Jaki używany samochód kupić? Audi A4 B5, czyli solidne auto do 15 tysięcy złotych

Jak co czwartek, prezentujemy kolejną część naszego cyklu, w którym przedstawiamy Wam sylwetki samochodów używanych. Jakiś czas temu opisywaliśmy BMW serii 3 E36, później był Mercedes Klasy C W202. Teraz przyszła kolej na trzeciego Niemca, tym razem z Ingolstadt. Chodzi oczywiście o Audi A4 B5.

Dlaczego warto wybrać właśnie Audi A4?

Po artykułach o BMWMercedesie, jeden z czytelników zasugerował, że powinniśmy przedstawić jeszcze trzecią możliwość wydania 15 tysięcy złotych na niemieckie auto klasy premium. Trzy modele zza naszej zachodniej granicy, mniej więcej tej samej wielkości, w podobnym przedziale cenowym, a każdy z nich jest zupełnie inny. Wiele osób twierdzi, że skoro BMW jest bardziej sztywne i sportowe, a Mercedes luksusowy i prestiżowy, to Audi jest czymś pomiędzy.

Można właśnie tak myśleć, ale auta producenta z Ingolstadt są wyjątkowe i prawie zawsze budzą bardzo pozytywne emocje. Powiedzcie w towarzystwie, że jeździcie BMW serii 3, a na pewno kilka osób uzna Was za nierozsądnego i niedojrzałego, jeżeli z kolei powiecie, że jeździcie Mercedesem Klasy C, to zawsze znajdzie się ktoś kto stwierdzi “Ja nie lubię Mercedesów, to auta dla dziadków”.

W identycznej sytuacji pokazując kluczyki od Audi, zawsze zostaniecie pozytywnie odebrani. Wszyscy lubią Audi. Małe dzieci, przedstawicielki płci pięknej, doprawdy coś w tym jest.

A4 może być więc świetną propozycją dla tych, którym nie odpowiada BMW serii 3, a z jakichś powodów nie chcą kupić Mercedesa. Niemiecka solidność, trwałość, jakość wykonania czy chociażby bardzo ładna, ale stonowana linia nadwozia sprawiają, że Audi pasuje zarówno do 20-latka jak i do osób starszych. Kupując Audi możemy mieć pewność, że dobrze utrzymany egzemplarz będzie służył nam lub naszej rodzinie przez lata.

Wydaje mi się, że zakup Audi świadczy o pewnym rozsądku i na ogół dojrzałości nabywcy, chociaż często można spotkać stereotypowych “wieśniaków” na drogach za kierownicą większej A6. Sądzę również, że A4 na ogół kupują ludzie, którzy znają się na motoryzacji, a ich wybór nie jest przypadkowy. Z jednej strony nie muszą nikomu niczego udowadniać, z drugiej natomiast chcą mieć naprawdę dobre auto.

Audi A4 B5 1994-2000

Pierwsza generacja Audi A4 zadebiutowała w 1994 roku, zastępując na rynku wysłużony model 80. Wraz z wejściem A4, niemiecki producent wprowadził nową zasadę nazewnictwa swoich samochodów, wcześniej były numerki np. 80, 100; teraz doszła literka oraz cyfra oznaczająca wielkość – odpowiednio A2, A3, A4 itd.

Rok po premierze sedana na rynku pojawiło się kombi, które co ciekawe, dysponowało mniejszą ilością miejsca w bagażniku. Sedan mieści 440 litrów, kombi natomiast zaledwie 390 litrów. Tutaj akurat gabaryty przestrzeni ładunkowej zostały podporządkowane linii nadwozia, kombi, czyli Avant, podobnie zresztą jak BMW E36 wygląda bardzo ładnie i dynamicznie.

Od samego początku auto było dostępne z silnikami benzynowymi 1.6 102 KM, 1.8 125 KM, 2.4 165 KM, 2.6 150 KM oraz 2.8 174 KM. Pojawiły się również Diesle, w tym legendarne 1.9 TDI (90, 110, 115 KM) z grupy Volkswagena, również w słabszej odmianie 1.9 DI o mocy 75 KM, a także 2.5 TDI 150 koni mechanicznych. W A4 pojawiła się też skrzynia Tiptronic, która oferowała możliwość manualnej zmiany przełożeń w trybie sekwencyjnym.

