Koniec produkcji Mercedesa CLS!

Jeżeli cofnęlibyśmy się w czasie do roku 2004, na rynku motoryzacyjnym nie byłoby w ogóle limuzyn stylizowanych na coupe. Nikt nie słyszał wtedy o Audi A7 Sportback czy Passacie CC. Kiedy Porsche było zajęte promocją modelu Cayenne, Mercedes wypuszczał na rynek pierwszą sportową limuzynę na świecie - model CLS.

BMW potwierdza Gran Coupe

Oczywiście mogą pojawić się głosy mówiące, że pierwszą sportową limuzyną było Maserati Quattroporte. Jednak Mercedes CLS był sporo tańszy od pochodzącego z włoskiej stajni arystokraty. CLS przełamał kilka stereotypów i sześć lat temu jego sylwetka była czymś zupełnie nowym na drogach.

Teraz, w 2010 roku, kiedy wyprodukowano już ponad 170.000 egzemplarzy tego, bądź co bądź niszowego modelu, Mercedes postanowił zakończyć produkcję CLSa. Ostatni wyprodukowany model nosi oznaczenie CLS550, jest w kolorze czarnym i posiada pakiet optyczny od AMG. Egzemplarz ten został stworzony dla odbiorcy w Stanach Zjednoczonych (o czym świadczą światła obrysowe).

Jednak na polskiej stronie Mercedesa nadal można konfigurować CLSa (ciekawe). Ceny zaczynają się od 264.500 złotych za najsłabszą wersję CLS 300 z silnikiem benzynowym V6, który pozwala czteroosobowej limuzynie stylizowanej na coupe rozpędzić się do pierwszej setki w 7.7-sekundy. Topowa wersja CLS 63 AMG kosztuje już 497.000 złotych, ale gwarantuje sprint od zera do setki w 4.5-sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

Nowy Mercedes CLS przyłapany

Oczywiście zakończenie produkcji nie oznacza całkowitej śmierci tego modelu. Nowy CLS powinien zostać pokazany na Paris Motor Show, już w przyszłym miesiącu.

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla