Jak się jeździ Fordem T z 1916 roku?

Jak się jeździ Fordem T z 1916 roku?

Ford model T
Ford model T
Mateusz Gajewski
02.07.2009 12:30, aktualizacja: 02.10.2022 17:53

Model T od Forda zrewolucjonizował motoryzację. Zaczynając chociażby od spopularyzowania samochodów spalinowych, poprzez rozbudowę sieci dróg, aż po dzisiejsze kształty pojazdów. Zastanówmy się jednak, czy kiedyś podróżowanie samochodami było tak wygodne i przystępne jak dziś? Czy wsiadając do pojazdu wystarczyło przekręcić kluczyk lub nasicnąć przycisk START? Odpowiedź jest oczywista: nie.

Zobaczmy więc jak wyglądała jazda Fordem T, a także PRZYGOTOWANIA do jazdy.

Model T od Forda zrewolucjonizował motoryzację. Zaczynając chociażby od spopularyzowania samochodów spalinowych, poprzez rozbudowę sieci dróg, aż po dzisiejsze kształty pojazdów. Zastanówmy się jednak, czy kiedyś podróżowanie samochodami było tak wygodne i przystępne jak dziś? Czy wsiadając do pojazdu wystarczyło przekręcić kluczyk lub nasicnąć przycisk START? Odpowiedź jest oczywista: nie.

Zobaczmy więc jak wyglądała jazda Fordem T, a także PRZYGOTOWANIA do jazdy.

Wypada zacząć od przełączenia przepływu paliwa, o ile mamy to paliwo (w celu sprawdzenia tego musimy podnieść siedzenie i użyć drewnianej miarki aby dowiedzieć się jak wiele paliwa mamy w zbiorniku). Sprawdzanie poziomu oleju także nie należy do najprostszych - należy odkręcić korki pod samochodem i zobaczyć czy olej wypływa na dół. Jeśli tak to znaczy, że jego poziom jest w porządku.

Gdy wszystko już posprawdzamy i przyjdzie nam odpalić samochód próżno tutaj szukać elektrycznego zapłonu. Należy wysiąść z pojazdu i użyć specjanej korbki. Trzeba jednak uważać, aby ta nie przekręciła się dookoła i nie obiła nam nadgarstka.

Ciekawostką jest, że w modelu T nie sterujemy prędkością pojazdu za pomocą pedału w podłodze, ale używamy do tego dźwigni znajdującej się tuż za kierownicą. Zamiast drążka zmiany biegów mamy tutaj pedał w podłodze który odpowiada za bieg wolny (z włączonym hamulcem ręcznym) lub za bieg szybki. Jest także pedał hamulca i pedał biegu wstecznego.

Niesamowita maszyna, prawda?

Źródło: jalopnik

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)