Silnik 3,6-litra bi-turbo od Porsche 911, który dysponuje mocą 480KM, to zdecydowanie jedna z ciekawszych opcji dla osób poszukujących sportowych wrażeń z jazdy. Jak się jednak okazuje tam gdzie znajdzie się miejsce na moc, tam zawsze będzie jeszcze większe zapotrzebowanie i większe możliwości. Tak przynajmniej zdaje się twierdzić Sportec - tuner Porsche, który dopiero co zaprezentował swoją wersję popularnego modelu.
Silnik 3,6-litra bi-turbo od Porsche 911, który dysponuje mocą 480KM, to zdecydowanie jedna z ciekawszych opcji dla osób poszukujących sportowych wrażeń z jazdy. Jak się jednak okazuje tam gdzie znajdzie się miejsce na moc, tam zawsze będzie jeszcze większe zapotrzebowanie i większe możliwości. Tak przynajmniej zdaje się twierdzić Sportec - tuner Porsche, który dopiero co zaprezentował swoją wersję popularnego modelu.
Porsche 911 po tuningu od Szwajcarów dysponuje znacznie większym zapasem mocy. Z wyżej wymienionej jednostki zamiast standardowych 480KM udało się wycisnąć aż 858KM(!). Czysty obłęd!
Moc przekazywana jest na tylną oś, za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni. Stosunek mocy do wagi wynosi 637KM na tonę (auto ogółem waży 1.345kg). Do "setki" rozpędza się w 3 sekundy, a po czasie 18,9-sekundy od startu zatrzymanego licznik będzie wskazywał wartość 300km/h. Maksymalna prędkość, jaką udało się zarejestrować na włoskim torze w Nardo, wynosi 380km/h.
Prawdziwy król szos![block position="inside"]9886[/block]
Źródło: jalopnik