Nowe, lepsze silniki Hyundai

Silnik V6

Silnik V6

Hyundai przedstawił szczegółowe informacje na temat ulepszonych wersji silników Tau V8 (5,0 litra) oraz Kappa R3 (1,0 litra). Jednostki V8 będą montowane w kilku modelach tej marki, między innymi w najświeższej wersji sedana Genesis.

Motor Tau w układzie V8 z bezpośrednim wtryskiem generuje moc 429 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 510 Nm. W przypadku pierwszej wartości jest to wzrost aż o 59 KM w porównaniu z poprzednią, 4,6-litrową odmianą Tau.

Tata Nano obsypany złotem

Nowością jest również sprzężenie z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, dzięki której udało się zredukować zużycie paliwa o niecały litr w jeździe miejskiej i mniej niż pół litra przy jeździe pozamiejskiej, na każde przejechane 100 kilometrów.

Wielki powrót | Allard J2X MK II

Kolejny ulepszony silnik w gamie Hyundai to 1,0-litrowy, trzycylindrowy motor Kappa. Obecnie wytwarza 69 KM. Wspomagająca go turbosprężarka sprawi, że będzie on generował w przyszłości aż 101 KM! Planowana jest także wersja o litrażu 1,2 (także z doładowaniem). Wtedy silnik Kappa wytwarzałby moc na poziomie 130–140 KM. Niektóre jednostki R3 trafią pod maskę małego i10.

Źródło: Autoblog

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także: