Nowe BMW serii 3 - europejskie zmiany

BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Oprócz tych zmian jakie już opisaliśmy wczoraj, europejskie wersje BMW serii 3 otrzymają także zmienione jednostki diesla oraz zupełnie nowy model "startowy" 318i.

Zmieniona jednostka 2-litrowa diesla (320d) ma spełniać europejskie normy spalania EU 6. Jej moc to 184KM i 380Nm momentu obrotowego (wcześniej wersja 320d dysponowała silnikiem o mocy 177KM). W przypadku wersji coupe, dzięki tym zmianom czas sprintu do "setki" skrócił się o 0,4-sekundy i wynosi aktualnie 7,5-sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego ma wynieść 4,7l/100km. Wersja cabrio przyspiesza nieco wolniej — 8,3-sekundy i średnie spalanie wynosi 5,1l/100km.

BMW twierdzi, że model coupe z tą jednostką może osiągnąć prędkość maksymalną 236km/h, podczas gdy kabriolet 228km/h.

Podobnym zmianom poddano silnik 325d (3-litrowa jednostka). Moc podniesiono o 7KM, co ostatecznie uczyniło 204KM. Sprint do 100km/h trwa 6,9-sekundy (model coupe).

Ostatnim zmianom poddano wersję 335d. Jednostka pracująca pod maską tego modelu została nieco poprawiona, w skutek czego potrzebuje jedynie 6,6-litra ON na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym).

Wspomniany na wstępie silnik w modelu 318i to jednostka 2-litrowa (benzyna), która produkuje 143KM mocy i 190Nm maksymalnego momentu obrotowego. Razem z 6-biegową, manualną skrzynią model ten może przyspieszać od 0 do 100km/h w czasie 9,1-sekundy (wersja cabrio 10,3s.). Prędkość maksymalna jaką podaje producent, to w tym przypadku 210km/h. Wg. europejskich norm spalania pojazd potrzebuje średnio 6,3-litra benzyny na 100 kilometrów, a przy tym nie emituje więcej CO2 niż 146g na kilometr (cabrio odpowiednio 6,6-litra i 154g/km CO2).

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: carscoop

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku