Peugeot 407 - typowe awarie i problemy
W tym tygodniu również przyjrzymy się autu klasy średniej pochodzącemu z Francji. Obiektem naszych zainteresowań będzie wytwór koncernu PSA, Peugeot 407. Samochód zadebiutował w 2004 roku i powoli jego produkcja zmierza ku końcowi, Francuzi całkiem niedawno zaprezentowali jego następcę oznaczonego symbolem 508.
19.11.2010 | aktual.: 30.03.2023 10:31
407-ka oferowana jest w 3 wersjach nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Za swojej kadencji pojazd przeszedł jeden facelifting, a miało to miejsce w 2008 roku. Największym z atutów auta jest ciekawa oferta silnikowa, zwłaszcza jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne. Pod maską Peugeota 407 goszczą następujące jednostki napędowe:
- 1.6 HDi (110KM)
- 2.0 HDi (140KM)
- 2.0 HDi (163KM)
- 2.2 HDi (170KM)
- 3.0 HDI V6 (240 KM)
- 1.8 16v (116KM)
- 1.8 16v (125KM)
- 2.0 16v (136KM)
- 2.0 16v (143KM)
- 2.2 i 16V (160KM)
- 3.0 V6 24v (211KM)
Spośród motorów benzynowych na szczególne polecenie zasługuje 2-litrowa jednostka wolnossąca oferowana w dwóch wariantach mocy 136 lub 140 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o silniki z zapłonem samoczynnym najlepszym wyborem będzie 2-litrowy motor HDI.
Większe silniki gwarantują rewelacyjne osiągi, ale niestety są dość drogie w serwisowaniu ze względu na skomplikowaną budowę. Większość awarii w tym aucie dotyczy elektroniki, ale zdarzają się też usterki mechaniczne.
Do tej drugiej grupy możemy zaliczyć między innymi defekt pompy wspomagania układu kierowniczego. Ponadto w dieslach, a w szczególności w motorze 1.6 HDI przy większych przebiegach często dochodzi do awarii turbosprężarki.
Diesle borykają się też z problemami układu zasilania, a także z zatykającym się filtrem cząstek stałych. Wymiana tego ostatniego elementu to koszt od 3 000 do 4 000 złotych. Nietrwałe okazują się również dwumasowe koła zamachowe, ale to choroba większości nowoczesnych diesli.
W jednostkach benzynowych zawodne okazują się przepustnice. Z biegiem czasu zaczynają pojawiać się luzy na kolejnych elementach zawieszenia. Właściciele narzekają również na błędy w oprogramowaniu silnika.
Jednak najbardziej irytujące w tym modelu Peugeota mogą są problemy z elektroniką. W niektórych egzemplarzach dochodzi do przepalenia się wiązki elektrycznej od reflektorów. Wewnątrz szwankuje przełącznik świateł przy kierownicy.
Użytkownicy posiadający 407 w nadwoziu kombi narzekali na psujący się czujnik otwierania klapy bagażnika. Co więcej niektóre samochody miewają problemy z czujnikiem systemu ESP, a także z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Kolejnym drobnym mankamentem jest odmawiający posłuszeństwa Climatronic.
Podsumowując, Peugeot 407 to bardzo komfortowe auto dające wiele radości z jazdy. Dzięki szerokiej ofercie silnikowej i szerokiej palecie wyposażenia dodatkowego każdy znajdzie coś dla siebie. Warto jednak pamiętać, że ten francuski przedstawiciel klasy średniej potrafi czasem niemile zeskoczyć użytkownika trudną w zdiagnozowaniu usterką elektroniki.
Niestety oryginalne części są dość drogie, a na rynku trudno znaleźć tańsze zamienniki. Dostępne są one jedynie w przypadku elementów zawieszenia i układu hamulcowego. Najtańszą używaną 407-kę kupimy już za 25 000 zł, jednak warto dołożyć nieco więcej i postawić na świeższy egzemplarz.