Z czasem zadebiutował również motor 1.8 Turbo 150 KM, który w wersji przeznaczonej na rynek USA posiadał moc 170 kucyków. Do oferty dołączył napęd na obie osie Quattro, który był standardowo montowany w topowej wersji S4 z doładowanym silnikiem 2.7-litra o mocy 265 koni mechanicznych. Setka w 5.6-sekundy i prędkość maksymalna 250 km/h nawet dzisiaj zwalają z nóg.

Ten wynik został pobity jedynie przez wersję RS4, która była sprzedawana tylko w odmianie nadwoziowej Avant w latach 2000-2001. 380 KM 0-100 km/h w 4.7-sekundy i prędkość maksymalna, która po zdjęciu blokady oscylowała w granicach 300 kilometrów na godzinę, to niewiarygodny rezultat jak na kombi.

W 1999 roku Audi A4 przeszło facelifting. Zmianie uległy reflektory, wprowadzono nowe zderzaki, boczne listwy oraz klamki. We wnętrzu zastosowano inną konsolę środkową oraz nowe fotele. Skoro jesteśmy przy wnętrzu to warto wspomnieć o ilości miejsca. Audi A4 nie jest liderem w swojej klasie i niektórym pasażerom może być ciasno na tylnej kanapie.

Auto posiada natomiast mnóstwo innych zalet. Jest stosunkowo niewielkich rozmiarów, więc nie będzie problemu z parkowaniem. Użytkownicy chwalą sobie świetne wyciszenie wnętrza, nie można również narzekać na komfort podróżowania. Oczywiście silniki wysokoprężne 1.9 TDI nie oferują tak wysokiej kultury pracy jak benzyniaki, jednak odwdzięczają się na stacji paliw, konsumując 5-6 litrów oleju napędowego na setkę.

Jeżeli poświęcimy trochę więcej czasu na poszukiwania i uda nam się nabyć zadbany egzemplarz, nie powinniśmy mieć problemu z kosztami eksploatacji. Karoseria jest ocynkowana i odporna na korozję, a wielowahaczowe zawieszenie nie boi się polskich dróg.

Nasze umowne 15.000 złotych podobnie jak w przypadku Mercedesa, wydaje się być idealną kwotą do zakupu Audi. Oczywiście bez najmniejszego problemu możemy znaleźć dużo tańsze egzemplarze, jednak pozorna oszczędność przy zakupie może równoważyć się z kosztami napraw.

Warto zwrócić uwagę na dwudziestozaworowe jednostki benzynowe 1.8 Turbo (5 zaworów na cylinder), jednak mnóstwo osób poleca Diesle 1.9 TDI, które są co prawda słabsze od odmiany 2.5-litra, jednak znacznie trwalsze. Rzadziej można spotkać auto z instalacją LPG.

Kilka przykładowych ogłoszeń:

1997 rok, 1.9 TDI, 11.600 zł sedan

2000 rok, 1.8 benzyna, 14.900 zł kombi

1996 rok, 1.9 TDI, 13.900 zł sedan

Zalety:

- Niemiecka solidność

- Wytrzymałość

- Wersje S4 i RS4

Wady:

- Niewielka ilość miejsca we wnętrzu

- Bagażnik wersji kombi

- nic nie przychodzi mi do głowy… może pomożecie?

Poniżej tabelka spalania. Minimalne (trasa)/maksymalne (miasto). Dane producenta.

1.6 102 KM 1.8 150 KM 2.4 165 KM 1.9 TDI 90 KM
6.1 – 11.6 l. 6.6 – 10.8 l. 6.9 – 13.4 l. 4.4 – 7.0 l.

Jeżeli jesteś lub byłeś posiadaczem Audi A4 B5 albo masz wyrobione zdanie na temat tego modelu, podziel się z nami swoją opinią. Czekamy również na propozycje aut, które mielibyśmy dla Was opisać.

Regulamin komentowania

  • LOL46

    k…wa! za 15 tys. SOLIDNE A4????????
    hahaha
    za 15 tys. to mozna 4 Audi w1 od Miecia spod Ciechanowa kupić

    • GTi

      Za 16tys bez problemu kupi się solidne A4 i to jeszcze w dieslu 110KM ale nie polecam tych samochodów bo na polskie drogi się nie nadaje, zawieszenie non stop się wybija – tandeta aluminiowa. A4 B5 jest mało popularnym samochodem i później będzie problem ze sprzedażą za dobrą cenę, na dodatek jest to mało urokliwe auto…

      • Manitou20_92

         Kompletna bzdura, zawieszenie faktycznie jest delikatne i trzeba co raz w nie zainwestować. Druga rzecz – mało popularne? w tej chwili to jedne z bardziej popularnych samochodów, ponadczasowa linia nadwozia komfort elegancja i trwałość sprawiaja ze te samochody wciąż widac na ulicach i sie wyrózniaja klasą :) Moim zdaniem jest to jeden z tych samochodów które na długo zostaną zapamietane, ja osobiscie uwielbiam ten model

    • a00

      sprowadziłem z niemiec za 1800euro (rocznik 98, z książką serwisową, jedyny wkład jaki był potrzebny to wymiana filtrów, oleju i akumulatora). całość wydatków zmieściła sie w 10 tys.
      Do wad dodałbym kiepska widoczność przez tylnią szybe (wersja po lifcie)

  • jarecki

    Artykul cholernie naciagany, Audi A4 model B5 jest w w tej chwili bardzo bliski statusu dresowozu w rodzaju BMW 3er E36 (podkreslam STATUSU, nie znaczy to ze kazdy takowym jezdzacy to lysy dres czekajacy tylko zeby spod swiatel odjechac z dzikim piskiem). Audi kojarzy sie _dosc_ dobrze, nie tylko z powodu niedawnego calkiem modelu A5, ale wiele osob kupuje za ostatnie pieniadze stare samochody tej marki, a na naprawy i czesci to juz nie ma. Dzieki temu oraz mentalnosci typowego posiadacza A4 dzisiejszych czasow (20-kilku latek z niewielkim stazem za kolkiem) mamy to, co mamy w przypadku E36 czyli status zajezdzonego dresowozu, ktory kupic nie sztuka, za to kupic dobry to cud

    • http://autokult.pl/author/bartek Bartosz Pokrzywiński

      Na pewno masz trochę racji, jednak moim zdaniem Audi nadal kojarzy się dużo lepiej niż BMW i to chyba najbezpieczniejszy zakup w swojej klasie.

    • Piotrek

      Moim zdaniem Audi A4 B5 w tym przedziale cenowym jest najlepszym wyborem doskonałe wykończenie,trwałość i niezawodność… Co do BMW 3 E36-posiadacze tych samochodów pewnie będą oburzeni ale moje zdanie jest takie że to auto użytkują w większości “buraki” oczywiscie nie wszyscy wiejskie tuningi ciemne okulary i sie lansuja jak pawiany… jeśli osobiscie miał bym kupic Bmw wolał bym chodzić pieszo… Audi Rules!

      • Piotrek

        Moim zdaniem Audi A4 B5 w tym przedziale cenowym jest najlepszym wyborem doskonałe wykończenie,trwałość i niezawodność… Co do BMW 3 E36-posiadacze tych samochodów pewnie będą oburzeni ale moje zdanie jest takie że to auto użytkują w większości “buraki” oczywiscie nie wszyscy wiejskie tuningi ciemne okulary i sie lansuja jak pawiany… jeśli osobiscie miał bym kupic Bmw wolał bym chodzić pieszo… Audi Rulez!

  • Mariusz

    “Warto zwrócić uwagę na pięciocylindrowe jednostki benzynowe 1.8 Turbo” O ile mi dobrze wiadomo to te silniki jak i odmiana bez turbiny (125KM) były 4-cylindrowe rzendowe tyle że miały 5 zaworów na każdy cylinder czyli 20V…

    • http://autokult.pl/author/bartek Bartosz Pokrzywiński

      Tak tak, chodziło oczywiście o zawory.

