Czym brać zakręty, czyli najpopularniejsze auta do driftu

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by bortescristian

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by bortescristian

Drift zdecydowanie należy do jednych z najbardziej widowiskowych stylów jazdy samochodem. Auta sunące bokiem i zapach palonych opon to coś, co tygrysy lubią najbardziej. Ogromna ogólnoświatowa popularność driftingu odbija się głośnym echem również w naszym kraju. Powstają coraz lepsze imprezy, a kierowcy cały czas podnoszą swoje umiejętności. Każdy kto chce spróbować swoich sił w drifcie musi mieć do tego odpowiedni samochód. Jaki?

Toyota Altezza

Samochód znany w kraju Kwitnącej Wiśni jako Toyota Altezza pojawił się w salonach w 1998 roku. Na drogi wyjechały pięciodrzwiowe hatchbacki oraz sportowe, czterodrzwiowe sedany. Auta w standardzie napędzane silnikami o pojemności 2 lub 3 litrów stanowią idealną bazę dla driftowych modyfikacji. Poza Japonią auto sprzedawane jest jako Lexus IS.

Mercedes-Benz E63 AMG – widowiskowy drift na deszczu [video]

Mazda RX-7

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by kidperez

Mazda RX-7 stała się swoistym klasykiem driftu i to nie tylko przez występ w filmie Szybcy i wściekli. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w 1978 roku znany jest z bardzo dobrych właściwości jezdnych. Już w podstawowej wersji Mazda RX-7 drugiej generacji pokazuje pazury. Japończycy montowali w niej specyficzne silniki spalinowe z tłokiem obrotowym (Wankla) 1,3 litra o mocy 146, 160 oraz 202 (dzięki turbo). Nic tylko szaleć.

Valentino Balboni pokazuje jak używać Lambo

Nissan 350Z

fot. na licencji Creative Commons; flickr.com/by jiazi

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 SkyActiv-G - dźwięk wydechu

Samochód produkowany przez Nissana w latach 2002–2009 w wersjach coupe i roadster. Już w standardzie auto może pochwalić się dobrymi właściwościami jezdnymi oraz silnikami, rozpędzającymi samochód do około 250 km/h, których moc dochodzi do 306 KM. Sportowy charakter 350Z został doceniony nie tylko przez pasjonatów driftu, lecz również przez kierowców takich serii serii Grand Am czy SCCA.

Lowrider, czyli lans na czterech kołach

Toyota Supra

Fot. na licencji Creative Commons; flickr.com/by Arild Andersen

Toyota produkowana w latach 1978 — 2002 od początku była świetnym samochodem, jednak jej sportowa kariera znacząco rozwinęła się po 1993 roku, kiedy to japoński producent zdecydował się na znaczne odświeżenie pojazdu i wypuszczenie na rynek Supry MK4. Dzięki nierównemu rozkładowi masy samochody odnoszą spore sukcesy na driftowych torach. Najlepsi tunerzy potrafią wyciągnąć z nich prawie trzykrotnie większą moc!

Rolls Royce Phantom idzie Driftem!

Nissan Skyline

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by kidperez

Historia modelu Skyline rozpoczęła się w 1957 roku, kiedy japońska firma Prince Motor Company wypuściła na rynek luksusowe modele w wersji sedan i kombi. Nikt nie mógł przypuszczać, że za kilkadziesiąt lat pod tą samą nazwą pojawią się sportowe auta o międzynarodowej renomie. To właśnie Nissan Skyline przez wielu uważany jest za samochód, dzięki któremu drift wygląda tak jak dziś.

Best Drift Video? Może…

Toyota Corolla AE86

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by Grant.C

Samochody stanowiące podstawy pod driftowe modyfikacje nie należą zwykle do najtańszych, jednak inaczej jest w wypadku Toyoty AE86. Niewielkie auto produkowany w latach 1983 — 1987 do dziś cieszy się ogromną popularnością nie tylko w drifcie, lecz także chociażby w wyścigach samochodów turystycznych. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą względnie niewielkim kosztem spróbować swoich sił w drifcie. Niestety, ze względu na niską cenę należy liczyć się z tym, że upatrzony przez nas egzemplarz może nadawać się jedynie na złom.

Porsche 911 GT3 RS & 10 driftujący latek! Koniecznie!

Subaru Impreza

Fot. na licencji Creative Commons; flickr.com/by Karl San Luis

Subaru Impreza przez długi czas kojarzyło się większości z rajdami WRC. Wszystko odmieniła rosnąca popularność wyśmienitego Kena Blocka, który za kierownicą specjalnie przygotowanej Imprezy potrafi wyczyniać prawdziwe cuda. Samochód Subaru odpowiedzialny jest również za sporą rewolucję w driftingu. Dzięki niemu wielu kierowców zdecydowało się na użytkowanie aut z napędem na obie osie. Niestety, odpowiednie przygotowanie Imprezy to koszy na jakie mogą pozwolić sobie tylko bardzo majętne osoby.

Ken Block znowu się nudzi… tym razem nie sam

Nissan Silvia S13/S14

Nissany produkowane w latach 1964–68 oraz 1974 — 2002 należą do jednych z najbardziej popularnych aut driftowych. W europie modele sprzedawane były pod nazwą 200SX. Silvia uważana jest przez niektórych za najbardziej kultowy samochód w tej dyscyplinie sportów motorowych i jest w tym trochę racji. Samochody są wręcz stworzone do pokonywania zakrętów bokiem. Wszystko dzięki sporej mocy oraz niskiej wadze. Najczęściej na torach spotykane są wersje S13 z lat 89–94 oraz S14 wyjeżdżające z fabryk od roku 1995 aż do 2000. Modele 200SX należą do bardzo popularnych driftowych aut w Polsce.

Ciężarówki też mogą driftować!

BMW E30, E36

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by drewgstephens

Starsze modele BMW cieszą się ogromną popularnością w całej Europie. Złośliwi twierdzą, że stare trójki to tylko "dresmobile" nadające się do podjeżdżania pod wiejską dyskotekę, jednak to właśnie samochody bawarskiego producenta stanowią znaczną część polskich driftowych pojazdów. To, że ktoś jest właścicielem starszego BMW wcale nie oznacza, że jego auto nadaje się na szrot. Wystarczy chcieć.

Nie dawaj koledze swojego M3 E92 [wideo]

BMW E34

Fot. Rafał Warecki

Zaprezentowane w 1988 roku modele BMW E34 należały w swoich czasach do jednych z najbezpieczniejszych samochodów na rynku. Solidna konstrukcja i przyzwoite silniki nagrodzone nagrodą Engine Of The Year sprawiły, że wiele z nich przetrwało do dziś. Teraz ze względu na ceny auta te stanowią całkiem popularną w Polsce i Europie podstawę pod budowę samochodu do driftu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Robert Kubica wraca do wyścigów Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Matt LeBlanc zostaje w Top Gear Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Citroën C3 WRC (2016) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja] Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8