BMW 135i z nową turbosprężarką - M1?

BMW 135i z nową turbosprężarką - M1?

BMW 135i z nową turbosprężarką - M1?
Bartosz Pokrzywiński
13.01.2010 16:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:49

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawiły się spekulacje dotyczące BMW M1. Nie mam tu na myśli klasyka z centralnie umieszczonym silnikiem, chodzi o najmocniejszą wersję serii 1. Teraz niemiecki producent ujawnił wreszcie zmiany zachodzące pod maską tego modelu.

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawiły się spekulacje dotyczące BMW M1. Nie mam tu na myśli klasyka z centralnie umieszczonym silnikiem, chodzi o najmocniejszą wersję serii 1. Teraz niemiecki producent ujawnił wreszcie zmiany zachodzące pod maską tego modelu.

Nie wiemy czy to oficjalna odpowiedź na "zapotrzebowanie" stworzenia jeszcze mocniejszej wersji. BMW przedstawiło zmiany, które zajdą w modelu 135i, czyli w topowej Jedynce.

Auto do tej pory było napędzane rzędową szóstką o pojemności 3-litrów, która dzięki systemowi Twin Turbo (dwie sprężarki współpracujące ze sobą, jedna kończy, druga zaczyna) osiągała moc 306 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego.

Teraz niemiecki producent zmienia charakterystykę tej jednostki. Nowy motor o tej samej pojemności będzie wspomagany przez jedną turbosprężarkę, wykorzystującą system twin-scroll. Technologia ta pozwala na uzyskiwanie mniejszego "laga" z turbosprężarki, mówiąc po polsku, silnik ciągnie już od niższych obrotów.

Nie zmieni się również moc jednostki, nadal będzie to 306 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego.

Wraz z tym silnikiem do 135i wchodzi opcja wyboru siedmiobiegowej skrzyni DCT z łopatkami do zmiany przełożeń umieszczonymi za kierownicą. O tej skrzyni wspominał Mateusz. Czyżby więc to była ostateczna "odpowiedź" ze strony BMW?

[block position="inside"]9368[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)