Pierwszy raz uskrzydlony Gullwing, który jest wspólnym projektem Mercedesa oraz AMG, został odsłonięty na zeszłorocznym Frankfurt Motor Show. Właśnie ruszyła "seryjna" produkcja tego cuda, gdzie montowane są SLSy?
Pierwszy raz uskrzydlony Gullwing, który jest wspólnym projektem Mercedesa oraz AMG, został odsłonięty na zeszłorocznym Frankfurt Motor Show. Właśnie ruszyła "seryjna" produkcja tego cuda, gdzie montowane są SLSy?
Poszło, Mercedes rozpoczął realizację zamówień klientów, którzy zdecydowali się na zakup modelu SLS AMG Gullwing. Auto przyspiesza od zera do setki w 3.8-sekundy i osiąga maksymalnie prędkość 317 kilometrów na godzinę. To wszystko za sprawą świetnej aerodynamiki oraz ogromnego silnika V8 o pojemności 6.3-litra, który produkuje 571 koni mechanicznych.
Te jednostki napędowe są ręcznie montowane w zakładach AMG ulokowanych w niemieckiej miejscowości Affalterbach. Dalej gotowy silnik zostaje przetransportowany do największej fabryki Mercedes-Benz, która mieści się w Sindelfingen.
To właśnie tam potężna V-ósemka jest montowana w aluminiowej ramie z częścią elementów nadwozia, za których wykonanie odpowiada Magna Steyr Fahrzeugtechnik GmbH. Te komponenty powstają natomiast w austriackiej miejscowości Graz.
Żeby sprawdzić niemiecko-austriacką technologię będziemy musieli przygotować się na wydatek rzędu 177.310 euro. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów 27 marca.
Źródło: Carscoop