Dacia Duster 4x4: Łada Niva naszych czasów

Dacia Duster

Dacia Duster

Łada Niva to prawdziwy off-roadowy samochód, który naprawdę potrafi wiele. Udowodnili to m.in. panowie z Top Gear kiedy wybrali Nivę najlepszym samochodem komunistycznych czasów. Mieli w tym sporo racji — sam wielokrotnie widziałem Łady Nivy, które radziły sobie w trudnych sytuacjach. Czy pojazd, który powstał z przymierza Renaulta z Nissanem będzie choć w połowie tak dobry jak Niva? Ciężko jednogłośnie stwierdzić. Pewnym jest, że Dacia Duster 4×4 wygląda naprawdę obiecująco.

Gdybym miał określić ten pojazd jednym, krótkim zdaniem, to rzekłbym iż jest to SUV przeznaczony dla mas. Według przedstawicieli firmy Renault, Dacia Duster ma być pojazdem, który łączy w sobie funkcjonalność zwykłego auta z możliwościami samochodu off-roadowego. Choć cena modelu będzie zbliżona do ceny aut miejskich (np. Fiesta), to jego walory jak ilość przestrzeni czy możliwości bardziej pasują do kompaktowych modeli z segmentu C.

Duster ma 4,31-metra długości i 1,82-metra szerokości. Oznacza to, że wymiary modelu są niemal identyczne, jak odświeżonego QashQai'a. Pod maskę Dustera trafią jednostki benzynowe (1,6 litra 110 lub 85KM) oraz diesla (105KM cDi), a wszystkie będą oferowane wraz z napędem na jedną oś lub wszystkie cztery koła.

System 4×4 zapożyczony od Nissana może pracować w trzech trybach: auto, gdzie moc jest automatycznie dostrajana w zależności od przyczepności; lock, gdzie 50% mocy przechodzi wciąż przez tylną oś; 4×2, gdzie jedynie dwa koła napędzają pojazd w celu uzyskania jak najlepszej ekonomii paliwowej.

W zależności od rynku Duster ma być oferowany wraz z systemami ABS, EBD, EBA oraz przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Sprzedaż w Europie oraz innych regionach występowania (Turcja, Algieria, Maroko) ma się rozpocząć wiosną 2010 roku. Później Duster trafi także na inne rynki (m.in. Ukraina, Syria, Izrael, Egipt).

Źródło: carscoop

Zobacz również: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM Blackstorm - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Robert Kubica wraca do wyścigów Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Matt LeBlanc zostaje w Top Gear Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Citroën C3 WRC (2016) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja] Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8