Nissan GT‑R w liczbach
Podano wreszcie oficjalną specyfikację Nissana GT-R, którego fotki niedawno mogliście podziwiać. Autoweekowi udało się położyć ręce na aucie, a ściślej rzecz biorąc na jego kierownicy. Już teraz również wiadomo ile będzie kosztował nowy Nissan. Znawcy porównują go do Porsche 911 Turbo, które kosztuje ok. 126,000$, natomiast najnowszy GT-R ma mieć metkę z ceną +/- 70,000$!
Podano wreszcie oficjalną specyfikację Nissana GT-R, którego fotki niedawno mogliście podziwiać. Autoweekowi udało się położyć ręce na aucie, a ściślej rzecz biorąc na jego kierownicy. Już teraz również wiadomo ile będzie kosztował nowy Nissan. Znawcy porównują go do Porsche 911 Turbo, które kosztuje ok. 126,000$, natomiast najnowszy GT-R ma mieć metkę z ceną +/- 70,000$!
Nowy Nissan ma być wyposażony w podwójnie doładowaną jednostkę V6 o pojemności 3,8 litra. Moc auta oceniono na poziomie 473KM, a przełożona jest ona na wszystkie cztery koła, z pewnym zastrzeżeniem. W momencie, gdy auto poruszać się będzie z prędkością do 40km/h, moc będzie równomiernie podawana na przednią i tylną oś w stosunku 50/50, lecz, jeśli założymy trochę cięższe buty i głębiej wciśniemy pedał stosunek zmieni się na 40/60 (przód/tył). Istnieje również ekstremalna opcja - gdy nasze buty okażą się na tyle ciężkie, że pedał dociśniemy baaardzo głęboko, moc może nawet zmienić stosunek przełożenia do 2/98. Auto jest więc całkiem elastyczne (no i dynamiczne). Jak już pisałem od 0-100km/h rozpędza się w 3,5 sekundy, a prędkością maksymalną jest 310km/h.