AutoExpress opublikował interesujący tekst na temat nowej generacji BMW serii 3 planowanej na 2011 rok. Są zdjęcia, jest garść informacji technicznych, słowem jest prawie wszystko, tyle że wszystko... nieoficjalne.
AutoExpress opublikował interesujący tekst na temat nowej generacji BMW serii 3 planowanej na 2011 rok. Są zdjęcia, jest garść informacji technicznych, słowem jest prawie wszystko, tyle że wszystko... nieoficjalne.
Przyznam, że po prezentacji modelu Gran Coupe, mającego być rywalem Mercedesa CLS, z wielkim zaciekawieniem oczekuję kolejnych, szczególnie produkcyjnych wersji, modeli BMW. Ze zdjęć opublikowanych na AutoExpress wyczytać można, że droga stylistyczna bawarskiej marki jest jasno określona. Podobnie jak w Audi, choć tam jest to lekko przesadzone, gdyż jeżeli jeszcze trochę poszczególne modele Audi się do siebie upodobnią, to już nie będzie szans na rozpoznanie konkretnych modeli. No, chyba że z linijką.
W BMW wygląda to znacznie bardziej różnorodnie. Seria 3, 5, 6, 7 - rozpoznać je można od ręki. A jednocześnie zachowują charakterystyczny styl BMW. Podobnie będzie w nowej serii 3. Stylistyka będzie podobna do tej z "piątki" i "piątki GT", choć różnić się będą drobnymi szczegółami. Porównując do obecnej generacji, widać ulepszoną aerodynamikę (CX 0,28), cała bryła jest bardziej masywna i napompowana. Producent zapowiada, że będzie to najbardziej zaawansowana "trójka" w historii. Ale, przyznajmy, zawsze tak mówią, a i trudno, żeby nowa generacja była mniej zaawansowana.
Dobra informacja jest taka, że seria 3 utrzyma tylny napęd. Będzie również nowy, mikro-silnik o pojemności zaledwie... 1,5 litra! Wspomagany turbosprężarkami będzie w stanie produkować 150 KM. Całkiem przyzwoicie. Kolejnym plusem takiego rozwiązania i downsizingu jest... lepszy rozkład masy. Mniejszy silnik, mniejsza masa, lepsze wyważenie.
Oczywiście wszystko to wpisuje się w nową drogę BMW, czyli EfficientDynamics. Znajdziemy więc system stop-start oraz system odzyskiwania energii.
Dla bardziej tradycyjnych klientów znajdzie się 3-litrowa jednostka napędowa z turbo. Wielka moc i brzmienie powinny usatysfakcjonować właścicieli. Połączona będzie z 8-biegowym automatem i resztą ekologicznych gadżetów.
Wewnątrz seria 3 będzie bardziej przypominać "piątkę".
To nie są jeszcze oficjalne zdjęcia nowej generacji. Ale podążają dobrą drogą. Premiera w tym roku, w salonach na początku 2011...
Źródło: AutoExpress