LFA Centre of Excellence – tam serwisuje się europejskie Lexusy LFA

Lexus uchylił rąbka tajemnicy na temat LFA Centre of Excellence, czyli europejskiego centrum serwisowego wyjątkowego modelu LFA.

LFA Centre of Excellence

LFA Centre of Excellence

LFA Centre of Excellence zostało stworzone do goszczenia w swoich progach 38 europejskich egzemplarzy Lexusa LFA. Łącznie wyprodukowano 500 sztuk auta.

Serwisowanie LFA jedynie w głównych punktach jest zgodne ze sposobem obchodzenia się z innymi autami tej marki w stacjach obsługi. Jak przyznaje szef centrum Peter Dresen, w LFA Centre of Excellence egzemplarze tego sportowego auta traktowane są niemal jak samochody wyścigowe.

Co to oznacza? Konieczność rozbierania każdego LFA z paneli nadwozia, aby dostać się do wszystkich elementów zawieszenia czy układu kierowniczego, oraz przeprowadzania drobiazgowej diagnostyki wszystkich części łącznie z dwukrotnym sprawdzaniem mocowania każdej nakrętki i śruby. Co ciekawe, centrum wyposażone jest także w aparat rentgenowski prześwietlający Lexusy LFA w poszukiwaniu ewentualnych ukrytych wad.

Po przeprowadzeniu kompleksowego serwisu pracownicy LFA Centre of Excellence odbywają każdym autem trzy jazdy testowe. Pierwszą, jeszcze na terenie centrum, samochodami pozbawionymi paneli podwoziowych, drugą poza nim na odcinku 2,5 mili (ok. 4 km) oraz trzecią, dłuższą i przeprowadzaną przy większych prędkościach na autostradzie.

Właściciele Lexusów LFA, którym nie chce wybierać się na wycieczkę do położonego w Niemczech LFA Centre of Excellence, mogą zamówić serwis swojego superauta w najbliższym centrum Lexusa. Na miejscu pojawią się wtedy mechanicy z pełnym osprzętem niezbędnym do przeprowadzenia konserwacji samochodu.

LFA Centre of Excellence — galeria zdjęć

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: materiały prasowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Koniec Mitsubishi Lancera Evolution X już w tym roku? [aktualizacja] Aston Martin chce SUV-a McLaren 650S – będzie wersja torowa? Mini Paceman GoalCooper - mundialowe szaleństwo BMW 118d z V10 pod maską! Arrinera Hussarya - pierwsze zdjęcia wersji produkcyjnej! Ford inwestuje w fabrykę silników Dzień Kajetanowicza i Peugeota 208 T16 - Rajd Akropolu [ERC] Brabus Classic - nowe życie klasyków Mercedes A45 AMG Brabus - burning hatch GP Malezji: fenomenalny Mercedes Produkcyjne Suzuki Authentics na rysunkach patentowych Porsche najlepsze na Paul Ricard Honda podpowie, kiedy włączy się czerwone światło Włoski rząd wyprzedaje limuzyny - od 1500 euro Koenigsegg Agera One:1 odsłonięty! [aktualizacja] Fanpage Ferrari - 34 mln zł odszkodowania?! Volkswagen Passat według JMS Kwalifikacje GP Malezji: Hamilton vs Vettel Hyundai ix20 Cross po cichu w Belgii BMW rozpoczyna prace nad X7, X4 już zjeżdżają z taśmy montażowej Renault kończy współpracę z Caterhamem Najchętniej kupowane auta w Polsce Lżejszy i szybszy Jaguar F-Type Club Sport w przygotowaniu?

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder