Exagon Furtive eGT - francuska hybryda o zasięgu 800 km!? [wideo]

exagon-furtive-e-gt

exagon-furtive-e-gt

Chcemy lub nie, motoryzacja zmierza w kierunku pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jednak na całe szczęście nie są to wyłącznie malutkie samochody miejskie, a także prawdziwe GT w pełnym tego słowa znaczeniu. Kolejnym tego przykładem jest francuski Exagon Furtive eGT, który zadebiutuje za kilka dni — oczywiście w Paryżu.

Peugeot EX1 ujawniony!

Samochód prezentuje się bardzo dobrze — agresywne, 4-miejscowe coupe o tradycyjnej sylwetce. Jedyne, co nie jest tu zgodne z motoryzacyjną tradycją, to źródło napędu. Będą to dwa silniki elektryczne produkcji Siemensa, które łącznie generują aż 340 koni mechanicznych. Niestety, jeszcze nie wiadomo, czy silniki napędzają jedną, czy dwie osie.

Wiadomo natomiast, że przyśpieszenie tego pojazdu jest imponujące - od 0–100 km/h Exagon Furtive eGT rozpędza się w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, jednak producent zapewnia, że bez problemu samochód powinien osiągnąć około 300 km/h.

Jednak najważniejszy tutaj jest zasięg, który jeśli naprawdę wynosi tyle, ile zapewnia producent, to mamy do czynienia z pewnego rodzaju przełomem. Jedną z głównych wad elektrycznych pojazdów jest bowiem mała ilość kilometrów pokonywanych na w pełni naładowanych akumulatorach.

W przypadku Exagonu Furtive eGT zasięg na silnikach elektrycznych, w zależności od stylu jazdy, powinien wynosić 200–400 kilometrów. Jednak to nie koniec. Samochód został wyposażony także w niewielki generator, który doładowuje baterie w trakcie jazdy, dzięki czemu zasięg samochodu wzrasta już do 700–800 km. Takim elektrycznym pojazdem można już jeździć, ponieważ jest to wartość porównywalna do jazdy na jednym pełnym baku paliwa.

„Najczystszy” wyścig w historii [wideo]

Samochód ma zadebiutować na rynku w 2012 roku, a Exagon wstępnie planuje produkować około 100 egzemplarzy Furtivy eGT rocznie. Więcej szczegółów producent zdradzi zapewne na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Exagon-Furtive-e-GT

Źródło: ZercustomsAuto Evolution

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder