie.

      • Melon

        Różnica była bardzo mała a Passat ważył ponad 1,5 tony a Panda ok. 1

  • frg

    Najbardziej ekonomiczne auto ???
    SŁUŻBOWE!!!!!