      • Mariusz

        “Warto zwrócić uwagę na pięciozaworowe jednostki benzynowe 1.8 Turbo” według mnie powinno być jednak dwudziestozaworowe…

    • Patryk

      czy 1.8turbo czy bez turbiny , miały 5cylindrów 20v czyli wychodzi po 4 zawory na cylinder widze jestes nie zbyt poinformowany …

      • Patryk

        cos pochrzaniłem . 4 cylindry i po 5 zaworków na cylinder …

  • http://asd.com asd

    chciałbym wiedzieć co napiszecie o Mercedesie S500[W140], Audi A8 4.2 Quattro[D2] i BMW 740i[E38] z roczników 1994-1999 w cenie do 25-30k. W grę wchodzą oczywiście w tych limuzynach skrzynie automatyczne(ciekawe co o nich napiszecie….) I piszę tutaj o kwocie na samo auto, bez wstępnych napraw i doprowadzenia do stanu idealnego, bo na to a sam początek trzeba wydać minimum 5k żeby wszystko za chwilę się nie posypało(rozrząd, termostat, pompa wody, uszczelniacze, klimatyzacja, oleje skrzyni, silnika, płyn chłodniczy, filtry powietrza, oleju, ASB i oczywiście uszczelki) no i z tym wszystkim w przypadku A8 da się spokojnie zmieścić. Warto także pamiętać, że V8 lubią pić olej ;) Więc warto zaglądać czasami co się dzieje z silniku. Wiadomo także, że można wydać i 50k na te roczniki, ale to są dopieszczone modele po FL(w przypadku A8) :)

    • jarecki

      Nie napiszą, bo to cykl o autach dla “Kowalskiego”, czyli raczej do 15 tys. Moze kiedys…

  • qwerty

    to może teraz jakieś kompakty w podobnej cenie? np golf, a3 itp

  • Kuba

    Swoją drogą bardziej dresowy od A4 jest A3.
    Może coś z innej beczki, może Lancie Kappe ? Alfe 166 ? Może Subaru Legacy ?

  • http://asd.com asd

    @jarecki – a to już kowalski nie może sobie pozwolić na luksusową limuzynę? Hym..w sumie masz rację. Bo jeżeli laik kupi takie AUTO bo zapewne po kilkunastu miesiącach i naprawach u józia-spec-mechanika-z-gminy limuzyna stanie się zwykłym druciakiem… :( Nie to, że sam jestem jakiś strasznie zamożny, ale kocham auta i nie pozwoliłbym na wieś-tuning czy poważniejsze naprawy samemu lub u sąsiada-mechanika-druciarza.

  • wojtek

    Bez obrazy Panie Bartoszu P. ale tekst chyba w calosci skopiowany i wprowadzajacy w blad… lepiej trzeba bylo poznac ten model zanim sie cos napisze …bo pisanie w stylu “wielowahaczowe zawieszenie nie boi się polskich dróg” to smiechu warte zarty… nie rozumiem rowniez tego porownywania do BMW

    • http://autokult.pl/author/bartek Bartosz Pokrzywiński

      Bez obrazy Panie Wojtku, zniosę wszystko, ale…

      Nigdy niczego nie skopiowałem, a na taki tekst trzeba poświęcić kilka godzin pracy, więc dziękuję za uznanie.

      Pozdrawiam serdecznie.

      • pawel

        Kilka godzin pracy…? Może jednak warto pomyślec o czymś innym niz traceniu czasu?

      • a00

        Z tego co czytałem to w istocie, zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg.
        Ale za to prowadzenie jest genialne.

  • mm

    Wszytko było by fajnie jakby w środku nie było tak maluuuuutko miejsca. Największą wada A4.

