Mustang GT 5.0 - goni(ąc) renifery

Święta, Święta i po Świętach. Po kilku dniach stagnacji wreszcie coś się rusza w motoryzacyjnym świecie. W tym roku pod choinką oprócz swetra w romby i pidżamy, znaleźć mogliśmy jeszcze najmocniejszą odmianę Mustanga z 5-litrowym V8.

Pracownikom Forda skończyło się wreszcie wolne i dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej na temat najmocniejszego kucyka.

Pod jego maską pracuje 412-konny, 32-zaworowy silnik V8 o pojemności 5.0-litra. Motor ten w całości waży zaledwie 195 kilogramów, co w porównaniu ze starszymi jednostkami tego typu daje 20-procentowe zmniejszenie masy.

Wraz z tą jednostką stara pięciobiegowa skrzynia zostanie zastąpiona nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną 6R80 albo również sześciostopniową manualną MT82 — skróty pozostają tajemnicą. W takim zestawieniu z automatem Mustang z masywnym silnikiem V8 spalać ma na autostradzie nieco poniżej 10 litrów na setkę (25mpg), natomiast w mieście niecałe 14 l/100 km (17mpg).

Ford nie podał jeszcze osiągów, ale jeżeli 315-konna odmiana V6 przyspiesza od 0 do 96 km/h (60mph) w 4.9-sekundy, to dodatkowe sto koni powinno pozwolić na zejście do 4.5-sekundy. Prędkościomierz został wyskalowany do 260 kilometrów na godzinę i prawdopodobnie tyle też osiąga najmocniejszy Mustang.

Dodatkowo w wersji GT montowany będzie system wspomagający "sterowanie" nazwany EPAS — Electric Power Assist Steering. Wzmocniono również hamulce, mamy teraz 11.5-calowe wentylowane tarcze z przodu i 11.8-calowe z tyłu. Dla bardziej wymagających pojawi się opcja z hamulcami od Brembo z 14-calowymi tarczami z modelu GT500.

Kto dogoni kucyka?

Zobacz również: Ford S-Max - pierwsze wrażenia

Źródło: Carscoop

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5