Ile zarobiła Toyota w ciągu 3 ostatnich miesięcy?

Ile zarobiła Toyota w ciągu 3 ostatnich miesięcy?

Ile zarobiła Toyota w ciągu 3 ostatnich miesięcy?
Bartosz Pokrzywiński
07.08.2010 16:30, aktualizacja: 13.10.2022 13:44

Kiedy w zeszłym roku Toyota ogłaszała kolejne akcje serwisowe, a prasa pisała już o milionach aut, które muszą odwiedzić ASO, wartość i zarobki spółki spadały wprost proporcjonalnie do wskaźnika opinii publicznej. Czy na tak poważnych problemach da się zarobić?

Często przy okazji ogłaszania akcji serwisowych na naszym blogu pojawiały się komentarze sugerujące, że większość tych akcji to działania promocyjne, które mają zmusić klientów do wizyty w salonach i poznania nowej oferty producenta. To naprawdę nie jest takie głupie. Jaki miałoby to związek z wynikami sprzedaży?

W Toyocie rok fiskalny kończy się 31 marca, czyli wtedy kiedy kończy się pierwszy kwartał roku kalendarzowego, można więc przyjąć, że drugi kwartał w kalendarzu jest pierwszym kwartałem w Toyocie. Zagmatwane, wiem. W 2009 roku w pierwszym kwartale roku fiskalnego (kwiecień-czerwiec), Toyota w Ameryce Północnej, czyli tam gdzie przeprowadzana była większość akcji, przyniosła 850 milionów dolarów strat.

W tym samym okresie w roku 2010, Japończycy zarobili aż 2.2-miliarda dolarów. Spora część z zeszłorocznych strat była winą giełdy, która załamała się po kryzysie. Skąd jednak tak wysoki wzrost przychodów?

Tutaj właśnie odpowiadamy na pytanie - na kryzysie da się zarobić. Jak? Na przykład tak - klient oddający auto do ASO wchodzi do salonu i widzi, że nowy model dostępny jest z 20 procentowym rabatem, a to właśnie w związku z problemami. Klient dochodzi do wniosku, że stać go już na nowe auto, z którym na pewno nie będzie miał podobnych problemów, więc je kupuje. No dobrze, ale czy taki klient właśnie przez tą akcję serwisową nie stracił zaufania do marki?

Ostatnie badania przeprowadzone przez YouGov BrandIndex pokazują, że Toyota zyskała w oczach klientów właśnie na tym, że przedkłada ich dobro, ponad dobro firmy. Pamiętacie te wszystkie filmy z przeprosinami i informacje o tym, że salony będą otwarte non stop? Potęga PRu.

PS. Przez cały zeszły rok fiskalny, Toyota zarobiła dokładnie tyle samo ile w pierwszym kwartale tego roku. Gdybym to ja był właścicielem tej firmy...

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)