Porsche wreszcie zmądrzało? Łopatki vs. przyciski?

Porsche wreszcie zmądrzało? Łopatki vs. przyciski?

turbo
turbo
Bartosz Pokrzywiński
03.09.2009 12:00, aktualizacja: 02.10.2022 18:24

Co jest elementem charakterystycznym aut marki Porsche? Każdy wie, że chodzi o stacyjkę, która umieszczona jest po lewej stronie kierownicy. Jednak do tej pory niemiecki producent w swoich autach stosował również bardzo "oryginalne" rozwiązanie zmiany biegów przy kierownicy w automatycznych przekładniach. Czyżby Porsche zmądrzało?

Co jest elementem charakterystycznym aut marki Porsche? Każdy wie, że chodzi o stacyjkę, która umieszczona jest po lewej stronie kierownicy. Jednak do tej pory niemiecki producent w swoich autach stosował również bardzo "oryginalne" rozwiązanie zmiany biegów przy kierownicy w automatycznych przekładniach. Czyżby Porsche zmądrzało?

Każdy z nas gdzieś w głębi marzy o Carrerze GT albo 911 Turbo i co do tego nie ma wątpliwości. Na Frankfurt Motor Show odbędzie się premiera nowego 911 Turbo, które najprawdopodobniej wprowadzi pewną rewolucję do aut ze Stuttgartu. Pojazd jest wyposażony w silnik 3.8-litra biturbo, który produkuje aż 500 koni mechanicznych. Moc przenoszona jest na koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni PDK... i tu najważniejsza zmiana.

turbo2006
turbo2006

Wcześniej w Porsche nie było tradycyjnych łopatek do zmiany przełożeń. Producent korzystał z dwufunkcyjnych przycisków, które popychając wewnętrzną częścią kciuka wbijaliśmy wyższy bieg, natomiast odciągając element w naszą stronę zbijaliśmy bieg. Dla niektórych mogło być to bardzo irytujące i na pewno wymagało przyzwyczajenia. Teraz 911 Turbo posiada "tradycyjną" kierownice z przyciskami + i -, istnieje więc szansa, że prawdopodobnie wszystkie Porschawki będą posiadały taką opcję albo nowa kierownica będzie współgrała ze starszymi modelami.

Osobiście wolę rozwiązanie prawa góra, lewa dół. Oryginalność oryginalnością, ale to trochę tak jakby zamienili kolejność pedałów, po prostu sprawia więcej problemów. Ciekaw jestem, czy zmienili również kolejność wrzucania biegów w trybie sekwencyjnym(dźwignią). Tu też było do tej pory inaczej, przesuwając drążek zmiany biegów do góry wrzucaliśmy wyższy, a pociągając do siebie wrzucaliśmy niższy bieg.

Film, na którym możecie zobaczyć działanie starej wersji ze skrzynią PDK.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)