Polska trzecim rynkiem dla Mitsubishi! Zaskakujące...

Polska trzecim rynkiem dla Mitsubishi! Zaskakujące...

Polska trzecim rynkiem dla Mitsubishi! Zaskakujące...
Michal Grygier
23.01.2010 21:35, aktualizacja: 02.10.2022 19:53

Japoński producent Mitsubishi poinformowało właśnie, że z wynikiem 9 032 aut sprzedanych aut w minionym roku, Polska awansowała o cztery miejsca w rankingu marek. Polska motoryzacyjnym rajem dla producentów?!

Chyba nie, ponieważ cały czas sprzedaje się u nas znacznie mniej egzemplarzy niż w Niemczech, Francji, czy Hiszpanii. Zatem czy dobrze informować o takim fakcie? Może zwyczajnie w innych krajach tak kiepsko sprzedają się Mitsu, że wynik niecałych 10 tysięcy w Polsce daje trzecią pozycję?

Ale dzięki temu udało się jej uzyskać znaczący, 76% wzrost udziału w polskim rynku nowych pojazdów osobowych i ciężarowych, który wyniósł 2,5%. Dla porównania średni udział w rynku aut tej marki w krajach europejskich kształtuje się na poziomie około 0,7%.

Warto dodać, że w pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2009 (który kończy się w marcu 2010) Polska była trzecim największym rynkiem Mitsubishi w Europie (za Niemcami i Wielką Brytanią).

W 2008 roku udział aut Mitsubishi w polskim rynku aut wyniósł 1,42%. Rok później zwiększył się on o 76% do poziomu 2,5%, co przesunęło markę spod znaku Trzech Diamentów z 18. na 14. pozycję w rankingu sprzedaży samochodów.

Stało się tak za sprawą istotnych zmian strukturalnych w firmie i sieci dealerskiej, nowej strategii zarządzania i dzięki powodzeniu, jakim cieszą się liczne nowe modele tej marki.

Najlepiej sprzedający się Mitsubishi Lancer zdobył w roku ubiegłym 3 638 klientów. To niemal 140% więcej niż w 2008 roku, a jego udział w segmencie aut klasy niższej średniej zwiększył się prawie 2,5-krotnie, dając temu modelowi awans o osiem pozycji w rankingu pojazdów tej klasy.

W roku ubiegłym Mitsubishi Outlander, który trafił do 3 156 klientów, notując prawie 75% wzrost sprzedaży, stał się SUV-em nr 1 w Polsce. Dzięki takim rezultatom awansował o trzy miejsca w rankingu aut typu SUV, a jego udział w tym segmencie zwiększył się o 53% i wyniósł 11,6% (z 7,58% w 2008 roku).

„Cieszę się, że wybrany przez nas kierunek działań przynosi wymierne efekty - mówi dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors, Arkadiusz Tomala. „Ambitny plan sprzedaży 10 000 aut w 2010 roku to kolejne wyzwanie, któremu będziemy starali się sprostać. Sprzyjają nam wyróżniające spośród konkurencji cechy aut Mitsubishi takie jak niezawodność, dobre własności jezdne czy nietuzinkowy wygląd w połączeniu z atrakcyjną ceną, a także coraz wyższy poziom obsługi w autoryzowanych stacjach dealerskich. Zależy nam na tym, aby jak największa liczba polskich klientów miała okazję docenić te zalety”.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)