Kia idzie za ciosem... i dobrze.

Kia idzie za ciosem... i dobrze.

Kia Venga.jpg 3
Kia Venga.jpg 3
Michal Grygier
10.01.2010 23:05, aktualizacja: 02.10.2022 19:47

Kia, koreański producent samochodów tanich i tandetnych. Tak przynajmniej kiedyś się uważało. Widziałeś Kię i zaczynałeś się śmiać. Jednak teraz już nie ma powodów do śmiechu. Szczególnie dla konkurencji. Oto model Venga.

Kia, koreański producent samochodów tanich i tandetnych. Tak przynajmniej kiedyś się uważało. Widziałeś Kię i zaczynałeś się śmiać. Jednak teraz już nie ma powodów do śmiechu. Szczególnie dla konkurencji. Oto model Venga.

Kiedy po raz pierwszy testowałem model Cee'd, tuż przed odebraniem testówki, pomyślałem sobie, że to będzie ciężkie przeżycie, ponieważ wcześniejsze moje przeżycie z Kią wyglądało jak Picanto z miękkim dachem i fatalnym dieslem. Jednak od modelu Cee'd Kia rozpoczęła walkę z europejskimi producentami jak równy z równym.

Venga zaprojektowana jest tak, aby połączyć funkcjonalność oraz przestrzeń charakterystyczną dla Mikro Vanów z segmentu B-MPV (Opel Meriva, Nissan Note, C3 Picasso) z dynamiczną stylistyką nadwozia przedstawicieli segmentu B hatchback (Toyota Yaris, Fiat Punto Evo , Ford Fiesta, Mazda 2, Skoda Fabia). I udało się. Na naszym rynku Venga pozycjonowana będzie w segmencie samochodów  małych ”B”.

„Mamy w ofercie model, który znacznie przewyższa poziomem funkcjonalności swoich konkurentów. Jest to również pierwszy  samochód  w segmencie B objęty pełną 7 letnią gwarancją” mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska.

„Dokonaliśmy wszelkich starań, aby zarówno ceny jak i specyfikację Vengi dostosować do potrzeb naszego rynku i uzyskać jak najwyższy poziom konkurencyjności tego auta. Wraz ze świetnym produktem i 7 letnią gwarancją udało nam się zaoferować cenę, która zaczyna się już od 39 900 zł. W opcjach i pakietach wyposażenia dodatkowego przygotowaliśmy dla naszych Klientów szeroką gamę specyfikacji dodatkowej. Celem takiego działania jest dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb Klienta. Chcemy, aby to Klient miał możliwość wyboru opcji za które jest w stanie zapłacić. Wykorzystujemy zatem maksymalnie zalety, które wynikają z bliskiej lokalizacji fabryki w Czechach i stosunkowo krótkiego  terminu realizacji naszych zamówień. Jestem naprawdę spokojny o przyszłość tego samochodu.” - dodał Dyrektor Szyszko.

Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6 litra i mocy odpowiednio 90 i 125KM oraz dwa wysokoprężne 1.4 o mocy 75 z 5 – biegową skrzynią biegów lub 90KM z 6 – biegową. Gamę silników Diesla zamyka 1,6 o mocy 128KM oferowany ze skrzynia 6 -biegową.  Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5.

Kia Venga.jpg 2
Kia Venga.jpg 2

Venga, jako pierwsza - w tym segmencie - oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest jako opcja we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach).

Auto dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia do wyboru (S, M, L, XL). Kierowca Vengi będzie mógł dodatkowo ‘personalizować’ swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Najbardziej spektakularną z tych opcji jest uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka auta i potęguje poczucie przestronności jego kabiny. Wśród dostępnych w pakietach lub osobno opcji znajdują się także m.in. system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, , automatyczna klimatyzacja , podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz ogranicznik prędkości. Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. W wersji XL dostępny jest również  bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start/stop silnika,  z funkcją zapobiegającą zatrzaśnięciu kluczyków we wnętrzu.

Kia Venga.jpg 1
Kia Venga.jpg 1

Jest też kilka innowacji. Kia Venga wyróżnia się kilkoma nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają kształtować przestrzeń kabiny i przedziału bagażowego. Jeżeli 422 litry standardowej pojemności ładunkowej (w normalnej pozycji siedzeń) nie wystarczają, Venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie  zdolności przewozowej ładunku.  I tak – dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym sam i jego pojemność do 552 litrów. Aby przewieźć przedmioty znaczniejsze wymiarowo, obie części tylnej dzielonej kanapy (60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji ‘Fold & Dive’. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa – bez potrzeby „upychania” zagłówków tylnych oparć. Po złożeniu obu siedzeń kanapy tylnej długość ładunkowa wynosi 1552 mm, a pojemność – 1486 litry (załadunek na wysokość podsufitki).

Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania (‘master control’). Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz Dot Matrix pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę.

Kia Venga
Kia Venga

Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda*, dźwignie selektora skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na puszki/kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC staje się coraz częściej stosowanym rozwiązaniem w dziedzinie zapobiegania wypadkom drogowym i Kia Venga w ten system jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie – w zależności od wersji wyposażenia. ESC obejmuje systemy kontroli trakcji (TCS) i wspomagający hamowanie awaryjne (BAS). Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają seryjne hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem przeciwblokowania ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. System HAC, który także wchodzi w skład ESC ułatwia ruszanie na wzniesieniu automatycznie zapobiegając zsuwaniu się auta.

Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych.

Do tego 7 lat gwarancji oraz całkiem przystępna cena - najtańsza Venga kosztuje 39 900 zł.

Cennik znajdziecie na przykład tutaj.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)