BMW Simple Concept - czy aby na pewno taki prosty?

BMW Simple Concept - czy aby na pewno taki prosty?

BMW simple concept
BMW simple concept
Mateusz Gajewski
10.10.2009 17:00, aktualizacja: 10.10.2022 18:25

Niemieckie BMW już wielokrotnie udowadniało, że ma w swoich koszarach projektantów, którzy są w stanie stworzyć coś z niczego. Wystarczy cofnąć się nieco w czasie do chwili, kiedy oficjalnie zaprezentowano model GINA. Dziś po raz kolejny firma z Bawarii prezentuje ciekawy pojazd koncepcyjny. Tym razem nazwano go "Simple Concept", czyli "A Sustainable and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption".

Niemieckie BMW już wielokrotnie udowadniało, że ma w swoich koszarach projektantów, którzy są w stanie stworzyć coś z niczego. Wystarczy cofnąć się nieco w czasie do chwili, kiedy oficjalnie zaprezentowano model GINA. Dziś po raz kolejny firma z Bawarii prezentuje ciekawy pojazd koncepcyjny. Tym razem nazwano go "Simple Concept", czyli "A Sustainable and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption".

Z wyglądu pojazd przypomina zaprezentowany niedawno Land Glider od Nissana. Oba modele mają jedną cechę wspólną: łączą w sobie wygląd samochodu z motocyklem.

Trójkołowiec BMW powstał pierwotnie w 2005 roku, jednak dopiero dziś możemy podziwiać efekt końcowy. Ważący 450kg i mierzący 1100mm długości pojazd jest w stanie pomieścić w swoim wnętrzu dwie osoby, które siedzą jedna za drugą. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd może się przeciwstawić wiatrowi i złej pogodzie, a także pozwala kierowcy pokonywać zakręty ze sporą swobodą i dowolnie lawirować między samochodami stojącymi w korku. Sama "buda" automatycznie przechyla się wraz ze zwrotami kierownicy, jednak BMW twierdzi, że hydraulika uruchamia się automatycznie tylko wtedy, kiedy zajdzie taka potrzeba (np. podczas driftowania, co swoją drogą chętnie byśmy zobaczyli!).

Moc* Simple Concept* to 48KM, które pozwalają rozpędzać się od 0-100km/h w mniej niż 10 sekund. Prędkość maksymalna to - uwaga! - 200km/h, co zawdzięczamy niskiemu współczynnikowi oporów powietrza. Jednostka ta współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 6 kWh, dzięki czemu średnie spalanie wynosi tu 2-litry na 100km.

Szkoda tylko, że pojazd ten raczej nie pojawi się zbyt szybko w produkcji seryjnej. Jak na razie będzie go można podziwiać w muzeum BMW.[block position="inside"]9608[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)