Jakiś czas temu pisałem o marce Kia. Sugerując, że z brzydkiego kopciuszka, koreańska marka stała się poważnym i docenianym graczem na globalnym motoryzacyjnym rynku. Dzisiaj jeden dowód.
Otóż Kia, w tak trudnych czasach kryzysu, szczególnie widocznym w słupkach sprzedażowych wszystkich producentów motoryzacyjnych, radzi sobie wręcz doskonale. W 2009 roku matka ta sprzedała łącznie aż 1 651 920 egzemplarzy! Sporo, prawda. Jednak największe uznanie tyczy się wzrostowi sprzedaży na poziomie 20,1 proc.
Największy wzrost sprzedaży odnotowała w Chinach - aż 69,9% na plusie. Jednak również w dotkniętej mizerią Europie Kia osiągnęła w zeszłym roku niezły wynik na poziomie 242 288 sprzedanych egzemplarzy, czyli +7,7%. W samych tylko Niemczech Kia sprzedała o 61,4 proc. więcej samochodów!
Najchętniej kupowane modele:
- Cerato : 304 295 sztuk
- Rio: 177 299 sztuk
- Sportage: 172 296 sztuk
- cee'd: 124 389 sztuk
- Picanto: 100 355 sztuk
Gdzie szukać powodów świetnej sprzedaży? Niska cena, ale również wprowadzona na początku bieżącego roku 7-letniej gwarancji na WSZYSTKIE modele Kia sprzedawane na Starym Kontynencie.
Większość producentów może tylko pozazdrościć takich wyników. A same Kie stają się coraz to lepsze.