Porsche 911 GT3 RS - nowe wcielenie sportu!

Porsche 911 to prawdopodobnie najpiękniejsza linia auta w historii motoryzacji. Wersja 911 GT3 RS, to prawdopodobnie najczystsza forma auta sportowego. Teraz w nowej odsłonie…

Porsche nazywa GT3 RS najbardziej sportową wersją Porsche, którym możemy ruszyć po drogach publicznych. Co jest w niej takiego wyjątkowego? Kilka rzeczy.

Przede wszystkim sześciocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra, wykorzystana również w modelu GT3 która rozwija 450 KM. Moc przenoszona jest poprzez sześciobiegową przekładnię manualną (o skróconych przełożeniach). Czy jest lepsza? Z pewnością, choć producent nie podał ani przyspieszenia do pierwszej setki, ani prędkości maksymalnej.

porsche-1-tak

Co dalej? Modyfikacji uległ również system sterujący zawieszeniem PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz PADM (Porsche Active Drivetrain Mounts). W celu lepszej trakcji poszerzono przednią i tylną oś! Oszczędość masy to jedno z najważniejszych zadań przy projektowaniu GT3 RS. Stąd zwrócono uwagę nawet na… akumulator! Który, zamiast standardowego jest teraz litowo-jonowy i lżejszy o ponad 10 kg.

Wszystko wspaniale gra z nowym bodykitem, układem wydechowym z tytanu oraz wielkim spojlerze.

Porsche 911 GT3 RS oficjalnie zaprezentowane zostanie podczas tegorocznego Frankfurt Motor Show. Sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2010 roku. Cena? Tanio nie będzie – bez podatków to prawie 122,5 tys. euro za… podstawową wersję. Ale przyznajmy. Żadne Porsche nie jest podstawowe, a już wersja GT3 RS z pewnością zwykła nie jest…

Może nieco wulgarne, ale dla mnie — bomba!

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować