JE Design Q7 3.0 TDI Widebody (2010) - za wysokie progi?

JE Design Q7 3.0 TDI Widebody (2010) - za wysokie progi?

JE Design Q7 3.0 TDI Widebody (2010) - za wysokie progi?
Olgierd Lachowski
28.07.2010 18:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:12

Ostatnio panuje moda na obniżanie terenówek i SUV’ów. W modę tę chce się wpasować JE Design ze swoim Audi Q7.

Ostatnio panuje moda na obniżanie terenówek i SUV’ów. W modę tę chce się wpasować JE Design ze swoim Audi Q7.


Audi Q7 zalicza się do grupy SUV’ów, czyli zwykle samochodów łączących cechy aut luksusowych i terenowych. Rezultaty tych połączeń bywają różne, ale najczęściej bywa tak, że takie samochody nie dorównują w terenie prawdziwym autom terenowym. Często takie auta nie mają reduktorów i blokad mechanizmów różnicowych, o ramowej konstrukcji nie wspominając (ona w ogóle odchodzi do lamusa powoli).

Q7 ma część cech wspólnych z Volkswagenem Touaregiem (np. samonośne nadwozie), a częściowo się od niego różni (brak blokad mechanizmów różnicowych). Powiedzmy sobie szczerze, że Q7 nie jest samochodem terenowym, tylko wielkim kombi o podniesionych walorach drogowych. Niemniej jednak jest wielu chętnych by kupować takie samochody, które są symbolem statusu społecznego. Jak wiadomo każdy chce się wyróżniać z tłumu i dlatego istnieją takie firmy jak JE Design, które zaspokajają różne zachcianki.

Głównym nurtem zainteresowań niemieckiego JE Design są samochody Audi i Seat, ale nie stroni też od innych marek należących do grupy Volkswagen AG, a nawet produktów zupełnie innych koncernów. Tuner zwykle skupia się na tuningu optycznym oraz dość wąskim zakresie przeróbek silnika jaką są zmiany w programach nim sterujących.

Obraz

Q7 nie wyłamuje się z tego nurtu. Mechanicy wzięli na warsztat Audi, które jest napędzane jednostką V6 o zapłonie samoczynnym. Objętość skokowa to niecałe 3 litry. Jak to zwykle bywa takie silniki są doładowane. I jak to najczęściej jest, tak i w przypadku tego motoru jest doładowanie w postaci turbosprężarki (tu firmy Borg & Warner) o zmiennym ustawieniu łopatek. Ten silnik można spotkać w Q7 w dwóch konfiguracjach mocy. Słabszy wytwarza 232 KM przy 4000 obr./min. i był produkowany od 03.2006 do 05.2008. Natomiast mocniejszy o mocy 240 KM przy tych samych obrotach jest wytwarzany od 11.2007 roku do dziś. Q7, które trafiło do JE Design ma motor w tej pierwszej wersji. Informatycy tak przeprojektowali program zarządzający silnikiem, że moc wzrosła do 285 KM, a maksymalny moment obrotowy podniósł się o 50 Nm do 550 Nm. Instalacja programu i jego skonfigurowanie trwa nie więcej niż 4 godziny, a klient dostaje roczną gwarancję na silnik z turbosprężarką i cały układ napędowy. Za to działanie firma życzy sobie opłaty w wysokości 1499 €. Prawie 50 KM więcej pozwala polepszyć przyspieszenie do 100 km/h z 9.10 s do 8.40 s, a prędkość maksymalną podnieść o 9 km/h do 219 km/h.

Obniżono nadwozie (za pomocą elektroniki, bo to Q7 ma zawieszenie pneumatyczne) o 35 mm (cena 1428 €).

Pierwotnie w Leingarten (siedziba firmy) zajmowano się tuningiem optycznym i nadal z niego nie zrezygnowano. Audi też poddało się kuracji upiększającej. Auto posiada kompletny pakiet spojlerów dostępnych dla każdego Q7 poza odmianą W12 TDI. Na cały zestaw składają się: spojler przedni, spojlery poszerzające nadkola, nakładki na progi, dolny spojler tylny, małe skrzydełko dachowe i spojlery w tylnych słupkach a la Ferrari 599 GTB Fiorano. Wszystko ponoć świetnie spasowane i wykonane nienagannie. Za całość trzeba słono płacić (o czym na dole). Poszerzenia nadkoli nie są tylko stylistyczną fanaberią, bo mechanicy zamiast zwykłych kół wciskają ogromne ‘walce’ z felgami 10.0 x 22” i oponami 295/30 R 22. Co więcej koła wystają po 30 mm z przodu i 40 mm z tylu w porównaniu z oryginałem. Tuner montuje ograniczniki skrętu, by nie obcierać nimi o wewnętrzne części nadkoli. Wszystko co proponuje JE Design jest certyfikowane przez TÜV.

Obraz

Po wydaniu już sporej ilości pieniędzy i obniżeniu zarówno zawieszenia jak i nadwozia spojlerami pozostaje pytanie czy JE Design Q7 będzie w stanie pokonać w Polsce jakikolwiek krawężnik? :>

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka Borg & Warner
  • Moc maksymalna: 285 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96.06KM/l (seryjny - 78.19 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10.0 x 22\
  • Koła tylne: 10.0 x 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2295 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8.05 kg/KM (seryjny - 9.89 kg/KM)
  • Długość: 5086 mm
  • Wysokość: 1702 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 3002 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.40 s
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika: 1 499 €
  • Obniżenie zawieszenia: 1 428 €
  • Spojler przedni: 690 €
  • Poszerzenia nadkoli: 2 699 €
  • Spojler dachowy: 1 099 €
  • Spojler tylny dolny z czterema końcówkami układu wydechowego: 1 798 €
  • Pozostałe spojlery: 99 €
  • Komplet kół: 5 190 €
  • Tuleje dystansowe (komplet): 409 €
  • Ograniczniki skrętu kół: 49 €

RAZEM: max. 14 960 €[block position="inside"]8845[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)