  • maciek

    A ja kam koło domu A4 1.8t któro ma 180KM i to nie jest mój wymysł silnik AJL kt nie wierzy sprawdzi

  • darek

    To zawieszenie nie jest takie trwale jak sugeruje autor zreszta identyczne bylo w Passacie B5 choc dzis juz jego naprawa nie ksoztuje tak ogromnych pieniedzy jak jeszcze 10-15 lat temu .Wiem bo mialem.
    Samochod jak najbardziej poprawny ale nie jest to juz generacja prostych i tanich w utrzymaniu modeli.Tak wiec jesli ktos ma wydac ostatni grosz na A4 i chce jezdzic skrajnie tanio to nie jest dla niego propozycja.
    Ja zjezdzilem modelem A5 B6 1.9tdi 150tys km a wczesniej juz tyle byla nabite przez poprzedniego wlasciciela i praktycznie obylo sie bez uterek i bardzo sobie chwalilem ten samochod.

  • Kacper

    Nie jestem posiadaczem Audi aczkolwiek mam okazję od czasu do czasu zasiąść za ster A4 B5 1.9TDI z 1998 roku. Cena 15 tys. za takie auto w dobrym stanie to lekka przesada, ponieważ miałem okazję jakiś czas temu pomagać swojej mamie w poszukiwaniach na terenie warszawskich komisów i okolicach. Po kilku tygodniach znaleźliśmy piękne srebrne kombi za 17 900, sprowadzone z niemiec z przebiegiem 180 000 km.

    Pierwsze pozytywne wrażenie jakie na mnie wywarła, to bardzo równa i cicha praca silnika. Dopiero po przekroczeniu ok. 90-100 km/h zaczyna być nieco głośniej i trochę szumi. Zawieszenie mogłoby być trochę twardsze, bo trochę za bardzo przechyla na zakrętach, ale to jest do zrobienia. tak poza tym to dobrze tłumi wszelkie nierówności. Silnik jest wystarczająco żwawy, na żadnym z biegów nie brakuje mu mocy i zawsze reaguje na wciśnięcie gazu, bez żadnych dziur.

    Zgodzę się z ciasnym wnętrzem. 186 cm wzrostu i mam lekki problem ze zmieszczeniem nóg aczkolwiek patrząc na to realnie A4 nie jest zbyt dużym autkiem.

    Generalnie super auto za rozsądne pieniądze. I do tego rewelacyjnie niskie spalanie! po mieście oscyluje w granicach do 6 litrów. oczywiście przy spokojnej jeździe.

    • ja72

      Zgadzam sie, mam jak drugie auto – uzywana A4 1,8 kombi z 96r. – i naprawde sie zdziwilem komfortem jazdy, materialam i wygluszeniem podczas jazdy – teraz wiem czemu one wiecej kosztuja, wczesniej mialem rozne japonskie wozy ale jednak im brakuje odrobiny komfortu w zawieszeniu i w materialach.. silnik 125 KM wystarczy do codziennej jazdy ale moca nie poraza, mam gaz wiec spalanie ok 13l bez nadmiernego oszczedznia, jedynie faktycznie co do miejsca z tylu to nie jest go duzo i trudno sie wchodzi szczegolnie gdy sa dzieci w fotelikach – miejsce za kare..
      ale ogolnie bardzo pozytywne auto.
      Co do zawieszenia jestem w szoku ile moze wytrzymac – ale podejzewam ze mam oryginal, bo jezdzac juz 3ci rok nie ma jeszcze luzow, w innym Audi testowalem juz tanie zamienniki i faktycznie – nie ma co oszczedzac – bo najwczesniej padly juz po kilku tysiacach km….

  • donk

    jestem posiadaczem audi a4 b5 silnik afn (1.9tdi), oczywiscie mowa ze zawieszenie wytrzymuje polskie drogi to totalna bzdura bo jest dokladnie odwrotnie!! no i jeszcze cena 15 k za benzyne no to moze tak, ale zadbane diesle (nie zajechane) to wydatek rzedu 20 k minimum. trzeba jeszcze dodac ze ceny czesci nie sa tanie (chyba ze ktos nie patrzy na ich jakosc i laduje najtansze zamienniki, ja bym tego nigdy nie zrobil w swoim samochodzie). poza cena i zawieszeniem to artykul oddaje prawde o tym modelu. zrobilem swoim okolo 80 tysiecy km i nic sie nie stalo (poza zawieszeniem oczywiscie), teraz tylko bardzo kosztowna ponowna wymiana rozrzadu.

