Jak się robi samochodowe reklamy? (na przykładzie BMW M3)

Jak się robi samochodowe reklamy? (na przykładzie BMW M3)

Jak się robi samochodowe reklamy? (na przykładzie BMW M3)
Mateusz Gajewski
22.04.2010 18:52, aktualizacja: 02.10.2022 20:33

Na łamach naszego bloga widzieliście już setki reklam samochodowych. Były ciekawe i te nudne, a także te z pomysłem i takie klasyczne. Zastanawialiście się kiedyś może, jak kręci się reklamę samochodu? Taką pełną akcji i szybkiej jazdy. Okazuje się, że do takiej reklamy potrzeba kilku cyfrowych lustrzanek Canona, trzech pojazdy (w tym przypadku BMW M3), samochodu-kamery oraz dwóch zadziornych kierowców wyścigowych.

Na łamach naszego bloga widzieliście już setki reklam samochodowych. Były ciekawe i te nudne, a także te z pomysłem i takie klasyczne. Zastanawialiście się kiedyś może, jak kręci się reklamę samochodu? Taką pełną akcji i szybkiej jazdy. Okazuje się, że do takiej reklamy potrzeba kilku cyfrowych lustrzanek Canona, trzech pojazdy (w tym przypadku BMW M3), samochodu-kamery oraz dwóch zadziornych kierowców wyścigowych.

Obraz

BMWBlog miał okazję zajrzeć na plan reklamy BMW M3 American Le Mans GT. Pojazd został stworzony w celu uświęcenia 35-lecia oddziału BMW w USA. Przedstawiciel wspomnianego bloga miał okazję pojawić na planie drugiego dnia, gdy kręcono scenę wyścigu dwóch pojazdów.

Obraz

Samochód-kamera ma za zadanie podążać za całą akcją. Podczas gdy pojazdy wykonują kolejne okrążenia, kamera znajduje się raz przed nimi, a raz za nimi, dzięki czemu można uzyskać naprawdę ciekawe ujęcia. Na specjalnie przygotowanej konstrukcji nośnej umieszczono ogółem 5 lustrzanek Canon EOS 5D Mk II, które nagrywają obraz w rozdzielczości 1080p. Co ciekawe dzień wcześniej, jeden z kierwców zaangażowanych w tworzenie reklamy (Dirk Muller) wcisnął pedał gazu zbyt głęboko, przez co roztrzaskał jednego z Canonów na drobne kawałki.

Obraz

Za cały projekt odpowiadała grupa reklamowa o nazwie GSD&M z miejscowości Austin w stanie Texas, a także firma o nazwie Bandito Brothers (kręcili m.in. dla BF Goodrich - sceny driftu - Mountain Dew, LL Bean, Southwest Airlines). Poniżej możecie podziwiać próbkę efektu ich pracy:

BMWBlog Exclusive: 2010 BMW M3 GT Commercial

Źródło: jalopnik

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)