Porsche boi się Facebooka

Porsche boi się Facebooka

Porsche Facebook
Porsche Facebook
Bartosz Pokrzywiński
14.10.2010 09:30, aktualizacja: 13.10.2022 13:47

Facebook powstał w 2004 roku i dzisiaj jest największym serwisem społecznościowym na świecie z 500 mln zarejestrowanych użytkowników. Nie wszyscy jednak mogą korzystać z Facebooka. Dotyczy to np. ludzi zatrudnionych w firmie Porsche - pracodawca zablokował możliwość zalogowania się w serwisie.

Na czarnej liście portali społecznościowych, które niemiecki producent zablokował na swoich komputerach, obok Facebooka znajduje się jeszcze Xing. Porsche wyjaśnia, że było do tego zmuszone, obawiając się szpiegostwa przemysłowego.

Firma uważa, że istnieje prawdopodobieństwo, że jakaś zagraniczna firma szpiegowska mogłaby poznać zbyt wiele informacji, przeglądając facebookowe profile pracowników Porsche. W rozmowie telefonicznej z biznesowym serwisem Bloomberg Dirk Erat sprawujący funkcję rzecznika Porsche powiedział:

Te usługi zakładają pewne realne zagrożenie, którego nie można ignorować.

Facebook wielokrotnie był krytykowany za poziom ochrony prywatności, CEO firmy, Mark Zuckenberg obiecuje, że to się poprawi. Ciekawe, czy Porsche nakazało również usunięcie swoim pracownikom facebookowych profili. Jeżeli tak, to będzie musiał to zrobić również rzecznik prasowy Dirk Erat, który nadal ma profil ze zdjęciem.

Oprócz Facebooka Porsche zablokowało również portal aukcyjny eBay. Tej decyzji nie trzeba jednak wyjaśniać.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)