Detroit 2010: Młodszy brat Audi e-Tron

Detroit 2010: Młodszy brat Audi e‑Tron

Detroit 2010: Młodszy brat Audi e-Tron
Bartosz Pokrzywiński
12.01.2010 16:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:48

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

E-Tron bazujący na Audi R8 mierzy 4.26-metra długości, 1.9-metra szerokości i 1.23-metra wysokości. Frankfurckie Audi napędzają cztery silniki elektryczne, rozlokowane po dwa na obu osiach o łącznej mocy 313 koni mechanicznych i 4500 Nm momentu obrotowego. W efekcie pierwsza setka na liczniku pojawia się już po 4.8-sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 kilometrów na godzinę.

Audi postanowiło jednak upakować serce bardzo udanego e-Trona do czegoś mniejszego. Wybór padł na TT-podobną karoserię, która wygląda naprawdę zgrabnie. Zaledwie 3.93-metra długości, 1.78-metra szerokości i 1.22-metra wysokości stawia nowego gniazdkowoza nawet pod oryginalnym TT.

Dzięki zastosowaniu bardzo lekkich materiałów udało się uzyskać wagę 1350 kilogramów, z czego 399 kg ważą same baterie. Służą one do napędu dwóch, a nie czterech silników elektrycznych, które umieszczone zostały na tylnej osi. Łącznie produkują 204 konie mechaniczne i 2650 Nm momentu obrotowego.

To pozwala e-Tronowi na osiągnięcie pierwszej setki w 5.9-sekundy i rozpędzenie się do 200 kilometrów na godzinę. Baterie wystarczają na około 250 kilometrów, a czas ich ładowania w domowym gniazdku 230V wynosi 11 godzin. Audi twierdzi, że przy użyciu specjalnej stacji dokującej można skrócić proces ładowania do zaledwie dwóch godzin!

Taki gniazdkowóz to ja rozumiem! Lekki, niewielki, szybki i nawet praktyczny, 250 kilometrów to już coś. Frankfurcki e-Tron wchodzi do limitowanej produkcji w 2012 roku, jak będzie z jego mniejszym i ładniejszym odpowiednikiem? Czas pokaże.[block position="inside"]9370[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)