Jeszcze jeden… – Stöffler Focus RS (2010)

Jeszcze jeden… – Stöffler Focus RS (2010)

Stöffler Focus RS fot.3
Stöffler Focus RS fot.3
Olgierd Lachowski
01.10.2010 09:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:46

Na rynku tuningowym jest niezliczona ilość firm, które chętnie podejmą się przerobienia Forda Focusa RS. Niemiecki Stöffler kusi potencjalnego klienta możliwością wzmocnienia Focusa RS do 365 KM, czyli więcej niż ma Focus RS500. Jak to wygląda w szczegółach?

Na rynku tuningowym jest niezliczona ilość firm, które chętnie podejmą się przerobienia Forda Focusa RS. Niemiecki Stöffler kusi potencjalnego klienta możliwością wzmocnienia Focusa RS do 365 KM, czyli więcej niż ma Focus RS500. Jak to wygląda w szczegółach?

Stöffler Focus RS fot.1
Stöffler Focus RS fot.1

Sercem seryjnego Focusa RS jest 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką rozwijający moc 305 KM przy 6500 obr./min. Ważący 1468 kg sportowy hatchback przyspiesza do 100 km/h w 5,90 s, a jego prędkość maksymalna to aż 263 km/h.

Poprzez modyfikację „intercoolera” (międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego), pompy paliwa i układu dolotu powietrza tuner uzyskał 60 KM mocy i 85 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tak właśnie dało to wspomniane 365 KM i 525 Nm). Cały pakiet kosztuje 2900 euro.

Stöffler Focus RS fot.4
Stöffler Focus RS fot.4

Dodatkową opcją jest wymiana układu wydechowego. Można wybierać spośród trzech „wydechów”. Polecany przez tunera kosztuje 2300 euro, ale jeśli właściciel z jakiegoś powodu nie jest nim zainteresowany, to do wyboru jest jeszcze układ wylotowy CSC za 1280 euro lub Milltek za 990 euro.

Sportowy konwerter katalityczny o 200 celach jest traktowany przez Stöfflera jako osobny element i jego ewentualne wmontowanie do układu wydechowego to wydatek jeszcze 985 euro. Tak samo jest ze sportowym filtrem powietrza firmy GGR w cenie od 695 od 895 euro.

Warsztat nie informuje, jaki wpływ na osiągi samochodu mają przeprowadzone modyfikacje. Chcąc kupić wszystkie najdroższe dodatki do Focusa RS, trzeba mieć w portfelu kwotę ponad 7 tys. euro.

Stöffler Focus RS fot.2
Stöffler Focus RS fot.2

Pod względem mocy Stöffler ze swoim Focusem wstrzelił się między 360-konnego Wolfa a mającego 373 KM Focusa RS 370FR firmy GGR.

Dane techniczne:

Silnik i napęd:

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2521 cm3
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 365 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 144,78 KM/l (seryjny – 120,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 525 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 302 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1468 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,02 kg/KM (seryjny – 4,81 kg/KM)
  • Długość: 4402 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)