Najbezpieczniejszy samochód 2009 roku!

EuroNCAP wybrało najbezpieczniejszy samochód roku 2009-go. Po analizie wszystkich testów instytut wydał werdykt — najpewniej możemy się czuć w… Golfie!

Volkswagenie Golfie, który już w 2008 roku otrzymał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. W obowiązującej od 1997 roku procedurze oceniano odporność na zderzenia czołowe i boczne oraz brano pod uwagę ochronę pieszych. Na początku ubiegłego roku poszerzono zakres testów, zaostrzone zostały także kryteria oceny. Golf został ponownie przebadany i uzyskał doskonałe wyniki we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę). Golf otrzymał po raz kolejny pięć gwiazdek uzyskując 103 punkty, co przyniosło mu tytuł „Najbezpieczniejszego samochodu 2009 roku”. Nowym, zaostrzonym testom zderzeniowym EuroNCAP poddane zostały łącznie 33 samochody.

W bardziej surowej procedurze oceny uwzględniono także elektroniczne systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, które pozwalają zapobiegać ciężkim obrażeniom i wypadkom. Golf gwarantuje maksimum bezpieczeństwa, na polskim rynku standardowo wyposażony jest m.in. w zestaw siedmiu poduszek powietrznych, na który składają się czołowe i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu, kolanowa poduszka kierowcy oraz kurtyny powietrzne. Wśród seryjnych systemów znajdują się: ABS ze wspomaganiem hamowania, system zapobiegający poślizgowi kół napędowych przy ruszaniu (ASR), elektryczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS), układ zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem (MSR) oraz mocowanie Isofix dla dwóch fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Ponadto w ESP seryjnie wyposażone są Golfy z przekładnią DSG lub napędem 4Motion oraz wersje BlueMotion Technology, GTI, GTD i R.

Volkswagen Golf nie tylko w Europie. W 2008 roku ten kompaktowy samochód otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick” przyznawane przez niezależny amerykański instytut ds. bezpieczeństwa „Insurance Institute for Highway Safety” (IIHS). Testy prowadzone przez tą organizację obejmują zderzenie czołowe przy prędkości 40 mph (64 km/h) i zderzenie boczne przy prędkości 31 mph (50 km/h)z przesuwną barierą, której forma odpowiada przodowi samochodu typu SUV. Ponadto przebadano również zachowanie się siedzeń podczas uderzenia w tył nadwozia.

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Robert Kubica wraca do wyścigów Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Odświeżona Dacia Logan i Sandero - pierwsze zdjęcia Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Citroën C3 WRC (2016) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 Agresywny pakiet nadwoziowy dla 911 od rosyjskiego Topcar Nowy koncept Volkswagena będzie równie rewolucyjny jak Garbus