Dada: Od kupy złomu do lśniącego marzenia

Dada: Od kupy złomu do lśniącego marzenia

Żuk A07
Żuk A07
Źródło zdjęć: © Studio Dada
Adam Piotrowski
29.03.2014 10:40, aktualizacja: 30.03.2023 13:22

Na trwających do jutra targach Motorshow w Poznaniu sekcja pojazdów zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski wraz z otomoto.pl przygotowały imponującą wystawę. Mamy tu zestawione klasyki przed i po renowacji, zerknijcie jak się prezentują w obiektywie Studio Dada.

Odbudowa samochodu to najczęściej ponad 1000 roboczogodzin wykwalifikowanych pracowników. Miesiące poszukiwań części w jak najlepszym stanie, przeszukiwanie manufaktur w poszukiwaniu nowo produkowanych zamienników, prace przy dorabianiu możliwie zgodnych z oryginałem części w specjalizowanych warsztatach, wreszcie odnawianie tych elementów, którym patyna zabrała dawny urok.

Mercedes-Benz W136
Mercedes-Benz W136© Studio Dada

Pracę mają tu specjaliści wielu dziedzin - blacharze, tokarze, tapicerowie, mechanicy, specjaliści od odnawiania elementów chromowanych, lakiernicy itd. Niejeden zapaleniec podjął się wysiłku samodzielnie... lecz nikt w pojedynkę tego nie dokona. Praca przy odbudowie samochodu to długi i złożony proces, gdzie każde poczynione oszczędności odbijają się na jakości i trwałości wykonanych prac.

Warszawa M20
Warszawa M20© Studio Dada

To, ile wysiłku, serca, jak również pieniędzy kosztuje wyremontowanie zabytku, wiedzą Ci, którzy przez ten proces przeszli. Dzięki wystawie na Motorshow mają okazję przekonać się o tym również dziesiątki tysięcy odwiedzających. W hali nr 4 stanęły obok siebie samochody odrestaurowane i te, które na taki proces dopiero czekają lub są w jego trakcie.

Jaguar E-Type
Jaguar E-Type© Studio Dada

Sam wybór aut jest imponujący, bo o ile Warszawę czy Żuka można uznać za auta dość popularne, to jednak zestawienie dwóch E-Type'ów czy ciężarówek Chevroleta pochodzących z kanadyjskiej armii zdecydowanie robi wrażenie.

Chevrolet C60
Chevrolet C60© Studio Dada

Piękna również jest para niemieckich ciągników Lanz Bulldog - zasilanych silnikami niskoprężnymi, konstrukcją dziś już zapomnianą.

Lanz Bulldog
Lanz Bulldog© Studio Dada

Również Mercedes 190 SL robi wrażenie - to popularny wśród kolekcjonerów kabriolet, którego ceny w ostatnim czasie rosną w niespotykanym tempie. Również koszty renowacji modelu są niezwykle wysokie. Specjaliści twierdzą, że przy zachowaniu najwyższej jakości procedur i materiałów można spokojnie wydać 100 tys. euro.

Mercedes 190 SL
Mercedes 190 SL© Studio Dada

Targi Motorshow zapraszają jeszcze dziś i jutro. Warto zobaczyć, nie tylko pojazdy zabytkowe są tu ciekawe, zobaczyć możecie wiele, wiele więcej. To, co najciekawsze, prezentuje w swoim reportażu Studio Dada. Koniecznie zobaczcie galerię:

Widok na halę nr 4
Widok na halę nr 4© Studio Dada
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)