Jaguar XJ - już w salonie.

Jaguar XJ - już w salonie.

Jaguar XJ - już w salonie.
Michal Grygier
22.01.2010 23:20, aktualizacja: 02.10.2022 19:53

Arkady Kubackiego były miejscem prezentacji najnowszego Jaguara XJ. Co kryje się pod tym kontrowersyjnym nadwoziem? Oczywiście cała masa luksusu i gadżeciarstwa.

Arkady Kubackiego były miejscem prezentacji najnowszego Jaguara XJ. Co kryje się pod tym kontrowersyjnym nadwoziem? Oczywiście cała masa luksusu i gadżeciarstwa.

Nowy XJ zmienia wyobrażenie o luksusowym samochodzie. To połączenie zaskakującego projektowania, intuicyjnej technologii i innowacyjnego myślenia.

Styl

Stylistyka XJ jest dość płynna. Udoskonalony sposób projektowania charakteryzuje się obecnie współczynnikiem oporu wynoszącym 0,29 (tyle samo, co sedan XF), co sprawia, że jest to najdynamiczniejszy z wszystkich produkowanych seryjnie jaguarów.

Dodatkowe 125 mm miejsca przy nogach w modelach z rozszerzonym rozstawem osi zapewnia bardzo wysoki poziom komfortu dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Standardowy dla wszystkich modeli panoramiczny dach szklany zwiększa poczucie przestrzeni wewnątrz nowego XJ.

Obraz

Poziomy wykończenia

Zupełnie nowy wygląd kabiny uzupełnia wybór kolorów, fornirów oraz skór (nigdy wcześniej nie widziany w Jaguarze). Cztery poziomy wyposażenia:

• Luxury

• Premium Luxury

• Portfolio

• Supersport

Ukoronowaniem tego jest model Supersport ze skórzanym wykończeniem dachu, pół-anilinowymi siedzeniami i fornirem z laserowymi wkładkami.

Wnętrze

Wnętrze najnowszego czterodrzwiowego Jaguara posiada - o dziwo - bardzo sportowy charakter; nowa generacja technologii widoczna jest w innowacyjnych wirtualnych wskaźnikach, przyciskach i opcjonalnym 20-głośnikowym 1200 W systemem nagłośnienia Bowers & Wilkins premium surround.

Obraz

Nadwozie

Sercem konstrukcji nowego XJ jest lekkie nadwozie nowej generacji. Zbudowane głównie z aluminium nadwozie jest sztywniejsze i znacznie lżejsze niż nadwozie stalowe. Jest ono w rzeczywistości najlżejsze w swojej klasie. Choć trzeba by się zastanowić, czy czasem Audi A8 nie jest tutaj nieco lepsze. W XJ nowa struktura zachowuje te same oparte o rozwiązania dotyczące nitowania i łączenia i korzysta z połączenia aluminium, magnezu i kompozytowych stopów w celu poprawy wytrzymałości, wyrafinowania i bezpieczeństwa.

Technologia

Nowy XJ zapewnia doświadczenie jazdy, które jest tak niezapomniane jak wygląd tego samochodu. Korzystając z technologii użytych po raz pierwszy w ekscytujących nowych modelach XFR i XKR, na przykład:

Adaptive Dynamics – czyli dopasowania dynamiki, który to system stale dopasowuje amortyzowanie do warunków jazdy;

Active Differential Control – czyli aktywną elektroniczną kontrolę tylnego mechanizmu różnicowego (w wersjach z turbodoładowaniem);

Quick Ratio Power-Steering – wspomaganie kierownicy dla lepszej zwinności (tak jak w XF-R).

Obraz

Napęd

Kierowcy Jaguara XJ będą mieli do wyboru silniki benzynowe i wysokoprężne, wszystkie wykorzystujące najnowsze technologie w celu zapewnienia doskonałych osiągów i oszczędności.

Wszystkie trzy silniki połączone są z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów typu shift-by-wire, sterowaną za pomocą system JaguarDrive Selektor lub umieszczonych przy kierownicy przełączników.

Topowy 510-konny 5-litrowy AJ-V8 silnik III generacji stoi na czele linii i jest dostępny w wersjach Supersport, a także wersja 385-konna z naturalnym zasilaniem powietrzem.

3-litrowa jednostka 275PS AJ-V6D III generacji to bezkompromisowa alternatywa wysokoprężna. Z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zapewnia ona każdy aspekt doświadczenia jazdy Jaguara, łącząc w sobie świetne osiągi (0-100 km/hh w 6,4 sekundy) z niższym zużyciem paliwa oraz emisją dwutlenku węgla (184g/km SWB) niż lider tego segmentu.

Trwałość

Aluminiowe nadwozie w ponad 50% wykorzystuje materiał pochodzący z recyklingu, a w przyszłości ma to być zwiększone do 75%. Panele nadwozia wytworzone z materiałów pochodzących z recyklingu wykorzystują tylko 5% energii koniecznej do pracy z nowym aluminium, co potencjalnie pozwala na oszczędzenie ton dwutlenku węgla przy produkcji jednego samochodu.

Będzie sukces...

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)