Audi TT-RS ABT - z dedykacją dla Porsche

Audi TT‑RS ABT - z dedykacją dla Porsche

Audi TT-RS ABT - z dedykacją dla Porsche
Bartosz Pokrzywiński
09.09.2009 14:00, aktualizacja: 02.10.2022 18:26

Mówi się, że jeżeli kogoś nie stać na Porsche, zawsze może kupić Audi TT-RS. Niemiecki, legendarny już tuner ABT, ulepszył najmocniejszą TeTetkę, dodając jej małe co nieco po maską. Czy 420 koni mechanicznych wystarczy żeby pobić auta ze Stuttgartu?

Mówi się, że jeżeli kogoś nie stać na Porsche, zawsze może kupić Audi TT-RS. Niemiecki, legendarny już tuner ABT, ulepszył najmocniejszą TeTetkę, dodając jej małe co nieco po maską. Czy 420 koni mechanicznych wystarczy żeby pobić auta ze Stuttgartu?

Tak, pod warunkiem jednak, że rozmawiamy o Caymanie albo o Boxsterze. Problem w tym, że mówi się iż ludzie kupują te dwa modele dlatego, że nie stać ich na 911, czyli chcą mieć Porsche, więc TT nie ma szans.

ABT wzmocniło 2.5-litrowy, pięciocylindrowy silnik TFSI podnosząc jego moc z 340 do 420 koni mechanicznych. Dokładnie tyle samo koni mechanicznych ma pod maską R8. Przyspieszenie od zera do setki w 4.2-sekundy to efekt napędu Quattro, zaskakuje mnie jednak prędkość maksymalna. Jak podaje ABT wynosi ona teraz aż 282 kilometry na godzinę... świetnie!

Jednak kiedy kupujemy TT-RS w salonie, podczas konfiguracji sprzedawca zaproponuje nam również "Pakiet Carbon", który zdejmuje elektroniczną blokadę i tym samym podnosi prędkość maksymalną do 280 kilometrów na godzinę. 80 koni więcej i 2 km/h szybciej?

Sądzę, że mimo wszystko wśród właścicieli TT-RS znajdą się chętni na mały upgrade silnika.[block position="inside"]9710[/block]

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Audi A4 od ABT
Audi A4 od ABT
Mateusz Gajewski
ABT wzmacnia Audi z 2,0 TFSI
ABT wzmacnia Audi z 2,0 TFSI
Bartosz Pokrzywiński
Audi AS5-R od ABT
Audi AS5‑R od ABT
Michal Grygier
Komentarze (0)