  • Endrju

    Kto nie miał Passata B5 lub właśnie tego modelu Audi z wielowahaczowym przednim zawieszeniem ten nie wie o czym pisze. To prawda, że jest droższe w serwisowaniu i gorzej znosi dziury niż prosty mcpherson ale prowadzi się wyśmienicie. Po prostu zero wpływu napędu na układ kierowniczy. Jeśli ktoś kupuje zestaw wahaczy i sworzni na allegro za 1000 zł to gratuluję! – po 10 tys km ma nowe luzy, ale jeżeli ktoś kupi porządny zamiennik za ok. 2000 zł to przejedzie z palcem w d… 100 tys km bez problemu.

    • prince

      Od początku niemiecki auta praktycznie dominowały w tej klasie m.in. poprzez modele wspomniane – Passat i Audi A4, kiedyś również Passat i Audi 100

    • Senecki

      A to prawda tylko że dobre zamianniki kosztują nawet do 3,5 K zł ale zdarzają się tańsze

  • Krzychu

    A może by tak opisać Mazdę 626 2.0i 136KM kombi piątej generacji. Samochód jest z lat 97-01 z bogatszym wyposażeniem niż Audi A4 a mimo to cena jest taka sama.

  • maniek

    pytanie:
    czym jeżdzisz?
    odpowiedż!!!!!!!!!
    pierdolisz sie czy trzeba z tobą chodzić!!

  • adam34

    Oczywiste najwięcej komentarzy od ludzi którzy co najwyżej w 10 letnim golfie siedzieli, albo raczej w autobusie MPK…

    Każdy Polak to ekspert od wszystkiego, dlatego mamy tak innowacyjną gospodarkę

    pozdr.

  • vw

    Moj przyjaciel posiada A4-ke 2,5 TDI 1999r. REWELACJA ! i tyle, dał za nią 20 tys. zł. i jest naprawde ładna, zreszta i tak sie lepiej znacie nie ? jak na wszystkim :)

  • koktech

    z diesel:
    2.5 tdi to kibel – poczytajcie na forum a4 – walki do wymiany co chwile
    1.9 spox o ile dobry egzemplarz
    z benzyny:
    1.8 T(150 kucy), 2.4 (165 kucy), 2.8 (174 kuce) – udane, dlugie przebiegi i kultura pracy szczegolnie V6

    Zawieszenie super ale na niemieckie drogi. U nas porazka ale to przeciez nie wina niemcow tylko naszych drog. Niemieckie auto nie jest produkowane z mysla o polskich drogach.

  • Ireneusz

    Jestem posiadaczem audi a 4 1,9tdi 1999po lifcie komfort jazdy super,spalanie 5do 6litrów,na trasie nie przekracza 5l ,przyśpieszenie rewelacja po tej zimie 1 wahacz do wymiany,koszt około 120zł.Polecam

  • Marian

    Czasem zdarzają się dziwne okazje. Na przykład nowe BMW 650i za 99 tysiecy. Więcej:
    http://www.motofreak.eu/2010/03/prawie-nowe-bmw.html

  • Marian

    Czasem zdarzają się dziwne okazje. Na przykład nowe BMW 650i za 99 tysiecy. Więcej: http://www.motofreak.eu/2010/03/prawie-nowe-bmw.html

  • Janusz

    Jestem posiadaczem AudiA4 B5 z 1995r. (1,8T limuzyna-benzyna) od 2005 roku, czyli ponad 5 lat. Bardzo chwalę to auto, gdyż absolutnie nie jest tak, że zawieszenie jest bardzo awaryjne. Owszem wymieniłem dwa przednie-dolne wahacze z lewej strony i to wszystko jeśli chodzi o zawieszenie. Koszt z robocizną to 500 zł. Wahacze BOSCH . Zamienników absolutnie nie polecam ! Czyli jak widzicie nie jest regułą to jak inni piszą, że koszty naprawy tego auto to kosmos ! Uważam, że jest to norma bo każde auto prędzej czy później będzie wymagało naprawy w tym zakresie. Eksploatacja mojego Audi polega na corocznej wymianie oleju silnikowego Mobil1 50W50 i cyklicznego tankowania wyłącznie etyliny Pb98 Verva lub v-power). Dlaczego to chyba się domyślacie ? Auto ma przebieg 199 tys. i sprawuje się pięknie zarówno w trasie jak i podczas jazdy miejskiej. Wobec powyższego uważam, że nie ma reguły – każde auto trzeba leczyć w odpowiednim czasie, przy czym należy wybrać odpowiedniego “doktora”. Przebieg mojego Audi wskazuje na to, że niebawem trzeba będzie wymienić rozrząd, lecz to dotyczy normalnej eksploatacji i z tym trzeba się pogodzić. Auto posiada klimę (klimatronik) i tę również trzeba od czasu “odkazić”. Za rok, może dwa zamierzam je sprzedać i jestem przekonany, że kolejny użytkownik będzie z niego zadowolony podobnie jak ja, gdyż Audi to auto naprawdę dobrej klasy i tylko ci narzekają, którzy używają je jedynie w zakresie jazdy sportowej. To oczywisty błąd gdyż auto w zamyśle konstruktorów nie jest autem wyczynowym co nie oznacza, że brakuje mu “pary”. Wręcz przeciwnie, auto jest dynamiczne i świetnie sobie radzi także i w tej roli. Oczywiście bardzo zachęcam do jego zakupu i jestem przekonany, że jeśli rozsądnie będziemy je eksploatować, odwdzięczy się ono z nawiązką !

    • chudy

      masz racje autko godne uwagi ja mam kombi 1.9 tdi 90 kw oszczędne autko po zimie jeden wahacz sie sypie a tak pozatym autko bezawaryjne 230000 przebieg i złego słowa nie powiem trzeba tylko trafic od 1 niemca 5.5 , 6.9 spalanie dobre autko ……………

  • Mycha$

    Audi a4? ludzie nie ma lepszego auta w tej cenie!!! mam je już 3 lata i to w LPG i nawet parownika tzn membran nie wymieniałem co w innych markach typu RENAULT zdarza się co roku… auto świetne,ekonomiczne,przestrzenne porównywane nawet przez moich znajomych do wyższej klasy Mercedesa…. Naprawdę polecam… Dynamiczny silnik 1.8 b potrafi naprawdę cuda! Jeżeli macie wybierać pomiędzy BMW czy Mercedesem rozważcie w szczególności propozycje Audi! zero rdzy i dynamika! tak to jest to!

  • Janek

    Zapomnieliście kochani o wersji 2.8 30v 196 koni. Auta z tym silnikiem zaczeto produkowac pod koniec 1996 roku 7.4 sekundy do setki i predkosc max 240 km/h teoretycznie w praktyce 255 km/h jechałem

    • Szczepanbusko

      jestem posiadaczem audi A4 z silnikiem 1.9TDI 90 KM  I SZCZERZE wam powiem baranie łby ze auto z tym motorem jest nie do zajebania!!!!!!!!!!w ciagu poltora roku zrobilem cos kolo 50 tys kilometrow i tyle co robilem w silniku to wymienilem uszczelke pod klawiatuera i nic wiecej!!!!!dlatego polecam audi z ta odmiana silnika naprawde warto:)

    • Szczepanbusko

      jestem posiadaczem audi A4 z silnikiem 1.9TDI 90 KM  I SZCZERZE wam powiem baranie łby ze auto z tym motorem jest nie do zajebania!!!!!!!!!!w ciagu poltora roku zrobilem cos kolo 50 tys kilometrow i tyle co robilem w silniku to wymienilem uszczelke pod klawiatuera i nic wiecej!!!!!dlatego polecam audi z ta odmiana silnika naprawde warto:)

  • Ogarek6

    Jaki najlepszy olej lejemy do automatycznej skrzyni biegów.
    Mam Audi A4 1,9  B5 TDI 1999 rok.
    Pozdrawiam.