Awarie i problemy: Mercedes Klasy C W203

Mercedes-Benz Klasy C W203

Mercedes-Benz Klasy C W203

Mercedes kiedyś kojarzył się z komfortem, elegancją i niezawodnością. Niestety, tej ostatniej cechy próżno szukać w nowych konstrukcjach tego niemieckiego producenta. Dziś sprawdzimy, czy Mercedes W203 rzeczywiście negatywnie wpłynął na postrzeganie marki przez klientów.

Awarie i problemy: BMW Serii 3 E46

C-klasa trzeciej generacji trafiła do salonów w 2000 roku i była sprzedawana aż do 2007 roku. Warto jednak dodać, że 4 lata po premierze przeprowadzono gruntowny facelifting, który wyleczył W203 z chorób wieku dziecięcego. Samochód oferowany był w trzech wariantach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. To niewielkie konserwatywne autko oferowane było z następującymi silnikami:

  • 1,8 (129 KM)
  • 1,8 (143 KM)
  • 1,8 Kompressor (163 KM)
  • 2,0 CDI (115 KM)
  • 2,0 CDI (122 KM)
  • 2,0 CGI (170 KM)
  • 2,2 CDI (143 KM)
  • 2,2 CDI (150 KM)
  • 2,3 (204 KM)
  • 2,3 Kompressor (192 KM)
  • 2,4 (170 KM)
  • 2,4 4Matic (170 KM)
  • 2,6 (170 KM)
  • 2,7 CDI (170 KM)
  • 2,8 (231 KM)
  • 2,8 4Matic (231 KM)
  • 3,0 CDI (231 KM)
  • 3,2 (218 KM)
  • 3,2 4Matic (218 KM)
  • 3,2 CDI (224 KM)
  • 3,2 (354 KM) AMG
  • 3,5 (272 KM)
  • 3,5 4Matic (272 KM)
  • 5,5 (367 KM) AMG

Spośród podanych wyżej wersji silnikowych na szczególną uwagę zasługują 3 diesle oraz 5 motorów benzynowych. Jeśli zdecydujemy się na jednostkę wysokoprężną, wówczas powinniśmy rozważyć zakup 2,2-litrowego CDI o mocy 143 lub 150 koni mechanicznych. Żądni mocnych wrażeń powinni zdecydować się na nieco większy, 170-konny motor o pojemności 2,7 litra.

Audi A4 B6: awarie i problemy

Niestety oba te silniki borykają się z awariami układu wtryskowego i układu recyrkulacji spalin. Jednak mimo tych usterek te dwie jednostki napędowe będą sprawowały się lepiej niż dość problemowe 3,2 CDI. Wybierając agregat benzynowy, warto rozważyć następujące propozycje: 1,8 o mocy 170 koni, 2,0 Kompressor dysponujący mocą 163 koni, a także 204-konną 2,5-litrową V6. Na uwagę zasługuje także 3-litrowe V6 o mocy 231 koni.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Prawdziwym rarytasem dla bardziej majętnych odbiorców będzie wersja AMG, która doskonale łączy komfort, elegancję i sport w pełnym tego słowa znaczeniu. Niestety mimo szerokiej palety silnikowej i bogatego wyposażenia model ten nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród fanów marki. Dlaczego? Głównym powodem takiego stanu rzeczy są nie tylko problemy z korozją, ale także awarie napędu, zawieszenia i dość kosztowne w naprawie usterki elektroniki.

Przejdźmy więc do konkretów. Zaczniemy od karoserii, którą niezbyt dobrze zabezpieczono przed działaniem czynników zewnętrznym, co w efekcie powoduje korozję nadwozia. Problem dotyczy głównie aut sprzed liftingu, czyli wyprodukowanych do 2004 roku. Kolejnym słabym punktem C-klasy jest nietrwałe zawieszenie - z przodu występują problemy z tulejami dolnych wahaczy (koszt ich wymiany to 1500 zł), z tyłu z kolei dość szybko zużywa się guma stabilizatora.

Saab 900/9–3: awarie i problemy

W niektórych egzemplarzach zawodzą też automatyczne skrzynie biegów. Czujniki i oprogramowanie systemu ABS również nie należą do najtrwalszych. W silnikach diesla oprócz problemów z wtryskiem pojawiają się również kłopoty z pompą wysokiego ciśnienia, a także usterki przepływomierza. Co więcej, w niektórych autach występuje typowa dla nowoczesnych jednostek wysokoprężnych awaria turbosprężarki.

W modelu W203 dość często dochodzi do przeróżnych usterek skomplikowanej elektroniki, których zdiagnozowanie będzie nas słono kosztować. O niedopracowaniu modelu świadczą również kłopoty ze zmianą kierunku nawiewu wewnątrz (uszkodzenie systemu przesuwającego klapy kierujące nawiewem).

Alfa Romeo 156: awarie i problemy

Podsumowując: Mercedes klasy C trzeciej generacji to samochód dla ludzi ceniących komfort, dynamikę i bardzo przywiązanych do tej niemieckiej marki. Niestety, w latach, w których auto było produkowane, koncern Daimlera współpracował z amerykańskich Chryslerem, co znacząco odbiło się na jakości wykonania W203. Ten samochód nie jest wzorem niezawodności. Kupujący będą musieli liczyć się z dość kosztownym utrzymaniem, ale czego się nie robi dla Mercedesa…

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń